Battlefield 4 – Dice om spelets sju multiplayer-lägen

Å fasen, att man inte gick ut mer med det, när halva Internet gnällde på att man blev skjuten efter man duckat. Eller är det bara jag som missat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Battlefield har alltid och kommer förhoppningsvis alltid handla om Conquest som huvudspelsätt, Även inom E-sport. 12v12, 8v8 med fordon och commander, 5v5 som inf.

Hoppas verkligen inte Defuse blir huvudsattsningen inom Esport för den typen av spelsätt finns redan inom andra spel!

Conquest 8v8 or get the fuck out!

Jag ser också en kopia utav defuse mode som cs som problem.

sen borde dom ju anpassa banorna rätt mycket för 5v5 format och positioner undra om dom ens gör detta?

pansarvagnar/flygplan och fordon kan du iaf störtglömma för competetive pga balans problem.

Och tar bort skill element.

Kom tillbaka när du spelat 8v8 conquest på en seriös nivå. Plan ska inte vara med men alla andra fordon gör bara spelet intressantare? Eller tror du folk springer runt som medics i 8v8?

Eller du har bara spelat BF3? Jösses polarN


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Å fasen, att man inte gick ut mer med det, när halva Internet gnällde på att man blev skjuten efter man duckat. Eller är det bara jag som missat

Som sagt samma problem som förekom i counter-strike genom alla åren.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Battlefield har alltid och kommer förhoppningsvis alltid handla om Conquest som huvudspelsätt, Även inom E-sport. 12v12, 8v8 med fordon och commander, 5v5 som inf.

Hoppas verkligen inte Defuse blir huvudsattsningen inom Esport för den typen av spelsätt finns redan inom andra spel!

Conquest 8v8 or get the fuck out!

Jag ser också en kopia utav defuse mode som cs som problem.

sen borde dom ju anpassa banorna rätt mycket för 5v5 format och positioner undra om dom ens gör detta?

pansarvagnar/flygplan och fordon kan du iaf störtglömma för competetive pga balans problem.

Och tar bort skill element.

Kom tillbaka när du spelat 8v8 conquest på en seriös nivå. Plan ska inte vara med men alla andra fordon gör bara spelet intressantare? Eller tror du folk springer runt som medics i 8v8?

Eller du har bara spelat BF3? Jösses polarN

Du verkar inte förstått det här med esport än som jag förklarat innan 1000 tals gånger för folk som vill ha bf till esportspel, en lagsiffra över 5-6 går inte det finns ingen orgnisation som vill skicka ett lag med 6+ spelare det ökar risken och kostnade och utav vad för reklam du gör för dina sponsorer.

conquest klar du kan "tävla i det" men det blir ingen esport eller något med många vettiga lan turneringar,om några alls.

Därför är det tvång till mindre banor i form utav defuse, jag har inget emot flygplan och det är kul men där är också den saken balans.

Nej pansar vagnar osv gör det fakked upp.

vill du veta varför?

hs elementet.

vart sätter du hs på en pansarvagn, skitkul att se en stridsvagn slött rulla runt och skjuta det är inte skickllighet att träffa skott men en pansarvagn om du lär dig arcen heller.

till skillnad ifrån skott,

Jag säger inte det inte är kul det är kul att spela! men det går inte i esport både balans,skillcap/balansgång och funding ifrån orginisationer och sponsorer.

Däremot 5v5 infanteri, det kan bli något det är fortfarande annorlunda till cs du kan sabba väggar skapa terräng säkert mer explosiva vapen än i cs dock, tillåts inte alla explosiva saker i competetive mode säkerligen.

Exempel granat kastare under din rifle eller rpg kmr icke tillåtas.

dock c4,granater och minor och liknande där du inte har så säker direct hit på ditt explosiva vapen.

aja vi får see jag är rätt säker på att defuse kmr bli rätt stort speciellt med tanke på hur stor spelarbas bf har och det blir mer lätt tillgängligt och att pro spelarnas slipper klydda med injects och mods för kunna köra competetive då det blir lättare för allmänheten att komma in i det.

och blir inte förvånad om det blir 5 gånger större än csgo är just nu.

Medlem

Vill bara säga det att ni kan gärna skriva rätta datum för release daten som är den 31a oktober i europa.
Den 29e oktober i USA, vilket suger att dom får två dagar mer spelande än oss.

Visserligen så är det bättre det så har man mer tid till gymmet ^^.

Sen så det enda gamemodet som ens har en liten chans till att bli ett E-sports spel/mode det kommer ju vara defuse och Team deathmatch.
Tack vare spectator mode nu så kommer troligtvis BF4 bli ett E-sport spel.

Som jag har hoppats på länge.
Synd bara att DICE inte gjorde BF4 i BF3 så att säga, så alla BF4 saker skulle komma i BF3.

Visserligen så är det ju det att dom behöver pengarna och vi får ett helt nytt spel som troligtvis kommer slå igenom taket med skyhöga "röster" om man ska säga så.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Puscifer:

Det känns som att DICE gör ett försök att komma närmare e-sporten genom att implementera Obliteration och Defuse.

Battlefield kanske inte alltid är så kul att spela, men det är definitivt kul att se på när proffsen spelar i sann laganda.

BF kommer inte bli ett esport spel föräns dom fixar hitboxen som dom inte har gjort. Går inte att spela ett spel proffessionellt när du inte träffar där du skjuter. (pratar inte om bulletdrop)

Det går om du ändrar inställningarna så du ändrar interpen ditt problem du har är att du kör public med naabs som ej ändrar denna inställning därav blir interpen fel och ja.

Precis som i cs1.6

ex_interp 0

Dock är det illa att ett fps spel år 2013 inte ens har korrekta inställningar direkt utan du måste modda det lite själv och ej pålästa spelare kmr aldrig ställa in detta,speciellt inte halvtaskiga lirare som bara vill in och lira, och förstör upplevelsen för dig.

Say what?!!!

Förklara för en som inte förstår

Menar du att allt gnäll om hitboxar och serverlagg hit o dit inte hade behövs om vi alla bara ställt om ett värde?

Precis,dock ej server lagg,men hitboxbuggen är att grund interpen är fel inställd för alla.

dom som tävlar i det har inte samma problem,visst där är lite interp problem men det har alla fps problem, men bf:s är extremt.

och just pga grundvärdet i interpen är fel, och det kvittar om du ställer in det själva alla på servern måste ha det inställt.

ett exempel har du det instället och inte den snubben du skjuter emot det inställt så kmr du fortfarande ha hitbox problemet där din hitbox släpar efter din kropp och du kan bli träffad fastän du är runt hörnet av en byggnad.

Du har ingen aning om vad du snackar om. Du snackar som om att interpen är som den var i cs innan 1.6 vilket var att interpen för hitboxarna var alltid 0.1 medan models ändrades med att man ändrade värdet. Detta är absolut inte fallet i bf3 och du har ingen aning om något du snackar om för du har inte ens spelat bf3.
Och ja, anledningen till att standardinställningen för interp inte är det lägsta är för att alla gubbar skulle hacka fram för de flesta, framförallt på långa avstånd med sniper.

Igen fuzion, du har aldrig spelat bf3 eller kanske testat en halv gång och du vet inte vad du babblar om. Jag vet även att du kommer att sluta spela bf4 efter typ en vecka p.g.a. att det är något som gör att du känner att det inte är competative nog (vilket du säger om alla spel du spelar. Felet kanske inte ligger hos spelet)

Medlem
Skrivet av luddeluff:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Puscifer:

Det känns som att DICE gör ett försök att komma närmare e-sporten genom att implementera Obliteration och Defuse.

Battlefield kanske inte alltid är så kul att spela, men det är definitivt kul att se på när proffsen spelar i sann laganda.

BF kommer inte bli ett esport spel föräns dom fixar hitboxen som dom inte har gjort. Går inte att spela ett spel proffessionellt när du inte träffar där du skjuter. (pratar inte om bulletdrop)

Det går om du ändrar inställningarna så du ändrar interpen ditt problem du har är att du kör public med naabs som ej ändrar denna inställning därav blir interpen fel och ja.

Precis som i cs1.6

ex_interp 0

Dock är det illa att ett fps spel år 2013 inte ens har korrekta inställningar direkt utan du måste modda det lite själv och ej pålästa spelare kmr aldrig ställa in detta,speciellt inte halvtaskiga lirare som bara vill in och lira, och förstör upplevelsen för dig.

Say what?!!!

Förklara för en som inte förstår

Menar du att allt gnäll om hitboxar och serverlagg hit o dit inte hade behövs om vi alla bara ställt om ett värde?

Precis,dock ej server lagg,men hitboxbuggen är att grund interpen är fel inställd för alla.

dom som tävlar i det har inte samma problem,visst där är lite interp problem men det har alla fps problem, men bf:s är extremt.

och just pga grundvärdet i interpen är fel, och det kvittar om du ställer in det själva alla på servern måste ha det inställt.

ett exempel har du det instället och inte den snubben du skjuter emot det inställt så kmr du fortfarande ha hitbox problemet där din hitbox släpar efter din kropp och du kan bli träffad fastän du är runt hörnet av en byggnad.

Du har ingen aning om vad du snackar om. Du snackar som om att interpen är som den var i cs innan 1.6 vilket var att interpen för hitboxarna var alltid 0.1 medan models ändrades med att man ändrade värdet. Detta är absolut inte fallet i bf3 och du har ingen aning om något du snackar om för du har inte ens spelat bf3.
Och ja, anledningen till att standardinställningen för interp inte är det lägsta är för att alla gubbar skulle hacka fram för de flesta, framförallt på långa avstånd med sniper.

Igen fuzion, du har aldrig spelat bf3 eller kanske testat en halv gång och du vet inte vad du babblar om. Jag vet även att du kommer att sluta spela bf4 efter typ en vecka p.g.a. att det är något som gör att du känner att det inte är competative nog (vilket du säger om alla spel du spelar. Felet kanske inte ligger hos spelet)

http://www.esl.eu/eu/bf3/squadrush/4on4/ladder/rules/

Medlem
Skrivet av luddeluff:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Puscifer:

Det känns som att DICE gör ett försök att komma närmare e-sporten genom att implementera Obliteration och Defuse.

Battlefield kanske inte alltid är så kul att spela, men det är definitivt kul att se på när proffsen spelar i sann laganda.

BF kommer inte bli ett esport spel föräns dom fixar hitboxen som dom inte har gjort. Går inte att spela ett spel proffessionellt när du inte träffar där du skjuter. (pratar inte om bulletdrop)

Det går om du ändrar inställningarna så du ändrar interpen ditt problem du har är att du kör public med naabs som ej ändrar denna inställning därav blir interpen fel och ja.

Precis som i cs1.6

ex_interp 0

Dock är det illa att ett fps spel år 2013 inte ens har korrekta inställningar direkt utan du måste modda det lite själv och ej pålästa spelare kmr aldrig ställa in detta,speciellt inte halvtaskiga lirare som bara vill in och lira, och förstör upplevelsen för dig.

Say what?!!!

Förklara för en som inte förstår

Menar du att allt gnäll om hitboxar och serverlagg hit o dit inte hade behövs om vi alla bara ställt om ett värde?

Precis,dock ej server lagg,men hitboxbuggen är att grund interpen är fel inställd för alla.

dom som tävlar i det har inte samma problem,visst där är lite interp problem men det har alla fps problem, men bf:s är extremt.

och just pga grundvärdet i interpen är fel, och det kvittar om du ställer in det själva alla på servern måste ha det inställt.

ett exempel har du det instället och inte den snubben du skjuter emot det inställt så kmr du fortfarande ha hitbox problemet där din hitbox släpar efter din kropp och du kan bli träffad fastän du är runt hörnet av en byggnad.

Du har ingen aning om vad du snackar om. Du snackar som om att interpen är som den var i cs innan 1.6 vilket var att interpen för hitboxarna var alltid 0.1 medan models ändrades med att man ändrade värdet. Detta är absolut inte fallet i bf3 och du har ingen aning om något du snackar om för du har inte ens spelat bf3.
Och ja, anledningen till att standardinställningen för interp inte är det lägsta är för att alla gubbar skulle hacka fram för de flesta, framförallt på långa avstånd med sniper.

Igen fuzion, du har aldrig spelat bf3 eller kanske testat en halv gång och du vet inte vad du babblar om. Jag vet även att du kommer att sluta spela bf4 efter typ en vecka p.g.a. att det är något som gör att du känner att det inte är competative nog (vilket du säger om alla spel du spelar. Felet kanske inte ligger hos spelet)

Det är spelarna;s fel såklart, deras inställningar.

men även spelet själv skulle säga det är båda, jag har spelat det inte lika mycket som du dock, dock följt det
och tittat på matcher.

Jag sa även ovanstående som ett exempel för att simpelt förklara för honom även.

kunde länkat esl men tror inte det skulle sagt honom så mycket.

Medlem

Var är min Squad Rush?

12
Skriv svar