Patch 1.3.2 - ett steg i rätt riktning

Medlem
Patch 1.3.2 - ett steg i rätt riktning

Igår släpptes den mycket omfattade patch 1.3.2 i EU. Den innebär mycket stora förändringar på flera plan, bla:

* Keep difficulty system introducerat
* Fortress borttagna i tier 4
* En gemensam startzon för alla raser i varje fraktion
* Apprenticeship System introducerat
* Två nya globala chat kanaler
* Career Balance Changes and Bug Fixes
* Performance and Stability Improvements

och mycket annat, för mer info läs:
[http://herald.warhammeronline.com/patchnotes/index.php#patch:...]

Det viktigaste är dock att för första gången är performance fixarna verkligt märkbara. Den 0.5-1 sekunders fördröjning som alltid funnits från knapptryck till exekvering i kombat, är nu helt borta och laggen betydligt reducerad.

Ni som inte spelat Warhammer på ett tag. Logga in och prova. Det är en klar förbättring.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Får ta och köpa ett nytt gamecard:D Fast hur ser det ut på azgal nu utan fort? Forten var det som stod ivägen för destro att gå in i altdorf hela tiden.

Inaktiv

Jag hade egentligen sagt att jag inte skulle ge spelet fler chanser, men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig ;).
Har kört lite andra spel sen sist men jag har faktiskt roligare i Warhammer, trots att det på den tiden inte alls funkade som tänkt. Jag kommer därför att ge det ännu en månad, upp till bevis för Mythic alltså

Medlem

Hoppas hoppas. Vill inget hellre än att WAR ska bli spelbart.

Medlem

Ni som är destro och som aldrig upplevt en Altdorf siege har verkligen möjlighet. Just nu har destro övertaget, och det förblir väl så tills nästa patch då Mythic implementerar ett underdog system.

Kombat flyter på som en dröm jämfört med tidigare. Endast i de riktigt stora slagen i tier4 med 2-300 spelare laggar det. Scenarios är helt fria från lagg. En klar förbättring inget snack om den saken.

Kom in och ha det kul vet jag


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Det avgör helt klart saken! Jag kommer imorgon att förnya min sub och ha kul, för att använda Snakes ord! Förvisso spelar jag order, men vem tackar väl nej till en utmaning?

Medlem

Får hoppas fler ger det en ny chans nu, när de 30 dagarna är färdigspelade för aion nu:p

Medlem

Helt ärligt efter att ha läst en hel del på olika forum, så tror jag nog att en del kommer tillbaka från Aion. Men den som lever får se.

Apropå Warhammer. Förmodar att ni alla känner till det, men det finns inga grafikinställningar ingame för Anti Aliasing och Anisotropic Filtering så låt inte spelet välja era inställningar, utan gör era nvidia/ati grafikinställningar på datorn tvingande.

Själv använder jag 8x AA och 16x AF vilket ger ett enormt lyft. I spel inställningarna har jag allt på High Quality, med undantag av "lightmaps" och "specular" som är avkryssade, samt "Play ability effects on: self eller party".

Som ett helt nytt spel jämfört med att bara använda ingame grafiken.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

By the way, både Karak-Azgal och Karak-Norn var tillbaka på "high" i kväll, vilket är första gången sedan Aion släpptes.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Trevligt, det bådar ju gott inför framtiden. Att hoppas på lika mycket folk som vid release är väl knappast realistiskt, men att åtminstone några här och där går tillbaka till spelet vore väl inte helt omöjligt.

Medlem

Vi hade några riktigt massiva slag i Reikland igår kväll, med flera hundra spelare på båda sidor. Att bara kunna rida på sin mount i den mängden folk utan att det laggar, är bara det en upplevelse.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Nu blev man sugen på att spela igen när det låter såhär. Får väl se vad som händer framåt onsdagen då det blir första kvällen man har tid att spela.


signatur

osv.

Medlem

Måste säga att det var nog lite nackdel att ta bort fort i T4. Jag menar man kan ju aldrig köra SC längre. På servern jag spelar på (Karak - Norn) Så kör ju dem Altdorf hela tiden. Visst är det gött att trycka ner Order lite, hehe. Men jag behöver farma lite renown så kan man knappt köra SC's.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

Jag är säker på att Mythic inser att "underdog systemet" är viktigt att implementera så snabbt som möjligt. Vilket kommer att göra att den konstanta Altdorf zergen upphör.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Sluta Snake! Nu får du mig nästan att börja spela 2 MMOs samtidigt, det är inte bra för mig.

Är det forfarande mycket folk som spelar? Köper ett gamecard till höstlovet då man har tid isåfall.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Spelat lite nu... tror det var vad jag behövde för att komma igång och orka göra något överhuvudtaget på dagarna.

Spelade 14 timmar i sträck här om dagen. Var lite småkul men vet inte om jag märkte så mycket skillnad. DOCK krashade inte klienten en enda gång och spelet tappade inte framerate under tiden. Vet inte om det beror på uppdateringar eller min nya dator dock

Gillar advice kanalen. Var en aning spammigt i början men kul att läsa medan man gör annat. Gemensam startzon är väl bra antar jag... inte för att jag PVEar något men ~~

Loggade in på min IB som är 40 inatt också. Härjade runt lite och kändes som vanligt men fick inte testa något annat än altdorf dock. Kanske imorgon.


signatur

osv.

Medlem

Fick äntligen tid att lira lite igår, det flyter faktiskt bättre och lagg märkte jag inte av alls fast jag sitter på mobiltbredband i skogen!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jaså V1c, börjar du få lite abstinensbesvär?

På Azgal och Norn ä det gott om folk i tier4 och det händer något hela tiden. Dessvärre börjar det bli lite enformigt att ta Altdorf hela tiden, speciellt med tanke på att inget annat går att göra i tier4 under de 1.5 timme som city siegen pågår. Rent befolkningsmässigt har Destro på både Azgal och Norn "high" status under prime time, medans Order har "medium" på båda servrarna.

Enligt vad jag läst runt om på internationella forum inser Mythic att "underdog systemet" måste gå live snabbt för att inte Order skall tröttna och engame content skall bli urvattnat, så vi kan nog förvänta en ny patch ganska snart.

Prestanda mässigt har det aldrig funkat så här bra. Ända gången jag har lagg, är när det uppstår stora slag med flera hundra spelare.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

-.-... *Åker och handlar ett gamecard* Går det att flytta sina eltharion toons till Norn? Vill bara spela för att röja lite i T4, inte levla mina norn alts till 40.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tyvärr inte. Massor av folk på Eltharion har deltagit i en tråd på Warhammers EU forum där GOA utlovade ett svar i början av månaden, men ännu har inget hänt. Eltharion är mer eller mindre öde numera. Low/low status.

Skapa en gubbe på Azgal vet jag


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Har redan en toon där.. lvl 25 KOTBS Har spelat lite aion RvR och gillade det inte alls, blev riktigt besviken. Får se om jag resubbar den 30:e..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Helt klart blir det bättre och bättre, men största skilnades är att de äntligen lagat AP regenen, länge leve att bli lvl 65 och 75, gör äntligen lite skilnad.

v1ctory : precis rerollat en relativtstort order gille som destro på norn - vet dock ej vad de hette innan.

Snake : räddade av live eventet, scenario under IC/Altdorf i en vecka nu iallafall

Medlem

Problemet ät att jag har destro på Norn och order på Azgal..

@Snake
Svara på ditt PM snarast är du snäll.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Gjort V1c


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tackar!, har 2 gb kvar att patcha bara..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kan sammanfattas med ett ord: "Underbart"! Förut laggade det på low, nu kör jag high med AA utan problem i stora T4 strider! Äntligen Mythic, ni har lyckats!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Gött, se nu till att köpa ett game card. Imorgon söndag vill jag själv spela lite.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Redan fixat, lvlar min KOTBS på azgal. Kör min r40 bw där när tranfers från eltharion kommer.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

azgal är väldigt aktiv

Medlem

Fick en rejäl överaskning på Eltharion igår natt. Det var fullt drag i city siegen 02.30, träffade även min gamla guild som hade tagit sig till lvl39. Riktigt kul första dag i WAR! Nu ska jag bara göra något av mitt annihilator set. Att spelet är döende är bara skit snack, massor med folk i alla tiers på både azgal och norn, prövade alla mina alts. Grafiken flöt som smör i siegen på high. Jag är lika förälskad i warhammer som för ganska exakt 1år sedan. Grattis mythic!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

12
Skriv svar