Ny film förklarar Battlefield 4-betan

Medlem
Skrivet av Jehovakhiin:
Skrivet av Real:
Skrivet av supernaut:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av supernaut:

förklara gärna hur man får ut maximal fps (jag skiter i hur det ser ut bara det ger mig maximalt med frames).

just nu hoppar fpsen friskt mellan 40-180 fps vilekt gör spelet ospelbart (imho).

Testa medium/low inställningar.

dude, kör allt på low i typ 1365x768.. tror det är cpun som flaskar av nån anledning.. i7 3770k @ 3.5ghz,

Har samma problem testat low settings och det blir bara marginellt bättre

Kör på 2 GTX 680 i SLI / 32 GB ram / i7 3770k @ 4 GHz och installerat på två samsung 830 pro ssd:er i stripeset, borde inte vara några problem tycker jag. Nånting är galet men testat allt jag kommer på...

Är det så att jag behöver uppgradera så hoppar jag detta spel och harvar vidare med BF3 =D

känns som det är nåt spöke här då fler jag känner har samma problem med värre riggar t.o.m

Jo asså jag hår sällan över 30 fps med mitt 780 med senaste drivern. Läste dock att Dice vet att det är problem med FPS:en och att de jobbar på det så ja, får se hur det blir.

Ligger på runt 40-70 fps i 2560x1440 med allt på ultra förutom kantutjämning:D
Har gtx 780 och i5 3570 och kör senaste whql drivrutinen!

Medlem

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av FortuN:

Och hur står det sig mot Bf3? Är det ens värt att uppgradera?

Om jag säger såhär: BF4 betan är vad BF3 borde ha varit vid release. Tycker det är sjukt roligt hittills.

Medlem

tss vid det här laget så har man ju lirat sönder bf4 redan


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Inaktiv

De får se till att fixa den där totalt värdelösa netcoden bara, då hade detta varit ett mästerligt spel. Nu blir jag bara förbannad när jag spelar.

Sen har man ju lite personliga grejer som jag hade ändrat på om jag hade fått bestämma angående krypskyttar, spottingsystemet och ljudnivån på tanks och dylikt. hehe

Medlem
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

Jo, såg bara ingenting i mrFluffys inlägg som var roligt, folk uttryckte problem med dålig FPS och letar efter eventuella sätt de kan förbättra sin upplevelse.

Mitt verkar blivit löst efter att sgt lol påpekade att det fanns beta drivrutiner, jag hade det urbokat i NVIDIA GeForce Experience att installera beta-versioner.

Mitt svar var dock fyllt av ironi/sarkasm vilket är svårt att förstå...

nog om det, tack sgt lol för vad som verkar löst mina dipp i fps

Medlem
Skrivet av Real:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

Jo, såg bara ingenting i mrFluffys inlägg som var roligt, folk uttryckte problem med dålig FPS och letar efter eventuella sätt de kan förbättra sin upplevelse.

Mitt verkar blivit löst efter att sgt lol påpekade att det fanns beta drivrutiner, jag hade det urbokat i NVIDIA GeForce Experience att installera beta-versioner.

Mitt svar var dock fyllt av ironi/sarkasm vilket är svårt att förstå...

nog om det, tack sgt lol för vad som verkar löst mina dipp i fps

Mycket riktigt ett skämt Why so serious?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

lätt? ska det vara svårt och komplicerat då eller? ett av dom spelen som har mest spelare i hela världen ska plötsligt vara svårt och utmanande att spela?

du har uppenbarligen helt missat poängen med battlefield, eller multiplayer öht. det har ingenting med svårighetsgraden att göra, någonsin, för någon.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

lätt? ska det vara svårt och komplicerat då eller? ett av dom spelen som har mest spelare i hela världen ska plötsligt vara svårt och utmanande att spela?

du har uppenbarligen helt missat poängen med battlefield, eller multiplayer öht. det har ingenting med svårighetsgraden att göra, någonsin, för någon.

Ett bra multiplayer spel kräver träning och erfarnhet. Så verkar inte fallet vara med BF4, vapen utan rekyl, fordon som är överdrivet lätta att styra och hitboxes som är stora som hus.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

lätt? ska det vara svårt och komplicerat då eller? ett av dom spelen som har mest spelare i hela världen ska plötsligt vara svårt och utmanande att spela?

du har uppenbarligen helt missat poängen med battlefield, eller multiplayer öht. det har ingenting med svårighetsgraden att göra, någonsin, för någon.

Ett bra multiplayer spel kräver träning och erfarnhet. Så verkar inte fallet vara med BF4, vapen utan rekyl, fordon som är överdrivet lätta att styra och hitboxes som är stora som hus.

Vill man sälja sitt spel till så många som möjligt då ser man till att det är lätt att spela. Bara för att många spelar det behöver inte det betyda att spelet är "bra". Sedan kan ju "bra" vara olika för många, nya eller oerfarna spelare tycker kanske att bf4 är extremt bra/amazing/zomg1337 medans den mer erfarne spelar Arma eller liknande (om vi nu ska hålla oss till fps).

Medlem

Bara för att spelet är lätt såbetyder det inte att det kommer inte vara någon skillnad på folkssom kan spela och inte.
I cod är det en väldig skillnad på en bra och kass spelare. Och cod är piss lätt brukar bara spela det när man inte orkar vaara seriös när man spelar

Medlem
Skrivet av ensClem:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

lätt? ska det vara svårt och komplicerat då eller? ett av dom spelen som har mest spelare i hela världen ska plötsligt vara svårt och utmanande att spela?

du har uppenbarligen helt missat poängen med battlefield, eller multiplayer öht. det har ingenting med svårighetsgraden att göra, någonsin, för någon.

Ett bra multiplayer spel kräver träning och erfarnhet. Så verkar inte fallet vara med BF4, vapen utan rekyl, fordon som är överdrivet lätta att styra och hitboxes som är stora som hus.

Vill man sälja sitt spel till så många som möjligt då ser man till att det är lätt att spela. Bara för att många spelar det behöver inte det betyda att spelet är "bra". Sedan kan ju "bra" vara olika för många, nya eller oerfarna spelare tycker kanske att bf4 är extremt bra/amazing/zomg1337 medans den mer erfarne spelar Arma eller liknande (om vi nu ska hålla oss till fps).

så alla erfarna spelare väljer alltså exakt just dom spelen du gillar, simulatorer, snarare än dom spelen som är störst och mest populära i världen av en anledning. den anledningen att majoriteten (den larvigt, extremt, överdrivet stora majoriteten) tycker att just det är det roligaste spelet.

kort sammanfattning, inte ens 1% av världens spelare tycker som dig. inse att du simpelt nog bara väljer att kalla just det du spelar för spel som kräver skill. det finns tusentals spel som kräver bra mkt mer skicklighet och intelligens än arma, lev med det.


signatur

//monster

Medlem

Lol fel

Skrivet av supernaut:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av supernaut:

förklara gärna hur man får ut maximal fps (jag skiter i hur det ser ut bara det ger mig maximalt med frames).

just nu hoppar fpsen friskt mellan 40-180 fps vilekt gör spelet ospelbart (imho).

Testa medium/low inställningar.

dude, kör allt på low i typ 1365x768.. tror det är cpun som flaskar av nån anledning.. i7 3770k @ 3.5ghz,

Men lol...
Ja det låter ju helt klart som att hårdvaran racklar, när liret inte går som en spunnen katt i betan, inte efter lite post release patch fixar och shiz, nej nej. Ingen annan, med low eller high end specs har ju rapporterat konstig fps, rubberband eller annat gott och blandat.

Lite tålamod tror jag ni får köpa er, som sitter på online-affärerna och köper snuskdyr ny hårdvara i panik. Åtminstånde vänta tills releasen, självklart efter att ha läst kloka reviews, innan kapitalomvandling.

/Mina värdelösa ören.

Medlem

Spelet flyter på bra för mig, men jag får alltid DC efter 20-30 minuter, hinner inte med en hel banan ibland


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vi är ganska vana att betor är felfria då oftast en beta är ett demo men DICE sade faktiskt att det är en äkta beta och då blir det optimerad kod som medför dålig fps, lagg mm. Jag spelar hellre BF3 just nu.

Medlem

Bättre spela den fullständiga produkten, betan på bf3 gick ju heller knappt å spela, jävla lagfest nejtack och dessa satans DC är ju inge nhöjdare att få hela tiden

Medlem

Kommer alla få början om när spelet släpps eller kan man spara o föra över sina stats från betan?

Medlem
Skrivet av Javas:

Spelet flyter på bra för mig, men jag får alltid DC efter 20-30 minuter, hinner inte med en hel banan ibland

Spelar du bättre om du äter under tiden eller? Förstår att det är jobbigt om du inte får i dig en banan på 20 minuter!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Eqweex:
Skrivet av Javas:

Spelet flyter på bra för mig, men jag får alltid DC efter 20-30 minuter, hinner inte med en hel banan ibland

Spelar du bättre om du äter under tiden eller? Förstår att det är jobbigt om du inte får i dig en banan på 20 minuter!

HAHAHA! Dagens!!!

Skrivet av Morlizer:

Vi är ganska vana att betor är felfria då oftast en beta är ett demo men DICE sade faktiskt att det är en äkta beta och då blir det optimerad kod som medför dålig fps, lagg mm. Jag spelar hellre BF3 just nu.

Med tanke på hur mycket Dice ljög om BF3 så törs jag inte lita på vad dom säger om BF4. Slutar inte betan krångla för mig så blir det inget dag 1 köp för min del. Då får man vänta ett tag, kolla vad folk säger om spelet osv


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gnh, trodde ju det var idag

12
Skriv svar