Kontroll om guild

Medlem
Kontroll om guild

Hej allihopa tänkte bara kolla om de vorre interissant att starta en svensk guild på karagl azgal(order) eller Norn.

Jag kan ta på mig mycket har styrt en del guilder förr.

Vill bara kolla i princip om det är möjligt gör en liten vote med

MVH Rebrucie Karag azgal

Medlem

Är inte så aktiv på varken Azgal eller Norn, spelar på eltharion i The Valour Legion, i Totenkopf alliansen.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Lycka till med initiativet.

Det blir dock inte enkelt. Idag är den svenska spelarbasen liten och urvalet av oguildade spelare mycket begränsat. Har själv försökt få folk till min egen guild som en gång var en av de största svenska gillena, men utan framgång, så jag lade ner försöken.

Men ge inte upp. Med gott tålamod kan man åstadkomma mycket.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Den svenska spelarbasen är faktist relativt stor, problemet är att alla är utspridda över servrarna och guilderna. Man märker helt enkelt inte vem som är svensk och inte. Lycka till dock, tar du order på azgal kan jag vara med på ett hörn.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det beror på hur du definierar stor? Allting är relativt. Jämfört med efter release eller i vintras så är den minimal. Skulle tro att det bara finns marginellt fler svenskar på Azgal, än vad Echo of War hade medlemmar när guilden var som störst. Det vill säga inte mer än ett par hundra.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag baserade det på mängden whispers jag får när jag spelar på min karaktär "Snäll". Hur många svenskar det finns totalt har jag ingen aning om, men i t2 verkar det finnas en hel del trots allt.

Kan bara flika in att ni borde testa t4 på eltharion, t1-3 må vara dött... Men det var ett otroligt drag i Kadrin Valley/Altdorf igår kväll. Hela 110 medlemmar i min allians var online.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Skönt att höra att det fortfarande finns liv på Eltharion. Det är likadant på Karak-Azgal i tier4. Konstant action är ordet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Vi hade ju faktiskt vid release även en order-guild på Karak-Azgal, tyvärr fungerade det inte speciellt bra och jag valde ganska snart att gå vidare. Tror tyvärr att det blir svårt att få det att fungera mycket bättre nu, men man ska förstås aldrig säga aldrig.

Medlem

Om transfers öppnar från eltharion finns det ett hundratal svenskar utspridda över 2 guilder som skulle kunna fylla på, de flesta i lvl 40.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

@V1ctory
Oj, har ni så många aktiva svenskar på Eltharion. Inte illa. Tror dock inte att de öppnar några transfers. De hoppas nog att endless trials skall ge lite resultat. Vilket vi får hoppas så klart.

@Kompressor
Jaså vad hette den Order guilden? Vet att det fanns helsvenska Order gillen på Norn, men har helt missat att det fanns på Azgal också. De kan inte ha skrivit så mycket på FZ.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Norn har några svenska guilds, men oftast bara stora zergiga med 75% puckon som inte kan spela.

De få bra spelarna jag känner är relativt utspridda i andra guilder - vilket det ser ut som de sista 5 svenskarna i vårt gille kommer gå samma väg snart tyvärr.

Men blir väll så, jag blir så frustrerad när folk inte kan lära sig kordinera bättre, eller lära sig... men det är väll jag

Medlem

Zergiga no-brains klarar man sig bra utan. Tråkigt att folk tycker om att spela så..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av Snake:

@Kompressor
Jaså vad hette den Order guilden? Vet att det fanns helsvenska Order gillen på Norn, men har helt missat att det fanns på Azgal också. De kan inte ha skrivit så mycket på FZ.

Awakened hette den, var väl guildrank 18 när jag lämnade om jag inte missminner mig fullständigt. Tror inte att den kom mycket längre än så då de flesta aktiva lämnade kort därefter.
Skrevs nog inte så mycket här nej, det mesta snacket togs på Sweclockers.

Gjorde ett par försök att få igång det hela på slutet men då inget intresse verkade finnas hos merparten var det helt enkelt inte värt mödan, vilket gjorde att jag och ett par andra bytte till en mer etablerad guild.
Mig veterligen är det idag bara jag och en till från Awakened som fortfarande spelar, vilket är lite tråkigt.

Hur är det med Echo of War idag?

Medlem

Bara jag och frugan plus en irl kompis i Echo of War. Har inte orkat bry mig det sista halvåret eftersom vi även spelat LotRO och haft ett kinship där.

Men sen ett par tre månader lirar vi bara Warhammer, så finns det intresse från andra att joina gillet och ha det som en social hub är de välkomna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Är officer i en guild som är helsvensk guild på azgal, dock har den blivit inaktiv pga aion, men har blivit förfrågad om att bli guildleader så kanske kan ta upp guilden igen. Den är level 32 just nu och de som tidigare spelade kanske kommer tillbaka om aion inte passar

Medlem

På norn finns äkliga SveaRike och ännu äkligare Svea-någonting annat. Det som gör den svenska svea guilden nr2 äkligare är att de har en hel bunt ganska bra spelare.

Tror det finns fler helsvenska guilder på order Norn. Destro är det mer öde, nästan alla vettiga spelare är helt uppdelade, sen finns det väll egentligen två lite "större" gillen, Familjen & Dreamcore.

Inaktiv
Skrivet av LyktstolpeN:

Är officer i en guild som är helsvensk guild på azgal, dock har den blivit inaktiv pga aion, men har blivit förfrågad om att bli guildleader så kanske kan ta upp guilden igen. Den är level 32 just nu och de som tidigare spelade kanske kommer tillbaka om aion inte passar

Vad heter den?
Är den dessutom gr 32 är det ju synd att bara låta den dö, ni har ju trots allt kommit en god bit på vägen :).

Medlem

Sanctus Espiritus, kanske inte ett svenskt namn men tror den har ett rykte på servern att vara svensk

Medlem

Ett rykte att vara svensk, det lät ganska luddigt?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jaja, många vet att det är svensk iallafall:) Någon som är intresserad att lyfta upp den igen ?

Medlem

Har några alts på azgal, om eltharion mergar med azgal är jag definitivt intresserad. Är det en order guild?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Lycka till killar.

Jag ska hålla utkik efter er.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

du snake, vilket mmo spelar du just nu?

Medlem

Bara Warhammer sen ungefär 3-4 månader. Varför undrar du? *nyfiken*


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Om ni vill gå med och bygga upp guilden igen kan ju slänga iväg ett tell till Multiapa

Medlem

Eltharion får öppna transfers på måndag, imma chargin ma laza! (Akta dig Snake...)

Får se var min guild tar vägen, kan kanske hjälpa dig Lyktstolpen..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ok, får hoppas att Eltharions destro är smarta och inte går till azgal för då skulle servern bli 100% mördad, eftersom goa inte verkar vara smarta och släppa både destro och order till azgal. Hade räckt med order

Medlem

Totenkopf alliansen bestående av 200+ välgearade och stridssugna order är troligtvis på ingång. Kan det fixa balansen något?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kanon om hela er Order allians flyttar till Karak-Azgal. Servern behöver verkligen alla Order den kan få. Jag är orolig över att det tyvärr nog också kommer en massa destro från Eltharion som vill ha easy mode och inte förstår att de förstör mer än hjälper till.

Hoppas, hoppas, hoppas på det bästa


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

12
Skriv svar