Premiär för Beyond: Two Souls ikväll

Robot
Medlem
Premiär för Beyond: Two Souls ikväll

Längtar tills det släpps!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Ser fram emot detta, fick iof en betanyckel när jag beställde från game i uk. Så det tankas på lådan nu ^^

Medlem

ja jag längtar oxå efter detta spel...blir o bunkra up med massa of panpizza när det släpps

ELF
Medlem

Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av ELF:

Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.

Varför (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

spelade nyss demot fan va coolt. gillade skarpt heavy rain så detta blir lika bra

Medlem

Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.


signatur

subterranean homesick alien

ELF
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av ELF:

Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.

Varför (?)

Kommer aldrig släppas till PC *qqq*snyfft*snyfft*qqq


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av ELF:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av ELF:

Intressant men ändå lite ledsamt då man aldrig kommer kunna spela det.

Varför (?)

Kommer aldrig släppas till PC *qqq*snyfft*snyfft*qqq

OK, då förstår jag hur du menar. Det finns ju saker i spelet, precis som i Heavy Rain, som man lättast gör med handkontrollen. Det är svårt att förklara om man inte har spelat det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Preed:

Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.

Jag förstår hur du menar. Det finns uppenbara brister eftrsom man direkt jämför det filmer, men det är inte film, utan just spel av filmisk karaktär. Det är något nytt, i varje fall i spelvärlden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Kan passa på att säga att Cage himself kommer att vara med i morgondagens Fragzone!


signatur
Medlem
Skrivet av Preed:

Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.

Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.

Bugg när jag postar ifrån mobilen, nån som vill kolla på det kanske, Android.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Demot vart helt underbart faktist, gillade allt jag såg av demot. Precis som heavy rain fast bättre.

Blev en förbokning på en gång Hoppas man får den snabbt nästa vecka

Dock sjukt svårt att få tid med alla spel jag vill ha denna månad, och fler bra är inte bra för min fritid....

Medlem
Skrivet av Preed:

Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.

Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.

Vad roligt att du säger det. David fick precis samma fråga av en i publiken ikväll. Han buades dock ganska fort av alla. Men David svarade och sa kortfattat att han gillar spel som medium och att alla har olika smak och gillar olika spel. Well, ain't that the truth...

Hann ta en snabb bild från scenen när de introducerade teamet. Lite suddig men...! http://oi39.tinypic.com/2ywzfol.jpg

De tomma platserna tillhörde oss, annars var det ganska fullsatt.

Efter allt slit känns det jävligt kul att många ser fram emot spelet i alla fall!

Medlem
Skrivet av Preed:

Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.

Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.

Jag gillar genren. Alla försök till att vidga "interaktiva draman" ser jag som bra. Däremot har nöten för djupa manus inte knäckts.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kichi:
Skrivet av Preed:

Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.

Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.

Vad roligt att du säger det. David fick precis samma fråga av en i publiken ikväll. Han buades dock ganska fort av alla. Men David svarade och sa kortfattat att han gillar spel som medium och att alla har olika smak och gillar olika spel. Well, ain't that the truth...

Hann ta en snabb bild från scenen när de introducerade teamet. Lite suddig men...! http://oi39.tinypic.com/2ywzfol.jpg

De tomma platserna tillhörde oss, annars var det ganska fullsatt.

Efter allt slit känns det jävligt kul att många ser fram emot spelet i alla fall!

Arbetar du på Quantic Dream? Spännande!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Arbetar du på Quantic Dream? Spännande!

Yes, det stämmer! Eller, jobbade. I och med projektets slut så jobbade jag min sista dag i måndags. Inget jättespännande direkt, bara QA-jobb. Men väldigt utmanande och stressigt!

I och med att man spelat spelet alldeles för mycket det senaste året är det svårt att verkligen ta ett steg tillbaka och avgöra om spelet är bra överhuvudtaget, haha. Därför är det väldigt intressant att läsa alla kommentarer!

Medlem
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Preed:

Men gör film då om det är det du vill, David Cage. Börjar bli patetiskt detta. Jag tycker man skall få göra cinematiska spel som är mer som interaktiva filmer. Men det märks på så många plan att om Cage fick välja skulle han inte ens gjort ett spel. Tyvärr finns det inte investerarpengar för b-filmer. Bara spel som är som B-filmer.

Här ringer jag sylvasst in poblemet med quantic dream: dom försöker göra spel till film istället för att göra film till spel.

Jag gillar genren. Alla försök till att vidga "interaktiva draman" ser jag som bra. Däremot har nöten för djupa manus inte knäckts.

Nej jag kritiserar inte "genren", The Walking Dead var awesome. Och jag tycker den här typen av spel (The Walking Dead/Heavy Rain) är hur spännande som helst. Problemet och det jag kritiserar sitter I vad jag uppfattar vara David Cage's prioriteringar och approach.

Jag tror mig veta att han tänker: "Hur kan jag skriva ett manus och sen få det gjort till ett spel?"
Och inte "Hur kan jag göra ett äventyr där story står i centrum, där val är viktiga och där interaktiviteten sträcker sig längre än vi är vad vid?" Typ.

@Kichi Självklart är det olika vad man gillar, problemet är att jag gillar den här typen av spel, och blir därför enerverad av vissa sätt Quantic approachar utvecklingen av dom. Med det sagt är Heavy Rain, och Beyond verkar vara, ett riktigt gediget hantverk byggt av människor som verkligen kan sin skit. Och Beyond, som Heavy Rain, kommer helt säkert att vara en uppslukande spelupplevelse.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Okej, jag förstår din poäng. Det är nog många på jobbet som håller med dig och ännu fler som suckar och skakar på huvudet så fort David börjar prata. Nu har han iaf anställt två writers, så vi får se hur nästa projekt blir. Det är ett otroligt ambitiöst sådant, så jag hoppas verkligen det går vägen.

Medlem
Skrivet av kichi:

Okej, jag förstår din poäng. Det är nog många på jobbet som håller med dig och ännu fler som suckar och skakar på huvudet så fort David börjar prata. Nu har han iaf anställt två writers, så vi får se hur nästa projekt blir. Det är ett otroligt ambitiöst sådant, så jag hoppas verkligen det går vägen.

Jag förväntar mig ett branching paths system som måste blåsas upp på jumbrotron för att kunna greppas, samt en ökad respekt och förståelse för belönande interaktivitet. Ingen gör den moderna äventyrsgenren (den mest intressanta genren just nu, enligt undertecknad) med den budget och ambitionsnivå som Quantic Dream. Potentialen finns där för något riktigt riktigt fett. Kör hårt.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar