Xbox One uppdateras dag ett

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Wortex:

20 minuter. Då dom omöjligt kan veta vilken cluster fuck det blir vid launch (om någon alls) så är det förmodligen beräknat med normal hastighet i åtanke. Det lär bli betydligt mer än 20 minuter om det blir överbelastat, och oddsen är förmodligen rätt höga på att det går smärtfritt.

menar du inte smärtsamt?

Han menar nog exakt vad han skrev. Höga odds = låg sannolikhet att något inträffar. Odds är proportionen mellan vinst och insats.

Medlem

Är det egentligen något märkvärdigt? Jag har aldrig ägt en modern konsol, men referensen jag har är att installera Windows på en ny dator. Då är det ju inte särskilt uppseendeväckande att den kör Windows Update direkt, och datortillverkaren har sitt paket med grejer som behöver uppdateras.

k3m
Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Wortex:

20 minuter. Då dom omöjligt kan veta vilken cluster fuck det blir vid launch (om någon alls) så är det förmodligen beräknat med normal hastighet i åtanke. Det lär bli betydligt mer än 20 minuter om det blir överbelastat, och oddsen är förmodligen rätt höga på att det går smärtfritt.

menar du inte smärtsamt?

Han menar nog exakt vad han skrev. Höga odds = låg sannolikhet att något inträffar. Odds är proportionen mellan vinst och insats.

aha, tack!

Medlem
Skrivet av Luftman:

Tror Xbone förlorar något fruktansvärt av den svenska marknaden eftersom den släpps efter PS4.

Xbox har aldrig vunnit i varken asien eller europa..

Medlem

Orka och bitcha över en uppdatering, herregud vad patetiska haters är....

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Är det egentligen något märkvärdigt? Jag har aldrig ägt en modern konsol, men referensen jag har är att installera Windows på en ny dator. Då är det ju inte särskilt uppseendeväckande att den kör Windows Update direkt, och datortillverkaren har sitt paket med grejer som behöver uppdateras.

Om jag förstått det hela rätt så måste man göra denna uppdatering för att konsolen ska fungera. Datorer och annan teknik brukar vanligtvis fungera utan att man kopplar upp sig och laddar ned uppdateringar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Luftman:

Tror Xbone förlorar något fruktansvärt av den svenska marknaden eftersom den släpps efter PS4.

Xbox har aldrig vunnit i varken asien eller europa..

Han skrev aldrig något om Xbox och det han säger har han nog rätt om. Under julen handlas det ganska mycket i Sverige och tror ganska många hem kommer välja mellan en PS4 eller X1. Men finns inte X1 är valet enkelt...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ska boka min Day one edition till helgen

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Luftman:

Tror Xbone förlorar något fruktansvärt av den svenska marknaden eftersom den släpps efter PS4.

Xbox har aldrig vunnit i varken asien eller europa..

Han skrev aldrig något om Xbox och det han säger har han nog rätt om. Under julen handlas det ganska mycket i Sverige och tror ganska många hem kommer välja mellan en PS4 eller X1. Men finns inte X1 är valet enkelt...

Han skrev ju att han tror xbox kommer förlora i den svenska marknaden, låter som xbox till mig.

Självklart kommer xbox faila julhandeln, dels för att konsolen inte kommer släppas förrän nästa år och dels för att Europa och Asien är Playstation dominerande.

Inaktiv

En kvick överklockning av CPU/GPU för att kontra PS4 prestanda?

Medlem

Uppenbart har han fått en dum fråga från en journalist som han inte kan veta svaret på.
Kan dra klyschan: Hur långt är ett snöre?

Medlem

Hl3 släpps till steambox och kommer vara optimerad för konsolhårdvara och gamepad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Wortex:

20 minuter. Då dom omöjligt kan veta vilken cluster fuck det blir vid launch (om någon alls) så är det förmodligen beräknat med normal hastighet i åtanke. Det lär bli betydligt mer än 20 minuter om det blir överbelastat, och oddsen är förmodligen rätt höga på att det går smärtfritt.

menar du inte smärtsamt?

Nä, då hade ju oddsen varit låga. Risken att det går smärtfritt är ju låg och då blir oddsen så klart höga.

Edit: Duh, som du redan fått förklarat

Medlem
Medlem

Okej, så långt fram tills release och de bemödar sig inte och fixa det innan release ?!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

jbx
Medlem

Jag är van med riktigt sega uppdateringar med mitt 56k modem, så TACK microsoft att de endast kommer ta 20 minuter

*ironiskt inlägg*


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

12
Skriv svar