GTA V vs Battlefield 4

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KatOne:

Skulle aldrig falla mig in att "uppleva" GTA V på en stofilartad gammal lastgen-konsoll med hängslen och promenadkäpp. Man får väl ha någon respekt för själva spelmediumet, framgångstanken och hur ett spel faktiskt presenteras?

Låg upplösning, låg fps, utsmetade texturer, kantiga modeller, bantade eller frånvarande shaders, icke optimerbart, omoddbart, tveksam kontroll...

Nej, tills det släpps till PC så är det inte släppt i någon seriös bemärkelse.

Förstår inte hur ni orkar hålla på med all fanboy gnäll hela tiden.

Att kalla detta fanboy-gnäll känns lätt förvridet. Att man vill uppleva spelet på det mediet som det är skapat för är väl inte ett orimligt krav?

Jag väljer personligen att avvakta med ett inköp för att ge GTA V och därmed Rockstar Games möjligheten att glänsa precis så som utvecklarna har tänkt sig!

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KatOne:

Skulle aldrig falla mig in att "uppleva" GTA V på en stofilartad gammal lastgen-konsoll med hängslen och promenadkäpp. Man får väl ha någon respekt för själva spelmediumet, framgångstanken och hur ett spel faktiskt presenteras?

Låg upplösning, låg fps, utsmetade texturer, kantiga modeller, bantade eller frånvarande shaders, icke optimerbart, omoddbart, tveksam kontroll...

Nej, tills det släpps till PC så är det inte släppt i någon seriös bemärkelse.

Förstår inte hur ni orkar hålla på med all fanboy gnäll hela tiden.

Tror väl att det ligger lite bitterhet i att konsoler stagnerar den grafiska utvecklingen av spel. Precis när konsolerna har släppts så är dom av en bra kvalite. Men bara några månader efter går datorer om. Men spelen som släpps till både konsol och pc blir ju då drabbade av att dom inte kan utveckla grafiken pga att hårdvaran i konsoler inte räcker till.

Är du säker på det?

För genom hela min tid då jag spelat PC från Doom och uppåt så verkar det som om allt handlar om vad utvecklarna väljer och inte vilket konsol / dator spelen görs till.
BF3 är ju snyggt till PC och det är ju ett spel som släpps på konsol. Exklusiva stora PC titlar som Starcraft 2 har grafik från 2008 och där finns ingen version för konsol.

Att gnälla på konsoler är mest bara onödigt gnäll från personer som inte förstår tekniken eller spel över huvudtaget.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av DeFeCT:

BF4, mellan 20 och 120 FPS på High settings.
klockad i7-3770k, 16GB ram, klockat GTX 780.

Nej tack, tur man inte har förbokat spelet.
Fixar de inte prestandan med lite bättre optimering så blir det inget köp för mig i alla fall

Och visst, det är BETA, men spelet är ju färdigt, har de släppt en värdelös beta version för att få¨folk att bli intresserade av deras shooter så har de fan misslyckats kapitalt, iom att välja en nästan ospelbar version.

Kör du med de nya drivrutinerna som släpptes igår ?

Inte testa bf4 än, får bli ett par rundor ikväll, men vad man läst i den här tråden så har EA / Dice inte lärt sig av sina misstag. Men vi får väl se hur allt funkar vid release innan man dömer ut dom helt

Har samma specs som dig nästan iaf grafikkort. Körde allt på max, flöt hur bra som helst inga anmärkningar. Jo jag dör ibland när det kommer rök, för jag står bara och tittar på den för det är sjukt snyggt och blir då skjuten i ryggen.

Skönt att det inte bara är negetiva saker !Va lite orolig där ett tag

Medlem

Någon som vet om det en låser upp nu i betan följer med när hela spelet släpps? BF4


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Har kört BF4 med senaste drivrutinerna på mitt gamla GTX 560 Ti. Funkar över förväntan, upplever knappt något lagg. Tycker dessutom det känns roligare än BF3, lite mer flyt i känslan.
Tiden får utvisa hur bra det står sig men just nu känns det bara positivt.

Äger inte GTA 5 än så det blir inget med det!

Medlem
Skrivet av nisp88:

Någon som vet om det en låser upp nu i betan följer med när hela spelet släpps? BF4

Jag tror inte att det var så i BF3, och ser ingen anledning till att det skulle vara annorlunda i 4:an.

Medlem

Efter 10 minuters spelande i BF4 betan kan jag konstatera att det laggar nåt djävulskt. Nej, jag har ingen dålig dator, kan maxa BF3 utan problem. Processorn ligger på 95% eller mer hela tiden.

Medlem
Skrivet av nisp88:

Någon som vet om det en låser upp nu i betan följer med när hela spelet släpps? BF4

Det ska följa med enligt EA

Medlem
Skrivet av FUtech:

Har kört BF4 med senaste drivrutinerna på mitt gamla GTX 560 Ti. Funkar över förväntan, upplever knappt något lagg. Tycker dessutom det känns roligare än BF3, lite mer flyt i känslan.
Tiden får utvisa hur bra det står sig men just nu känns det bara positivt.

Äger inte GTA 5 än så det blir inget med det!

Jag laggar bedrövligt på GTX570 Sli, med senaste drivrutiner. Har du AMD-processor?

Medlem

någon annan som upplever lite random crashar till desktop i BF4? rullar på fint i ibland 1h och ibland 10min.
inget felmeddelande får man heller, Beta är Beta ska tilläggas

Medlem
Skrivet av KatOne:

Skulle aldrig falla mig in att "uppleva" GTA V på en stofilartad gammal lastgen-konsoll med hängslen och promenadkäpp. Man får väl ha någon respekt för själva spelmediumet, framgångstanken och hur ett spel faktiskt presenteras?

Låg upplösning, låg fps, utsmetade texturer, kantiga modeller, bantade eller frånvarande shaders, icke optimerbart, omoddbart, tveksam kontroll...

Nej, tills det släpps till PC så är det inte släppt i någon seriös bemärkelse.

Inte nog med att du upprepar något som redan sagts otaliga gånger (vilket inte innebär att det blir mer rätt) utan du har också fel. Optimeringen de gjort skulle tamigfan vara benchmark för alla spelföretag av någorlunda rang.
Frågan jag ställer mig är snarare: Varför har ingen gjort detta tidigare?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Att gnälla på konsoler är mest bara onödigt gnäll från personer som inte förstår tekniken eller spel över huvudtaget.

Nåja.. senaste Alien-spelet var ju inte mycket att hänga i julgranen. Dock.. Jag stör mig inte så mycket på grafiken.
Det jag däremot får klåda, klumpfot, mjäll och konstiga utslag i ansiktet av är att PC spelen måste följa samma mekanik och usla kontrollupplägg som konsollerna.

Hatobjekt (utan någon intern rankning):
1. "Don't turn off your system while...". NEJ! Ni behöver inte påminna mig om att jag inte får stänga av datorn medan spelet är igång. Jag har inget tick som får mig att tvångsmässigt trycka på off-knappen så snart jag ser en snurrande ikon.

2. Intron som du inte kan trycka bort. JAG HATAR DET!!!

3. Third person view. Alltså.. vem fan kom på det?

4. Save point. Thanks consoles for that one! Varför får jag inte spara var JAG vill spara.

5. Allmänt vidrig kontrollayout. Jag fattar att gamepads måste ha en viss layout eftersom de är lite handikappade men måste verkligen PC-spel lida för det?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:

Att gnälla på konsoler är mest bara onödigt gnäll från personer som inte förstår tekniken eller spel över huvudtaget.

Nåja.. senaste Alien-spelet var ju inte mycket att hänga i julgranen. Dock.. Jag stör mig inte så mycket på grafiken.
Det jag däremot får klåda, klumpfot, mjäll och konstiga utslag i ansiktet av är att PC spelen måste följa samma mekanik och usla kontrollupplägg som konsollerna.

Hatobjekt (utan någon intern rankning):
1. "Don't turn off your system while...". NEJ! Ni behöver inte påminna mig om att jag inte får stänga av datorn medan spelet är igång. Jag har inget tick som får mig att tvångsmässigt trycka på off-knappen så snart jag ser en snurrande ikon.

2. Intron som du inte kan trycka bort. JAG HATAR DET!!!

3. Third person view. Alltså.. vem fan kom på det?

4. Save point. Thanks consoles for that one! Varför får jag inte spara var JAG vill spara.

5. Allmänt vidrig kontrollayout. Jag fattar att gamepads måste ha en viss layout eftersom de är lite handikappade men måste verkligen PC-spel lida för det?

Save points har nog inget direkt med konsoler att göra efter NES.
Vid NES tiden kunde man inte spara överallt för det var inte så lätt att spara enorma mängder information på en NES-kassett. Att det senare kommit save points i moderna spel till PSX och nyare ligger nog inte i utrymmet utan i designval. Spel som Resident Evil var det en del av game mechanic så att man inte förstörde spelet med att spara var 3e steg som många gjorde i PC spel. Alltså slut på easy mode.

Spel anpassade för handkontroll gör i PC spelare lidande för du kan ha en handkontroll till PC precis som jag köpt mig en krysslådekontroll till PC.
Ett spel anpassat för handkontroll spelas oftast bättre med kontroll än med mus och tangentbord och gillar man inte det får man helt enkelt sluta köpa den typen av spel. Själv skulle jag vilja se en analog move kontroll till PC som ersätter WASD för det är ett enormt handikapp idag att spela med ON/OFF switchar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av sageen:

BF!! Redan sjukanmält mig för dagens plugg! Ska gå och köpa en redig jävla frukost sen äre on!

har hört att frukosten man gör själv är bättre bara dyrt och onödigt att köpa färdigt

Jo så klart. Därför jag gick och handlade för utan nått i skafferiet läre inte bli nå

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Att det senare kommit save points i moderna spel till PSX och nyare ligger nog inte i utrymmet utan i designval.

Själv skulle jag vilja se en analog move kontroll till PC som ersätter WASD för det är ett enormt handikapp idag att spela med ON/OFF switchar.

1. Ja, och det är ett dåligt val.. Jag hävdar lathet.
2. Vill man se ut som en stelopererad 80-åring.. så visst, spela med pad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:

Att det senare kommit save points i moderna spel till PSX och nyare ligger nog inte i utrymmet utan i designval.

Själv skulle jag vilja se en analog move kontroll till PC som ersätter WASD för det är ett enormt handikapp idag att spela med ON/OFF switchar.

1. Ja, och det är ett dåligt val.. Jag hävdar lathet.
2. Vill man se ut som en stelopererad 80-åring.. så visst, spela med pad.

2. Gamepad går inte att spela tillsammans med mus.
Så du får välja mellan att vara handikappad med tangentbordet eller handikappad utan mus. När det bästa vore styrning med analog styrspak kombinerat med mus.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar