Blizzard All-Stars blir Heroes of the Storm?

Medlem
Blizzard All-Stars blir Heroes of the Storm?

Moba-spel är det nya FPS?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Just nu är det kortspel som gäller, bara kolla på hur många sådana som ploppat upp de senaste året (och ska ploppa upp "snart").


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Medlem

Är det någon som förstår innebörden av namnet?

Jag är aningen bevandrad i Blizzards speluniversum men jag kommer bara tänka på Maelstrom från Warcraft.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Just nu är det kortspel som gäller, bara kolla på hur många sådana som ploppat upp de senaste året (och ska ploppa upp "snart").

Pekplattornas "fel".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hots - Heart of the Swarm
Hots - Heroes of the Storm
Ingen annan som såg detta?

Medlem

[quote=bleak]

Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya Fspel målare ]
Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Vilken tur att allting går ut på att tjäna pengar! Det fanns en tid då spelmakare satte ära i att vara innovativa och orginella i sina skapelser, men jag håller med dig finns det en ide som skapar en hög med pengar så är det allt som räknas..

Medlem

Hmm, känns lite repetetivt med dessa MOBA:s nu. Kan inte Blizzard göra något riktigt innovativt som dem gjorde "förr i tiden"?

Medlem

Hur många har vi nu?
Dota 2
Heroes of Newerth
League of Legends
Smite (lite nytänkande dock)
Dawngate
Prime World
Heroes of the Storm

Finns säkert ännu fler.

Inaktiv

[quote=Gameboy]

Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya Fspel målare ]
Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Vilken tur att allting går ut på att tjäna pengar! Det fanns en tid då spelmakare satte ära i att vara innovativa och orginella i sina skapelser, men jag håller med dig finns det en ide som skapar en hög med pengar så är det allt som räknas..

De finns utvecklare till allt faktiskt Bara för att vissa vill tjäna pengar på MOBA så försvinner inte allt annat bra som utvecklare sysslar med.

Inaktiv
Skrivet av Camfak:

Hur många har vi nu?
Dota 2
Heroes of Newerth
League of Legends
Smite (lite nytänkande dock)
Dawngate
Prime World
Heroes of the Storm

Finns säkert ännu fler.

Strife är på gång också. verkar bli en stark utmanare till LoL

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

De är väll hela poängen med ett företag är de inte de? Hade väll knappast varit en ide att starta upp något som ingen efterfrågar...

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

De är väll hela poängen med ett företag är de inte de? Hade väll knappast varit en ide att starta upp något som ingen efterfrågar...

Du ser inte sarkasmen antar jag?

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Är det någon som förstår innebörden av namnet?

Jag är aningen bevandrad i Blizzards speluniversum men jag kommer bara tänka på Maelstrom från Warcraft.

Skulle tippa på Blizzard = snöstrom = storm. En synonym bara.

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Camfak:

Hur många har vi nu?
Dota 2
Heroes of Newerth
League of Legends
Smite (lite nytänkande dock)
Dawngate
Prime World
Heroes of the Storm

Finns säkert ännu fler.

Strife är på gång också. verkar bli en stark utmanare till LoL

Kolla in Airmech på steam Moba blandat mes rts. Riktigt roligt!

Medlem
Skrivet av Camfak:

Hur många har vi nu?
Dota 2
Heroes of Newerth
League of Legends
Smite (lite nytänkande dock)
Dawngate
Prime World
Heroes of the Storm

Finns säkert ännu fler.

Vadå, ska det bara finnas ett spel per genre? Det är väl bra att det finns variation... Jävla gnällrövar, ingen tvingar er att spela det.

Avstängd
Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Fast hur ska dom tjäna pengar på detta? Om jag inte minns fel så ska detta bli f2 när det släpps, möjligen att dom kör med mikrotransaktioner på vissa saker, säkerligen inte på vapen men kanske som LoL kör inom pengar där, du kan antingen förtjäna ingame pengar som heter IP eller köpa RP för riktiga pengar.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Fast hur ska dom tjäna pengar på detta? Om jag inte minns fel så ska detta bli f2 när det släpps, möjligen att dom kör med mikrotransaktioner på vissa saker, säkerligen inte på vapen men kanske som LoL kör inom pengar där, du kan antingen förtjäna ingame pengar som heter IP eller köpa RP för riktiga pengar.

Det vart snack om mod till ett spel alltså ett spel i ett spel.

Dvs köpte du sc2 expansionen trodde först när blizzard förklarade att det skulle vara ett spel i costumappen.

men det behöver inte vara så.

Avstängd
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Fast hur ska dom tjäna pengar på detta? Om jag inte minns fel så ska detta bli f2 när det släpps, möjligen att dom kör med mikrotransaktioner på vissa saker, säkerligen inte på vapen men kanske som LoL kör inom pengar där, du kan antingen förtjäna ingame pengar som heter IP eller köpa RP för riktiga pengar.

Det vart snack om mod till ett spel alltså ett spel i ett spel.

Dvs köpte du sc2 expansionen trodde först när blizzard förklarade att det skulle vara ett spel i costumappen.

men det behöver inte vara så.

När denna moba skulle heta all stars så skulle det vara free 2 play som det snackades om tidigare. Det finns en dota till sc2 redan inom i custom men som är fruktansvärt tråkig. Men den kom redan till vanilla sc2

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Fast hur ska dom tjäna pengar på detta? Om jag inte minns fel så ska detta bli f2 när det släpps, möjligen att dom kör med mikrotransaktioner på vissa saker, säkerligen inte på vapen men kanske som LoL kör inom pengar där, du kan antingen förtjäna ingame pengar som heter IP eller köpa RP för riktiga pengar.

Sarkasm är lite svår att tyda över internet men det var inte allvarligt menat : )

Medlem

Dota 2 är det bästa spelet som finns just nu. Behövs inga andra

Medlem
Skrivet av porsche:

Dota 2 är det bästa spelet som finns just nu. Behövs inga andra

Ja spela du ditt Dota 2 då så kan vi andra spela det vi vill spela.

Avstängd
Skrivet av bleak:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av bjosarn:

Moba-spel är det nya FPS?

Håller med, bara för ett spel går bra så ska alla hänga på så himla töntigt..

Så jävla töntigt att företag försöker tjäna pengar på en populär genre. Fy!

Fast hur ska dom tjäna pengar på detta? Om jag inte minns fel så ska detta bli f2 när det släpps, möjligen att dom kör med mikrotransaktioner på vissa saker, säkerligen inte på vapen men kanske som LoL kör inom pengar där, du kan antingen förtjäna ingame pengar som heter IP eller köpa RP för riktiga pengar.

Sarkasm är lite svår att tyda över internet men det var inte allvarligt menat : )

Ah okej, brukar inte ha problem att tolka vad som är sarkasm men när det kommer till FZ så blir dt svårare

Medlem

Skit som skit, spelar ingen roll vad de kallar det.Fattar inte att de lägger tid på sådant här? Varför inte satsa dessa futtiga pengar till att göra något mer intressant, som ja, vad vet jag...Ett nytt flashigt IP`?

Avstängd
Skrivet av blohm:

Skit som skit, spelar ingen roll vad de kallar det.Fattar inte att de lägger tid på sådant här? Varför inte satsa dessa futtiga pengar till att göra något mer intressant, som ja, vad vet jag...Ett nytt flashigt IP`?

Själv tänker jag inte döma spelet fören jag har testat det, dock är man självklart kritisk till om det ska vara så revolutionerande och värsta nya grejen. Tycker så om bf3, men jag spelar det endast för det är rätt roligt när man kör squad rush och en helikopter kommer nära en så man kan sätta en raket från en rpg mot den.

Aldrig tyckt grafiken är något att bli "WOOOOOOOOOOOOW! JIZZ IN MY PANTS!)" då den endast ser helt ok ut, tycker folk har överdrivit hur grafiken ser ut.

När bf3 kom så läste man på internet och hade även polare som vrålade rakt ut om hur bf3 var grafikmässigt. Tycker helt ärligt ånga andra spel har bra mycket snyggare grafik.

Bf4 ser ut som att den ska köra på samma grafikstil fast dock med tydligen frostbyte 3, men jag såg ingen skillnad riktigt på grafiken alls då man fick se ingame videos förr.
Fast, grafiken är ju inte allt så utan bara en del som är som ett plus i kanten. Så länge det är roligt så blir jag nöjd men jag vettefan, lär väl testa betan sen köpa fyran då det kommer ett liknande premium paket som det gjorde med bf3 och det säljs för kanske 300 kronor i affär.

Avstängd
Skrivet av bleak:
Skrivet av Camfak:

Hur många har vi nu?
Dota 2
Heroes of Newerth
League of Legends
Smite (lite nytänkande dock)
Dawngate
Prime World
Heroes of the Storm

Finns säkert ännu fler.

Strife är på gång också. verkar bli en stark utmanare till LoL

Som är från skaparna av HoN, kan ju tänka mig vilken otrevlig community det kommer vara där om man utgår från HoN där dom spyr ur sig en massa skit mot nybörjare eller rent allmänt och VERKLIGEN förnekar att dom själva varit noobs en gång i tiden.

Hatar verkligen Communityn där.

Och svar till bleak, ja det finns fler. Bland annat ett på steam som borde försvinna då det är totalt värdelöst, minns inte namnet på det och orkar inte söka upp heller. Sedan finns det loco som är 3rd person moba samt finns det andra gamemodes i det också.

Men det finns en hel del, och det börjar komma fler och fler till mobiler också.

Syftar inte på bloodline championship då det inte är ett moba utan ren och skär pvp i en arena (vilket jag måste börja spela igen var sist 1 år sedan).

Medlem
Skrivet av Camfak:

Hur många har vi nu?
Dota 2
Heroes of Newerth
League of Legends
Smite (lite nytänkande dock)
Dawngate
Prime World
Heroes of the Storm

Finns säkert ännu fler.

Dota;)

Avstängd

http://freemobagames.com/moba-games-list.php

här är en en lista på några till, dock har dom failat och lagt in bloodline samt warhammer online: heroes of wrath vilket dessa två inte är riktigt moba vad jag anser då det är mer endast helt vanliga arenor man slåss för glatta livet.

Fast jag kanske har missförstått vad moba riktigt är?

12
Skriv svar