Total War: Rome II patchat för tredje gången

Robot
Total War: Rome II patchat för tredje gången

Creative Assembly sliter vidare med att bygga bort buggarna.

#creative-assembly, #total-war-rome-ii


Medlem
Total War: Rome II patchat för tredje gången

Det här spelet blir gradvis bättre och bättre. Se nu för fan till och fixa AI:n för den är så urbota korkad att jag gråter till och från.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

but is it enough to play the game?

Medlem

Kommer ta minst några månader innan det ens blir "gradvis" bättre.

Men så går det när vi "spelare" får annan kod än vad FZ fick.

Men så har ju CA erkännt att dom bara gör spel för recencenter och inte deras kunder.

Medlem
Skrivet av Salami:

Kommer ta minst några månader innan det ens blir "gradvis" bättre.

Men så går det när vi "spelare" får annan kod än vad FZ fick.

Men så har ju CA erkännt att dom bara gör spel för recencenter och inte deras kunder.

Jag har fått den "bra" koden FZ fick då Ai i mitt spel faktiskt är relativt bra. Btw det CA erkännande var väl mest en person inte hela studion ?

Medlem
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Salami:

Kommer ta minst några månader innan det ens blir "gradvis" bättre.

Men så går det när vi "spelare" får annan kod än vad FZ fick.

Men så har ju CA erkännt att dom bara gör spel för recencenter och inte deras kunder.

Jag har fått den "bra" koden FZ fick då Ai i mitt spel faktiskt är relativt bra. Btw det CA erkännande var väl mest en person inte hela studion ?

Jaha så du fick samma "kod" som FZ, den med familj trädet, nya super smarta AI, förbättrad pre-alpha grafik, cut scenes, förbättrad diplomati, karaktärer som har fler än 3 traits och grymma siege battles där man inte kan torcha ner gaten?

Medlem

Tycker spelet är ganska bra. Synd att det blir tråkigt efter nån timme. Finns liksom inte särskilt mycket att göra i det annat än att bygga arme, strida och sen vänta på End Turn.

Inaktiv

Årets blåsning.

Alpha / Beta
http://www.pictureshack.us/images/73512_carthage_old_vs_new.j...

Relase (allt på max tydligen):
http://s1.directupload.net/images/130905/hxedj9ly.png

Lägg till katastrofal prestanda och urkorkad AI, och det får runt 80 i medelbetyg av pressen? Hur?

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Salami:

Kommer ta minst några månader innan det ens blir "gradvis" bättre.

Men så går det när vi "spelare" får annan kod än vad FZ fick.

Men så har ju CA erkännt att dom bara gör spel för recencenter och inte deras kunder.

Jag har fått den "bra" koden FZ fick då Ai i mitt spel faktiskt är relativt bra. Btw det CA erkännande var väl mest en person inte hela studion ?

Jaha så du fick samma "kod" som FZ, den med familj trädet, nya super smarta AI, förbättrad pre-alpha grafik, cut scenes, förbättrad diplomati, karaktärer som har fler än 3 traits och grymma siege battles där man inte kan torcha ner gaten?

Ne det fick jag inte, och det fick inte FZ heller, Ain dock har gjort saker den inte har gjort i tidigare spel(Positiva saker alltså som flankning i städer och användning av Cav på rätt sätt) Iaf för mig. Spelet är absolut inte perfekt, men många överdriver hur dåligt det är imo

Medlem
Skrivet av Aresz:

Årets blåsning.

Alpha / Beta
http://www.pictureshack.us/images/73512_carthage_old_vs_new.j...

Relase (allt på max tydligen):
http://s1.directupload.net/images/130905/hxedj9ly.png

Lägg till katastrofal prestanda och urkorkad AI, och det får runt 80 i medelbetyg av pressen? Hur?

Det där dock kan jag hålla med om, vad fasen hände med det stora carthage ?

MEG
Medlem

Jaha ännu ett spela som släpps innan det är klart, blir vanligare och vanligare men det funkar tydligen då kunder köper spelen ändå.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Veni vidi vici!

Skrivet av generalfil:
Skrivet av Aresz:

Årets blåsning.

Alpha / Beta
http://www.pictureshack.us/images/73512_carthage_old_vs_new.j...

Relase (allt på max tydligen):
http://s1.directupload.net/images/130905/hxedj9ly.png

Lägg till katastrofal prestanda och urkorkad AI, och det får runt 80 i medelbetyg av pressen? Hur?

Det där dock kan jag hålla med om, vad fasen hände med det stora carthage ?

Jag håller med. va fan hände?
Jag har varit ett stort fan av Total war, Problemet för mig var att jag kunde aldrig få ett intresse för shogun.
var aldrig så intresserad av japansk historia och det värsta var segie battles, de mest tråkiga jag har spelat .

Medlem
Skrivet av saru:

Det här spelet blir gradvis bättre och bättre. Se nu för fan till och fixa AI:n för den är så urbota korkad att jag gråter till och från.

AI:n är faktiskt smart, eller den skulle kunna vara det. AI:n har en hjärna som fungerar men den får skruvad input som gör att den agerar konstigt/dåligt. Skrevs om det på deras forum

Medlem

Rome 2 i releaseform måste vara ett av de ofärdigaste spelen som någonsin släppts.

Att ge ett spel 79/100 eller vad det nu är på metacritic just nu när 90% av alla slag med en borg är ospelbara därför att Ai:n inte klarar av dom och när det kommer en patch i veckan som fixar uppsjöar av grundläggande funktioner är för mig en stor gåta? Har de som betygsätter spelen ens spelat igenom en enda kampanj?

Man betygsätter väl ändå spelet man spelar och inte som man kan tänka sig att det kan komma att bli?

Nu när patch 3 kom så var jag 40 timmar in i min tredje kampanj, CA har då fått för sig att rebalansera om alla hus för mitt lag och plötsligt ligger jag -264 i mat, detta fick mig helt att tröttna på den här ofärdiga soppan.

Hur f.n kunde de släppa spelet i det här skicket och hur f.n kunde det få 4/5 av FZ?

När ett spel får 79/100 av recensenterna och 3,8/10 av spelarna så börjar man undra vad det är frågan om. För i det här fallet är det inte 0-betyg på grund av online-servrar som gör spelet ospelbart, det är ett spel som är trasigt.

Medlem
Skrivet av Christoffer B:
Skrivet av saru:

Det här spelet blir gradvis bättre och bättre. Se nu för fan till och fixa AI:n för den är så urbota korkad att jag gråter till och från.

AI:n är faktiskt smart, eller den skulle kunna vara det. AI:n har en hjärna som fungerar men den får skruvad input som gör att den agerar konstigt/dåligt. Skrevs om det på deras forum

Så vad är det du säger, AI:n är ganska bra om den hade fungerat?

Här är för mig AI:n i Rome 2:

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/1101418356189682710/6999B...

Han har sprängt sönder murarna så mycket han kan och väljer sedan att springa fram och elda upp porten och sedan anfalla genom den samtidigt som han får het olja över sig under hela anfallet.

Men det är riktigt AI:n lyckas förvåna. Även när man inte trodde att det var möjligt för den att förlora så funderar den ut ett nytt sätt, jag pratar då om slag när borgar är inblandade.

Medlem
Skrivet av Christoffer B:
Skrivet av saru:

Det här spelet blir gradvis bättre och bättre. Se nu för fan till och fixa AI:n för den är så urbota korkad att jag gråter till och från.

AI:n är faktiskt smart, eller den skulle kunna vara det. AI:n har en hjärna som fungerar men den får skruvad input som gör att den agerar konstigt/dåligt. Skrevs om det på deras forum

Jo jag har läst det också men dom behöver fixa det asap.... siege battles är en pina just nu när AI:n bara står utanför och inte rör ett finger...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Det här spelet blir gradvis bättre och bättre. Se nu för fan till och fixa AI:n för den är så urbota korkad att jag gråter till och från.

Grafik-optimeringar och små tweaks kan de lätt fixa med lite arbete, vilket de verkar syssla med, men tro inte att de kommer kunna lösa alla AI-problem med en liten patch. AI:n har alltid varit medioker-at-best och det är inte något jag tror att de ens har en lösning på. Små förändringar, visst, men personligen har det alltid varit det som stört mig mest i alla Total War-spelen. De sätter aldrig AI:n.

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Rome 2 i releaseform måste vara ett av de ofärdigaste spelen som någonsin släppts.

Att ge ett spel 79/100 eller vad det nu är på metacritic just nu när 90% av alla slag med en borg är ospelbara därför att Ai:n inte klarar av dom och när det kommer en patch i veckan som fixar uppsjöar av grundläggande funktioner är för mig en stor gåta? Har de som betygsätter spelen ens spelat igenom en enda kampanj?

Man betygsätter väl ändå spelet man spelar och inte som man kan tänka sig att det kan komma att bli?

Nu när patch 3 kom så var jag 40 timmar in i min tredje kampanj, CA har då fått för sig att rebalansera om alla hus för mitt lag och plötsligt ligger jag -264 i mat, detta fick mig helt att tröttna på den här ofärdiga soppan.

Hur f.n kunde de släppa spelet i det här skicket och hur f.n kunde det få 4/5 av FZ?

När ett spel får 79/100 av recensenterna och 3,8/10 av spelarna så börjar man undra vad det är frågan om. För i det här fallet är det inte 0-betyg på grund av online-servrar som gör spelet ospelbart, det är ett spel som är trasigt.

Det är just det här som är så märkligt med spel journalister idag.

Antingen är dom köpta eller så är deras standard uppenbart så pass låga att vad som helst kan få högt betyg och det är mer skrämmande än att man skulle få betalt för att ge ett spel extra bra betyg.

Är kanske en annan fråga men tycker det är så uppenbart med vissa spel som är så helt förstörda och ospelbara men ändå så verkar det som att journalisterna/recencenterna spelar något helt annat än en själv.

Medlem

Tyckte faktiskt denna patchen fixade mycket av det jag hatade med det. Nu är det nästan som det borde varit vid release. Om units kan sluta bilda stora klumpar och hålla formationer samt ett guard altenativ så är jag glad Bra jobbat med att patcha upp det så fort!

Jag kan inte annat än att hålla med att Rome 2 inte är långt ifrån en katastrof med tanke på de förväntningar som spelet hade på sig (och den 40% större budgeten)

De absolut mest kritiska delarna är:
1 Fördumning av striderna (dubbelklicka på allt fientligt du ser, du lär vinna, ingen flankning här inte)
2. Striderna går i ett rasande tempo (sannolikheten att du hinner ens flanka eller ens ta motståndarna i ryggen är minimal)
3. AIn..behöver man ens säga mer? Som tidigare nämnts har total war spelen aldrig haft en vettig ai, men det här är ju på många plan sämre än de andra "warscape" spelens ai och då kommer dom ändå från Shogun 2 som är byggt i samma motor och hade en "ok" ai
4. Förenkling och avsaknad av djup. Som någon sa, man bygger trupp för att man inte har något att göra och attackerar så att något faktiskt händer. Att man tog bort familjeträdet är rätt konstigt beslut också. Att sedans en karaktärer såväl generaler som agenter dör efter ca 25-30 turns gör att du aldrig hinner fästa dig vid någon eller ens levla upp till något vettigt.
5. Siege ai. Vem ens orkar stå en turn för att bygga 1 stege (i spelet ett år) och riskera att få en arme i ryggen ( med tanke på AIn kanske inget problem) samt drabbas av "attrition" när du bara direkt kan springa fram och kasta facklor på porten och freaking storma? Dumt system som gör hela siege teknologi trädet värdelöst.
6. Striderna igen. Alla units (oavsett rustning) rör sig snabbt som usain bolt, har kondis som en marathon-löpare och har moral som..ja gud jag vet inte. Kill rate och moral gör att striderna blir en stor "slugger" fest, där det roliga tar slut på 4-5 min max. Alla soldater som slåss är så nära varandra att du inte ens hinner se dom vackra animationerna som CA har lagt in. Bara att köra på slowmotion.

Ja det där borde avskräcka de flesta, men vänta, glöm inte bort alla de tekniska krångel som spelet led av och fortfarande lider av. Maskiner med gtx titan som laggar hårt efter då motorn inte använder knappt 50% av gpu kapacitet samt samma scenario när det kommer till cpu användning (flertrådad...nej nej inte i CAs värld).

Lets face it, CA vill nå ut till nya användare, som inte verkar vilja ha någon form av utmaning och arkad liknande krigsslag. Kort och gott, om du köper Rome 2 då köper du en beta förnärvarande. Det enda som ens håller mitt hopp uppe är att CA förstår vilket otroligt misstag dom har gjort och försöker rädda det som går av spelet samt att modskaparna kan rädda detta sjukande skepp.

Till sist, recensioner på diverse olika sajter har gett detta spelet riktigt bra betyg. Hur tänkte FZ? Missade recensenten alla dessa buggar, den horribla AIn eller att spelet är en väldigt tydlig beta? Eller baserar FZ betyg på vad man tror spelet kan bli sisådär 1 år efter release?

Inaktiv

Jag blev faktiskt arg och besviken på han som rescenserade Rome 2 på FZ. Fyfan vilken dålig rescension och hoppas han aldrig får rescensera spel med sånna uppenbara brister.

Se Angry Joe`s rescension av spelet istället. Ett fan av alla TW som VET vad som försigår och vågar såga ett spel som inte lever upp till förväntningarna.

Sluta svälja all jäkla hype och ge ut 5/5 osv hela tiden bara för att det är en stortitel. Spela spelet och gärna längre än 2timmar.

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Jaha ännu ett spela som släpps innan det är klart, blir vanligare och vanligare men det funkar tydligen då kunder köper spelen ändå.

Yes, själv skäms jag lite för att jag köpte det på dag1, jag skulle ha väntat ett par dagar till, men läste recensionerna från en mängd sidor och det verkade ju minst lika bra som shogun2...men..

Först fick man sluta att förhandsboka spel, då risken är för stor att spelet egentligen är skit. Alternativet då är att läsa recensioner day0...men det går ju inte heller. Kommer Rome 2 undan med alla sina brister så..ja..

Om vi ändå hade laglig rätt till att få pengarna tillbaks.

1
Skriv svar