Valve presenterar: Steam Controller!

Medlem
Skrivet av wbartek:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av wbartek:

Som en del redan nämnt, vad är meningen med det hela när man redan kan skicka bild från datorn till projektorn eller tv:n och lira med pc 360 xbox kontroller? Uppfinna hjulet på nytt?

För att en 360 och ps3 kontroll suger? jättehög input lag.

Jag har inget lag på min pc 360 xbox kontroller överhuvudtaget och tycker den är hur skön som helst. Måste vara nåt valve säljarknep du försöker köra här..

Nä...
Kontrollerna är trådlösa, samtidigt som de är gamla och använder gammal teknik, input lag blir rätt så högt.

Xbox One kommer att sänka fördröjningen med 20% jämfört med xbox360, rätt så hög siffra.

det du offrar med trådlöst är responstid, alltid varit, kommer antagligen alltid vara så.

hörde rykten för några år sedan att det v ar typ 40-50ms på en 360 kontroll som var trådlös.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av wbartek:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av wbartek:

Som en del redan nämnt, vad är meningen med det hela när man redan kan skicka bild från datorn till projektorn eller tv:n och lira med pc 360 xbox kontroller? Uppfinna hjulet på nytt?

För att en 360 och ps3 kontroll suger? jättehög input lag.

Jag har inget lag på min pc 360 xbox kontroller överhuvudtaget och tycker den är hur skön som helst. Måste vara nåt valve säljarknep du försöker köra här..

Nä...
Kontrollerna är trådlösa, samtidigt som de är gamla och använder gammal teknik, input lag blir rätt så högt.

Xbox One kommer att sänka fördröjningen med 20% jämfört med xbox360, rätt så hög siffra.

det du offrar med trådlöst är responstid, alltid varit, kommer antagligen alltid vara så.

hörde rykten för några år sedan att det v ar typ 40-50ms på en 360 kontroll som var trådlös.

Vi måste missförstå varandra.. Jag har en pc TRÅDLÖS 360 xbox kontroller som inte har nåt lag alls. Så varför ska jag lägga pengar på Steam grejset när jag löser det hela med en hdmi sladd från pc:n?

Medlem

Det jag undrar är, om jag förstått det hela rätt. Jag kommer kunna streama mina spel på datorn till TVn, och spela dem med den nya handkontrollen?

Hur kommer det vara med couch multiplayer då?
Tex Diablo 3 som kommer till konsol, då kan man spela couch co-op. Men Diablo till datorn, de finns ju inget sådant läge?
Kommer nya spel att släppas med det eller vaD?

Medlem

Vill ha! Återstår o se om den är så exakt.

Fast det största + är ju att jag äntligen kan äta chips utan att riskera o halka med tummen.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Skriv svar