Stora problem med GTA Online
Darrig start för multiplayerdelen av Grand Theft Auto V.
De
Roligt hur dom inser dessa stora problem EFTER dom släppte MP delen.
De anade nog. Men ingen klarar såna här massiva anstormningar. Antingen går det inte att ragga upp den serverkapacitet som krävs, eller så anses det inte vara värt kostnad/möda att täcka den temporära peak som blir när spelen släpps. Det dämpar sig ju alltid efter ett par dagar.
De
Roligt hur dom inser dessa stora problem EFTER dom släppte MP delen.
De anade nog. Men ingen klarar såna här massiva anstormningar. Antingen går det inte att ragga upp den serverkapacitet som krävs, eller så anses det inte vara värt kostnad/möda att täcka den temporära peak som blir när spelen släpps. Det dämpar sig ju alltid efter ett par dagar.
i och för sig så sålde dom crap-ton av spelet. kan nog förstå om servrarna är överbelastade osv. men buggarna?
De
Roligt hur dom inser dessa stora problem EFTER dom släppte MP delen.
De anade nog. Men ingen klarar såna här massiva anstormningar. Antingen går det inte att ragga upp den serverkapacitet som krävs, eller så anses det inte vara värt kostnad/möda att täcka den temporära peak som blir när spelen släpps. Det dämpar sig ju alltid efter ett par dagar.
i och för sig så sålde dom crap-ton av spelet. kan nog förstå om servrarna är överbelastade osv. men buggarna?
Majoriteten av buggarna listade ovan, typ timeouts och matchmaking-problem, verkar vara rent belastningsorienterade. Så fort trycket släpper så tror jag att många av dessa försvinner av sig själva. Heller inte sagt att spelet inte har buggar, men just dessa buggar verkar vara rena timeouts och denial of service-problem.
Rockstar har tagit sig vatten över huvudet det vet dom också. Jag kan förstå varför dom väntade 2 veckor på online delen, det här är större än många MMO släpp.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Rockstar har tagit sig vatten över huvudet det vet dom också. Jag kan förstå varför dom väntade 2 veckor på online delen, det här är större än många MMO släpp.
Hade det inte varit bättre om de släppt online delen samtidigt? Tror många som vill lira online har kört färdigt sp.
Utöver de listade problemen har det även förstört för mig i singleplayer. T.ex; alla vapen på alla tre karaktärer är borta och jag har stött på några småbuggar i de sidouppdrag jag haft kvar (och det är första gången liknande buggar inträffat sedan jag testade online-läget).
Installera om spelet utan MP patchen?
Förstår inte att folk rasar och blir förbannade när det blir problem när populära onlinespel lanseras.
Det är logiskt att det blir problem när alla anstormar samtidigt... och nej, det går inte att ha extra servrar och internetkapacitet för att förhindra det, det blir för stora kostnader jämfört med nyttan. Någon dag / ett par dagar senare när "peaken" jämnat ut sig så finns inte det behovet längre och jag förstår att man därför inte investerar stort i detta för att täcka 1-3 dagars problem.
Jag gav upp efter lyckats skapa en karaktär och DC, och körde igång Netflix istället.
Tips kan vara att prova välja Solo session när man skapar karaktär o bara ska in, gick lättare för mig. Antar allt sparas ändå och man är förberedd för när det lugnar ner sig och polarna redo.
Om det nu är så svårt bara komma in i spelet så vet man att det knappast brukar bli en kontinuerlig spelsession.
Nya tag imorgon istället.
Finns INGENTING Rockstar kan göra i denna stund då det gäller servertrycket.. Många tycker nog "men släng in lite mer servrar och öka kapaciteten"
Detta är något som inte lönar ett företag i längden, då dessa peaks bara varar en stund och kostar då företaget mer än vad dom tjänar på det