Watch Dogs körs i 30 fps på Playstation 4 och Xbox One

Medlem

Detta är ju absurt, visste att ps4/one var svaga lådor, men vafan, bättre kan ni, riktigt snålt att göra dem till motsvarande en medelklass gaming pc med dagens mått.
När 360 o ps3 kom ut var dom ju långt mer kraftfulla än den pc hårdvara som gick att köpa för 3 gånger det priset och det är ju därför vi har haft en så lång konsollgeneration, vad hände med den mentaliteten?

Medlem

Jag tycker att de borde ha bestämt att nya gen inte får gå under 60fps i 1080p...

Medlem
Skrivet av pierre.fransson:

Spelutvecklarna är så oroliga för att alla p12or ska gnälla över 1080P upplösningen.
Dra ner upplösningen till 720 eller 900p som dom klarar utan problem.
Ingen ser någon skillnad mellan 720 och 1080 på sina tv apparater upp till 42". Ännu mindre mellan 900 och 1080. Det är lättlurade små fanboys som vill ha siffran där för att kunna skryta.

Om jag var tvungen att välja mellan 1080p 30 fps och 720p 60 fps hade jag nog valt 1080p 30 fps. För så länge som det är stabila 30 fps kommer det inte vara något problem att köra ett spel som Watch Dogs.
För jag ser hellre en vacker detaljerad stad i ett sandbox än en suddigare bild med smidigare animationer.

Men nu har jag bokat spelet till PC så behöver inte oroa mig allt för mycket. Kanske lite problem med SLI och microstuttering eftersom jag har nvidia och Ubisoft verkar ha problem med ms för nvidia användare. Det löser dom förhoppningsvis med en patch.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av floke:

Men då blir det lika hackigt och blinkande fult som Forza Horizon som tydligen är helt ospelbart pga sina 30fps..

Ett ospelbart spel får inte toppbety överlag, googla lite reviews om Forza Horizon och se vad skribenterna anser,
typ 85 % på Metacritic anses väl knappast vara ospelbart.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Nu skiter jag i nästa generations spelkonsoler fullständigt – avbokning och pengarna tillbaka!

Det är inte okej att spela i 720p med 0-30fps år 2013!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag gillar hur jättemånga säger dom ej bryr sig och inte spelat något spel med 120 hz och gemfört med 30.

Den skillnaden är enorm, det är även skillnad i 30 - 60. och 30 är ett komplett skämt,

är ungefär som frame rate drops, där bilderna hackar fast lite mindre.

Jag tror inte allvarligt dessa som säger 30-60 kvittar har ens spelat på en dator ever.

För skulle dom skulle dom aldrig i hela världen göra sådana utalande.

Och som flesta har sagt självklart handlar det om optimering även, men det är inte allt.

Den breda massan bryr sig helt enkelt inte lika mycket som du om ett spel körs i 120, 60 eller 30 FPS.

Och om du sitter på en speldator som klarar av att köra liknande spel i 60FPS/1080p tillhör du ändå inte den tilltänkta målgruppen.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Är ganska säker på att det är 30 fps pågrund av att det är en PS3, 360 port i grunden samt att det är en av det första spelen till det nyare konsollerna.

Fel, spelet är portat från PC till konsol.

http://www.vg247.com/2013/02/27/watch-dogs-pc-is-lead-platfor...

Medlem

Om man vill känna på vilken stor skillnad det är mellan 30 och 60 fps i spel så bör man testa Killzone 3, det spelet körs i 30 fps och det går inte sikta bra i det spelet då man hela tiden känner av lagget och måste kompensera.

Var sjukt hypad på PS4 men nu dog lite av den hypen tyvärr, börjar fundera på om man ska skippa PS4 helt och istället uppgradera min PC.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

tycker länken som skickades tidigare säger det mesta. http://boallen.com/fps-compare.html

vem vi spela med lägre än 60 när man sett skillnaden? det man blir sur på är ju att det borde inte vara några problem att ge oss den här extra upplevelsen eftersom hårdvaran är likvärdig med min nuvarande pc där jag har det så. optimering är ju skitsnack. de nya konsollerna är mer eller mindre pc. de borde kunna det vid det här laget. det handlar bara om att de trycker in för mycket skit som ska renderas snarare än att hitta balansen med bäst flyt och bäst grafik.

Medlem

Och jag som vill ha 60 fps i 4k-upplösning. Konsoler = bromsklossar.

Medlem

Konsol är bra att ha för spel de vägrar släppa till PC. Inget mer.

Med tanke på tekniska arkitekturen på "next gen" så tror jag man kan slippa en konsol helt o hållet.

Skräp.

QRT
Medlem
Skrivet av PsyX:

Skräp.

Indeed.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Skiter i "nextgen", köpte istället 2 nya GTX680 och installerade härom veckan. Crysis 3 rullar i 80-90 FPS med allt på max samt BF3 runt 160-200 FPS. Mer än nöjd!

Fick du större e-penis?

Medlem

Jag kommer spela ett ton bra spel på Ps4/PsViTa I år framöver! Skönt att man kan hoppa detta spel med gott samvete

Medlem

Nu är det roliga att som vanligt så är det bara Standard-Pc spelare som reagerar.. Ovanligt nej, Själv kör jag båda, mest konsol för jag hatar bara allt pc uppg krev samt att windows blir sämmre för varje generation.

Men 30vs60 fps grejen är så extremt löjlig, hur få folk är det som har läst hur mkt "Frames" ditt öga kan se? Vad jag vet ska detva antingen 24/26 det är färre en 30, jag ser lika mkt på 30 fps som på mitt 60/150 fps ... Och även så bryr jag mig inte ett piss..

Som någon skrev med kontrollen till xbox att man trycker sedan händer det, det märker jag på alla spel trycker man så händer det alltid 0,5 sekunder efter (I wonder why..)

Och sidan som visar 15/30/60 fps'n det är 1 object inte 258360 som syns inte sant? Typical PC-gamers Only.

Och det som Floke skrev har jag alldrig sett, det flyter riktigt bra och det blinkar verkligen inte...

Alla får ha sina åsikter men ibland är det bara lite löjligt roligt.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Beror väll på om tvn kan visa mer än 30fps också. Men 30fps borde väll vara i 1080p, ett grafikkort för 2k kan ju lätt ge 60fps i 720p.

Men skulle tro det är processorn som flaskhalsar, den är ju lika snabb som en mobil eller ultrabook.

Medlem

Jag väljer grafikgodis framför 60 fps. Any day.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Känns som att PS4 och Xbox One kommer att floppa, xbox360 och PS3 orkade i alla fall 60fps 720p i 2-3 år.. men 30 fps redan på release? snälla någon.. om 5 år kommer de säkert ha hackat ner FPSen till 25 eller 20 "hurrdurr still playable"

Men å andra sidan så är det precis vid releasen, kommer ta ett tag innan Sony och Microsoft har optimerat lådorna helt, samt utvecklarna vet vafan de håller på med..

Jag tycker att man alltid ska prioritera 60 fps innan någon som helst grafik.
Jag kör hellre ett spel som Quake Live.. där grafiken är det sista de tänkt på.

Skitsnack, dom flesta spel till ps3 och Xbox360 är låsta till 30fps. Så du har helt fel. Sen skit samma om det är 30fps, sjävklart kan dom göra spelen i 60fps, men då med mycket mindre detaljer och sämre grafik. Dom vill ha så bra grafik som möjligt nu i början för att det ska se ut som "NEXT GEN", och nu i början av generationen så lär dom flesta spelen vara 30fps innan dom lärt sig kräma ur varenda droppe av prestanda ur dom. Åtminstone PS4:an kommer klara av 60fps som standard längre fram i tiden. Och vill du 60fps och 4k, så köp en PC för 20000kr. För om man förväntar sig superprestanda, så kan du drömma vidare att en konsol som kostar under 4000kr kan hålla samma prestanda som en pc som har grafikkort som kostar mer än hela konsolen?

Väx upp nu ni alla med löjligt höga förväntningar och hype, eller vakna, det är konsol inte pc, så det kommer vara snyggt och det viktiga är att det flyter på fast i 30fps, då är jag nöjd. Sen lirar jag spel jag vill ha max grafik/fps/upplösning på min dator? Konsol är för dom som sätter spelen före 4k, 120fps m.m.

Man kan ha det bästa ur båda världar, PC (bättre hårdvara) vs Konsol (exklusiva spel, lätt åtkomst, billiga jämfört med pc).

Man kan och får uppskatta bådas styrkor, så tänker jag. Konsol är när jag har vänner över, spela fifa, m.m, och sen PC när jag vill spela BF4 med max grafik och 60fps (vsync).


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
  • text

Skrivet av Thunde:

Beror väll på om tvn kan visa mer än 30fps också. Men 30fps borde väll vara i 1080p, ett grafikkort för 2k kan ju lätt ge 60fps i 720p.

Men skulle tro det är processorn som flaskhalsar, den är ju lika snabb som en mobil eller ultrabook.

(Jag vill inte dras in i den allmänna diskussionen för mig är svaret ganska självklart.)

Dock undrar jag vad du menar med att processorn är lika snabb som en mobil eller utlrabook. Inte för att jag påstår att processorn är starkare, Men det är en bra jävla skillnad mellan en processor i en ultrabook och en processor i en mobil.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Disappooointed...

Kan bara hålla med att man "blev lite lurad" inför next gen om man ser till detta. Visst kan det via programmering ge lite bättre flyt men något säger mig att om man hoppar tåget med nextgen konsoler så missar man inte så mycket som det ser ut i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Om det dessutom bara är i 720p så är det ju helt åt helvete.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Kör BF3 i 120+ fps. Skulle aldrig sätta mig och lira något med 30 fps...

Ni har kanske sett den här artikels på Sweclockers.
http://www.sweclockers.com/nyhet/17662-nvidia-spelkonsoler-ko...

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av JohnnyGreed:

Skiter i "nextgen", köpte istället 2 nya GTX680 och installerade härom veckan. Crysis 3 rullar i 80-90 FPS med allt på max samt BF3 runt 160-200 FPS. Mer än nöjd!

Fick du större e-penis?

Inte vad jag vet? Blev däremot väldigt nöjd med korten då de gör det de ska. Nu kommer dessa räcka ca 2-3 år å sen är det dags för ny dator igen. Förstår inte poängen med ditt inlägg?=


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Jag kan tänka mig att vilket spel det är spelar stor roll hurvida 60 fps är prio eller ej. Sen är som sagt det viktigaste att det inte är några "dippar". Jag tror 60fps även kommer prioriteras upp senare i generationen när man inte är lika mån om att visa nya tuffa effekter, och sälja spel på grafisk novelty.

Att 60fps och 1080p inte skulle "funka" i nya konsollgenerationen är ju dock såklart fullständig hogwash. Det handlar ju bara om utvecklarens prioriteringar. Du kan ju ha världens snabbaste maskin, men det blir ändå bara 30 fps om utvecklaren prioriterar det så.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av JohnnyGreed:

Skiter i "nextgen", köpte istället 2 nya GTX680 och installerade härom veckan. Crysis 3 rullar i 80-90 FPS med allt på max samt BF3 runt 160-200 FPS. Mer än nöjd!

Fick du större e-penis?

Inte vad jag vet? Blev däremot väldigt nöjd med korten då de gör det de ska. Nu kommer dessa räcka ca 2-3 år å sen är det dags för ny dator igen. Förstår inte poängen med ditt inlägg?=

Det var nog att hacka lite på dig, då din prioritering tycks vara att spendera mer än konstnaden för next-gen konsollerna på SLI-grafikkort, och därmed prioritera att sitta och kolla på en hög fps-mätare ist för att ta del av nya upplevelser.

Det är dessutom troligt att med dina SLI-grafikkort så kommer ändå samma spel på PS4 eller Xbox One få bättre fps på grund av bättre optimering till en statisk plattform.

Grafik gör som bekant inte ett spel bra, och inte fps heller.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av JohnnyGreed:

Skiter i "nextgen", köpte istället 2 nya GTX680 och installerade härom veckan. Crysis 3 rullar i 80-90 FPS med allt på max samt BF3 runt 160-200 FPS. Mer än nöjd!

Fick du större e-penis?

Inte vad jag vet? Blev däremot väldigt nöjd med korten då de gör det de ska. Nu kommer dessa räcka ca 2-3 år å sen är det dags för ny dator igen. Förstår inte poängen med ditt inlägg?=

Det var nog att hacka lite på dig, då din prioritering tycks vara att spendera mer än konstnaden för next-gen konsollerna på SLI-grafikkort, och därmed prioritera att sitta och kolla på en hög fps-mätare ist för att ta del av nya upplevelser.

Det är dessutom troligt att med dina SLI-grafikkort så kommer ändå samma spel på PS4 eller Xbox One få bättre fps på grund av bättre optimering till en statisk plattform.

Grafik gör som bekant inte ett spel bra, och inte fps heller.

Nu sitter man ju inte å kollar FPS:n mer än när man testar korten när de är nya. Med 120hz skärm å SLI så får jag i alla fall ett otroligt skönt flyt i spelen, kombinerat med bra grafik. Tycker mest att med en bra PC så¨känns det rätt trist att köpa en PS4 t.ex. som förmodligen kommer kännas gammal, teknikmässigt. Misstänker dock att ungarna här hemma kommer tjata om PS4.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av k3m:

surt! fast å andra sidan krävs det en del av hårdvaran att köra spel i 60 fps!

Hur menar du?

Medlem
Skrivet av KoP:

Bara dom nördigaste som stör sig på om ett spel rullar i 30 fps. Vi som spelar spel för att ha roligt bryr oss inte.

Ja casualspelare bryr sig inte. Det är de som verkligen älskar datorspel som bryr sig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det komiska i det hela är att Wii U verkar få fler spel i 60fps än PS4/One. De prioriterar olika. Nintendo går mer på flyt och mindre lull lull.

Själv så hoppar jag på att köpa ngn One/PS4 närmaste året. De behöver lite fler exklusiva titlar för att det ska vara ngn idé.
Har dessutom en massa Wii U titlar som ska spelas i höst/vår + en hel del PC spel.

Fattar ej vad problemet ska vara.. ny konsol med fräsha komponenter som ska klara spel i 60 fps utan några problem. Men endå så väljer dem 30 fps.


signatur

P.W Lundström

Medlem

Jag som var osäker på om jag ska köpa till PC eller PS4.
Detta underlättade valet

Skriv svar