War dör ut? HA!

Medlem
War dör ut? HA!

Nej tror knappast det började spela igen för en vecka sen är sjukt imponerad.Varje dag minst två raider i IC(destro capital). Alltid nått på gå g i rvr scenarious tar 10 sec sen är du inne. Spelar på karag azgal skulle behöva mer svenskar dock finns nog ett hundratal. Men som sagt alltid roligt med flera :D..
Tror du mig inte? Kan skicka bild bevis..

Medlem

Tror fler kommer tillbaka som inte fastnade för aion

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Tror fler kommer tillbaka som inte fastnade för aion

Stämmer till 110%.

Har riktigt kul med min BW bomber, ett party vs zerg = roligt! (Man blir riktigt omtyckt också..)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Resubbade och spelar min zealot på Norn, men tycker hittills att det är så sig rätt så likt. Två stora grupper som står och skjuter på varandra från distans. Då och då vågar sig någon melee fram till motståndarna och dör inom 0,3 sekunder.

Medlem

All storskalig RvR handlar om grupp vs grupp. Gillar man inte det, är småskalig PvP ala WoW eller Guild Wars kanske ett bättre val.

Det som särskilljer War från tex WoW är att kriget faktiskt får konsekvenser. Man tar/försvarar BO´s och Keeps, vinner/förlorar hela zoner, och i slutändan intar eller försvarar man huvudstaden.

Ett krig som pågår och påverkar hela "världen", tillskillnad från många andra MMOs där resultatet i de instanserade battle grounds inte har någon inverkan alls på den spel världen.

Sedan finns det naturligtvis Full PvP MMOs typ Darkfall och snart Mortal Combat där konsekvenserna är mycket starkare, och där man förlorar allt om man dör. Det är en smaksak vad man uppskattar, personligen tycker jag Warhammer är en lagom medelväg.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Känner inte alls igen det.

Jag körde 70-80 enbart med smågrupper som rörde sig runt (och scenarion.) Gäller att hugga ner några i bakleden, försvinna in i en gränd, få runt en grupp efter sig, ha moraler redo och ex tokvända, hoppas melee ligger i första led, stagga healers/casters, vänder ta ner 1-2 dps med melee train, försöka hinna med några healers innan förmånga hinner ifatt en. Springa en bit.

Eller helt enkelt bara ställa sig bredvid zergen som ensam shaman, brukar alltid vara 4-5 som ropar glatt och tokspringer mot en, runt hörnet, staggar, tar dem en efter en.

Finns hurmånga sätt som helst att spela för att få mindre spelare efter sig. Ganska vanligt att springa på andra 6 manna grupper.

Gäller att hitta spelare som VILL lära sig sin klass, och hur man ska få den att fungera med andra klasser. Blir mycket respec för vissa klasser, byta av moraler/skills - då aoe är helt förbjudet i ett melee assist train om staggen hamnar mitt bland alla.

Inaktiv

Ang. population. Är det inte för att dom stängt ner åtskilliga servers och mergat ihop 3-4 stycken som idag har hyffsad befolkning?

Medlem

Det råder inget tvivel om att Warhammer har betydligt mindre folk idag jämfört med de första sex månaderna, och det är helt korrekt att Mythic stängt ner många servers och mergat en del. Men allt det skedde innan Aion hade release.

Många trodde att Warhammer var slut i och med Aion. Initialt verkade de också få rätt. De 2-3 första veckorna efter release fanns det inte en enda server i EU som hade high population även under prime time. Alla severs tappade folk.

Poängen är dock att det ser ut att vända långsamt. Numera har både Karak-Azgal och Karak-Norn ganska ofta high population under prime time. Sista patchen (1.3.2) var mycket lyckad rent prestanda mässigt, vilket även det fått en del att komma tillbaka.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det har blivit för mycket city sieges dock, hoppas på en fix i 1.3.3. Har riktigt kul i WAR just nu!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

City sieges är bara bra för mig iallafall, då jag behöver invader gear:) Fast har fortfarande inte förstått hur man ska få conq utan att köpa det, någon som vet det?

Medlem

Innan droppade de på lite olika ställen som du kan se av länken nedan. Men hur det funkar efter fortressen är borta kan jag faktiskt inte svara på.

Länk: http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Conqueror%27s_Armor


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag är faktiskt lite sugen att komma tillbaka men samtidigt så är jag tveksam om det är en bra ide när jag läser på WAR forumet om Altdorf siege flera ggr per dag vilket suger hårt imo och jag vill inte komma tillbaka till att bli steamrolled av destrozerg men när nästa patch kommer kanske det blir resub eftersom Aion har inte uppnått mina förväntningar vad gäller pvp. Fortraids i Aion laggar mer än en fullsatt fortraid i WAR kan jag säga.

Medlem

På norn tycker jag order har kommit tillbaka och är i IC oftare en destro är i Altdorf

Medlem

@MaLiBu
De första veckorna på Karak-Azgal abonnerade destro på Altdorf. Men numera har det jämnat ut sig lite mer. Destro är i Altdorf på dagarna, och Order besöker IC sent på kvällarna.

Så situationen är inte lika ojämn längre. Båda sidorna har medium population, så det hänger mest på vilka som organiserar ihop massorna bäst. Plus det faktum att Order lägger betydligt mer tid på att köra premade i scenarios.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag sitter och funderar på om det är bra eller dåligt att de fixat VP buggen i Altdorf/IC innan nästa patch. Farma stage 1 var väll ok, men farma ner stan till 1 stjärna kan vara ganska förödande.

Medlem

Nää... har de kört en hotfix redan? Blev det NA spelarnas vilja som gick igenom ändå. Jösses... håller helt med dig, de skulle ha väntat tills nästa patch.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag är inte helt hundra... men sades så igår iallafall, och tätt följt av en siege till 98% och en till stage 2, antingen bra moralboost för ryktet eller sant

Medlem

Från patchnotes;

Capital Cities
The Public Quests for contested cities will now grant Renown bonuses on successful completion.
Fixed an issue that could cause Karl Franz to not reset properly when characters exited his instance. Also fixed an issue that caused the radius on some of his abilities to be larger than intended.
The Destruction guards by the Altdorf main entrance will now de-spawn and the door will close after Altdorf becomes uncontested.
The amount of Victory Points earned from completing a contested city’s Public Quest has been increased.
Corrected several pathing-related issues with the contested city Public Quest bosses. As a result of this change, these bosses will no longer travel around the city, will not exhibit “rubber-banding” movement issues, and cannot be aggro’d into Battlefield Objectives.

Medlem

Är det från kommande patch notes eller 1.3.2?

För skulle det vara från 1.3.2 har fixarna för PQ heroes inte hjälpt, eftersom de sprang omkring som galningar även i helgen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

@MaLiBu
De första veckorna på Karak-Azgal abonnerade destro på Altdorf. Men numera har det jämnat ut sig lite mer. Destro är i Altdorf på dagarna, och Order besöker IC sent på kvällarna.

Så situationen är inte lika ojämn längre. Båda sidorna har medium population, så det hänger mest på vilka som organiserar ihop massorna bäst. Plus det faktum att Order lägger betydligt mer tid på att köra premade i scenarios.

har resubbat synd dock att jag bara hann lira i 30min innan servern krashade (båda sidorna hade tagit en realm så alla var på KV, do the math)

Medlem

Hotfixes, så borde vara den som kommit i helgen någongång mellan fredag och söndagskväll

Medlem

Har fått ett jäkla sug att köpa 60 dagar och börja spela igen. Min karaktär ligger på Karak Azgal, men sist jag spelade så var det rätt dött i Tier 3, samtidigt som det fanns ett överskott på den fruktansvärt dåligt balanserade klassen Slayers.

Medlem

@Jonasankan
Sista Altdorf attacken jag var med i var i fredags kväll, så det kan förklara det hela. Skall bli intressant att se skillnaderna nästa gång.

@MaLiBu
Trist med krashen. Något som händer då och då tyvärr.

@Kebbe
Tier3 har alltid varit den sämsta tieren aktivitetsmässigt. Ta steget upp i tier4 så snabbt du kan. Slayers finns det fortfarande gott om, och de har hög damage. Men som alltid tidigare handlar Warhammer om teamplay, och med rätt uppbakning i gruppen kommer de inte långt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det går att slippa tier 3 i princip. Åkte till Land of the dead på lvl 24, mellan 1 och 2 timmar senare blev jag 30.

Så det går ganska fort att lvla fort om man känner en bra dps, samt bra sätt att dra upp ett yrke till 200 på under 2 timmar.

Medlem

jo, tier 3 är ganska dött, ett par lvlar kvar till Land of the dead... sen du Ankan! Då ska vi slakta!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Skönt man inte är dps då

Inaktiv

Tänkte börja köra War igen men vill spela nåt nytt. Villken Server och Des elr order?

Medlem

Trevligt att du kommer tillbaka!

De två engelskspråkiga eu servrarna som är kvar är Karak Azgal och Karak Norn, jag spelar order på den förstnämna och några destro alts på den andra. Titta i min sign för lite mer info.

Vilka karaktärer har du sedan tidigare? (Min guild behöver tanks..)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

tänkte dra en ironbraker sen.

Medlem

Vore mycket trevligt, släng iväg ett pm till "Elosald" ingame så skickar jag gear och en guild invite. Om du vill kan vi boosta dig till 40. Välj azgal!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

123
Skriv svar