Medlem
Mona Sahlin

Denna kvinna kan vi kanske ha som statsminister det här året och fyra år in i framtiden. Vad tycker ni om detta?

Här är några citat av henne:

Skrivet av Mona Sahlin:

Ofta tror jag att det är en väldig avundsjuka från oss att den som kommer från Turkiet eller Iran eller Somalia har ofta så mycket mer självklar stolthet över språk, traditioner som de vill förstås bevara och det känner vi oss ofta hotade av just därför att vad har vi, sjunga liksom runt granen eller runt midsommarstången...

Skrivet av Mona Sahlin:

Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.

Skrivet av Mona Sahlin:

Jag hatar allt genuint typiskt svenskt.

Skrivet av Mona Sahlin:

Jag tror inte folkomröstningar är gynnsamma för demokratin.

Skrivet av Mona Sahlin:

Jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra.

Vad beträffar det som komma att kallas "Toblerone-affären" 1995 kan påpekas att det handlade om mer än några chockladbitar. På det kontokort hon hade i tjänsten hade hon köpt ut varor till ett värde av mer än 25.000 kronor. Toblerone är visserligen en dyr chocklad, men så mycket kostar den inte...

Samtidigt framkom också uppgifter om svart dagmamma (år 1990), en obetald TV-licensavgift till kronofogden (1993) och parkeringsböter - för en bil som var obesiktigad och hade körförbud (1993).

Inte nog med detta. Efter denna affär har Mona Sahlin fortsatt att visa prov på samma hållningslöshet:

*Redan 1995 tog hon "time-out" och for på lyxsemester till Mauritius med familjen, assistenter och två livvakter, på häftiga skattebetalares bekostnad.

*1997 startade hon ett bolag där hon tog ut 1,1 miljoner i lön och 350.000 kr för "externa kostnader". Ett förlustföretag. Glömde att skatta för sin lön.

*1999 hade hon 98 obetalda parkeringsböter, varav 32 gick till kronofogden.

Samma år gick hennes företag i konkurs (vid den tidpunkten var Sahlin regeringens småföretagarexpert).

*2000 missade hon att betala in 30.000 kr i restskatt, ärendet gick till kronofogden.

*2001 två obetalda räkningar gick till kronofogden.

*2002 körförbud på Sahlins bil, som var obesiktigad och där fordonsskatten inte var betald.

Samma år en ny obetald TV-avgift som gick till kronofogden.

*2005 använde hon åter regeringskortet till privata utgifter, men pengarna betalades tillbaka. Skyllde på slarv.

*2006 utnyttjade sin ställning för att fixa jobb åt sin dotter.

*2009 åter körförbud på Sahlins bil, i TV ljög hon om saken.

(Tack till http://www.bgf.nu/ms/rosa.html )

Hon är uppenbart svenskfientlig och kan inte ens hålla reda på sitt eget privatliv. Hur ska denna kvinna kunna styra Sverige? Hon kommer att sänka oss.

Youtubevideos:
http://www.youtube.com/watch?v=YolWuQJX-rY&feature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=XgsLbLv5jD0

*EDIT*
Nu också med omröstning. Vad tycker vi FZ:are om Mona?

Medlem

Så tre citat innebär = Svenskfientlighet?

Och då kommer följdfrågan : Är det inte möjligt att byta åsikter som är över 8 år gamla?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hon säger det själv: Hon hatar allt genuint svenskt och tycker att vår kultur är töntig (konstigt att hon tycker att vi ens har en kultur, det är olikt vänstern ;P)

Mona fortsätter med dessa idiotiska uttalanden (som borde spegla vad hennes åsikter är).

2008 sa hon detta:
"Vi får aldrig acceptera talet om hedersmord. Ingenting bevisar att våldet mot unga kvinnor är kulturellt betingat. Det handlar endast om mäns våld mot kvinnor."

Medlem

Hon fick sin post endast för att hon var kvinna, tredjehandsval dessutom (eller om det var fjärde).

Nej, hon är definitivt inte den mest intellektuelle personen i politikerskaran.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Vilket stolpskott...


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

En fin kvinna det! Det där med "hatar allt genuint svenskt" verkar inte vara hennes ord, den det andra är jag säker på att jag hört.
Någon är mindre stolt över detta och sopar sakerna under mattan på Wikipedia ser jag. Kolla historiken.

http://sv.wikiquote.org/w/index.php?title=Mona_Sahlin&diff=17...


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem
Skrivet av Solar:

En fin kvinna det! Det där med "hatar allt genuint svenskt" verkar inte vara hennes ord, den det andra är jag säker på att jag hört.
Någon är mindre stolt över detta och sopar sakerna under mattan på Wikipedia ser jag. Kolla historiken.

http://sv.wikiquote.org/w/index.php?title=Mona_Sahlin&diff=17...

Tack för påpekandet. Jag kollade upp hur det egentligen står till med detta.

I en intervju på Canal 7 säger hon att hon inte minns att hon har sagt detta. Men för säkerhets skull försvarar hon uttalandet och gör därmed uttalandet till sitt eget. Hon visar att uttalandet är i linje med något hon skulle kunna säga. Om uttalandet hade varit "jag älskar Sverige" så hade hon direkt kunnat förneka det då det är något som hon aldrig skulle säga.

I slutet av detta klipp undrar han om uttalandet: (Ungefär 5:50 kommer det)
http://www.youtube.com/watch?v=Ckfne_p-jTg

Alltså: I källkritikens namn har hon inte sagt uttalandet, men hon har försvarat det.

Medlem

Hon säger att hon hatar dom som säger att saker är typiskt svenskt då det per automatik då utesluter allt som inte är svenskt.

Jag kan förstå att hon säger sådant, det som är svenskt förändras konstant och det är oftast i regel bara rasister och främlingsfientliga människor som vill hålla hårt i det som vill 'hålla sverige svenskt', när det uttalandet är så urbota korkat att jag knappt kan förstå det.

Ett land är i ständig förändring och att benhårt hålla kvar det gamla för att det är tryggt är kontraproduktivt, förändring sker hela tiden och behovet av att man måste definiera något som svenskt tycker jag är märkligt.

Låt sverige skifta, det har sverige gjort sen urminnes tider och det är tack vare förändring som sverige blev så underbart som det blev, låt då sverige få skifta vidare för det är via förändring som saker blir bättre.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Förändring är inte alltid bra. Om vi hade motat bort kristendomen och hållit fast vid forntron i början av 1000-talet tror jag att vi hade levt mycket bättre. Forntron var mycket mer jämlik än kristendomen, till exempel.

Så all förändring är inte bra. Det gäller att välja bland allt och inte bli "globaliserade" bara för att.

Medlem

Stör sig väldigt mycket på henne.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Förändring är inte alltid bra. Om vi hade motat bort kristendomen och hållit fast vid forntron i början av 1000-talet tror jag att vi hade levt mycket bättre. Forntron var mycket mer jämlik än kristendomen, till exempel.

Så all förändring är inte bra. Det gäller att välja bland allt och inte bli "globaliserade" bara för att.

Håller med dig.
Och Greger verkar tro att ingen som helst filtrering har skett. Att Sverige under sin historia svalt nytt med hull och hår.
Det som är korkat är att inte sätta sig in i hur något nytt kommer påverka ditt sinne, din kropp, ditt hem, din omgivning, ditt land, din värld.


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem

Hon är anti-svensk. Ibland känner man att hon har nåt slags förakt mot Sverige och Svenskar. Kommer sannolikt rösta på alliansen. Inte bara för Sahlin utan oxå Ohlysom jag aldrig gett mycket för.

Fina citat i videon. Man blir fan mörkrädd för Mona.

Avstängd

Förutom just det faktum att Mona är socialdemokrat, och det att hon atingen är en enorm slarver eller en fifflare (frågan är ju vilket som är värst), så tror jag att mycket med hennes citat beror på att hon inte har lärt sig att i egenskap av offenlig person kommer mycket av det man har sagt att hamna på nätet och för evigt förknippas med ens person, oavsett om det bara var något man kastade ur sig (och sedan dess har ångrat) eller något man har tänkt över och menat. Internet är, på det viset, urskillningslöst.

Skrivet av Mikaelh:

Förändring är inte alltid bra. Om vi hade motat bort kristendomen och hållit fast vid forntron i början av 1000-talet tror jag att vi hade levt mycket bättre. Forntron var mycket mer jämlik än kristendomen, till exempel.

Intressant. Utveckla.

Själv är jag av den åsikten att förändring inte alltid är bra och att modernisering inte heller alltid är bra. Det kan lätt bli tankevurpan att vi är mycket smartare och bättre nu än förr, bara för att vi råkar leva längre fram i tiden. Sanningen är att vi är av precis samma skrot och korn nu som förr, skillnaden är bara ... ja ... vad är det den egentligen?

Nu ber jag dock om ursäkt ifall jag har råkat bidra till att förleda diskussionen bort från Mona Sahlin, som det ju egentligen handlade om.

Och för att svara på frågan så tror jag att hon skulle bli en urusel statsminister. Borgarna kan skatta sig lyckliga att det var Sahlin som valdes, då det lär öka deras chanser rätt rejält.

Medlem

Det är partipolitik (aka. blockpolitik) än så länge i Sverige. Glöm inte det. Och tror någon att en statsminister skulle vara supermycket bättre än någon annan så tycker jag synd om er.

Det är en sådan jävla häxjakt på kvinnor i svensk politik. Lösryckta citat, vilka hon i vissa fall inte sagt själv, personangrepp, skandalerna läggs mer tid på än manliga, och så vidare.

Diskussionen känns så in i helvette konservativ att jag inte orkar med den just nu.

Edit: Och svenskfientlighet, vad är det för något? Haha, seriöst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är partipolitik (aka. blockpolitik) än så länge i Sverige. Glöm inte det. Och tror någon att en statsminister skulle vara supermycket bättre än någon annan så tycker jag synd om er.

Det är en sådan jävla häxjakt på kvinnor i svensk politik. Lösryckta citat, vilka hon i vissa fall inte sagt själv, personangrepp, skandalerna läggs mer tid på än manliga, och så vidare.

Diskussionen känns så in i helvette konservativ att jag inte orkar med den just nu.

Edit: Och svenskfientlighet, vad är det för något? Haha, seriöst.

Tror du allvarligt att det här handlar om nån kvinno-jakt? Så är det verkligen inte om en man hade haft samma åsikter som Mona Islam så hade jag föraktat den personen exakt lika mycket. Det finns alltid bättre och sämre kandidater för statsminister-posten. Att säga nåt annat vore konstigt.

Citat:

Edit: Och svenskfientlighet, vad är det för något? Haha, seriöst.

Vad är invandrarfientlighet? Tycker ordet talar för sig självt.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Intressant. Utveckla.

Tveksamt om jag vill göra det i den här tråden. Men kvinnosynen var mycket sämre i kristendomen på den tiden än kvinnosynen i forntron. Kvinnorna hade till och med maktpositioner i forntron.

Skrivet av Bjosarn:

Det är en sådan jävla häxjakt på kvinnor i svensk politik.

Det här har inget med hennes könsorgan att göra, ifall du trodde det. Var nämner jag hennes fitta?

För att kontra ditt ultrafeministiska (och onödiga) inlägg anser jag att Maria Wetterstrand är den bästa partiledaren bland de partier som sitter i riksdagen. Och inte för att hon har en fitta.

Otroligt hur dogmatiskt feministiskt det kan bli från den extrema vänsterkanten. Man, kvinna, vad spelar det för roll? Feministerna förstör mer för jämlikheten än de lagar.

Skrivet av Bjosarn:

Edit: Och svenskfientlighet, vad är det för något? Haha, seriöst.

Lättare att förstå om man särskriver ordet.

Svensk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk
Fientlig: http://www.synonymer.se/?query=fientlig&SOK.x=0&SOK.y=0

*EDIT*
För övrigt tycker jag att vi borde ha partival OCH personval. Det är mycket mer demokratiskt.

Som det är nu får vi inte välja en person att representera Sverige över huvud taget. Kungafamiljen går efter arv och regeringsöverhuvudet väljer partierna själva. Vi kan bara indirekt välja vem som ska representera Sverige genom att INTE rösta på Socialdemokraterna. Och även om man gillar Wetterstrand och vill rösta på Miljöpartiet så hjälper man bara den där kärringen till statsministerposten.

Medlem

Man har väl nån form av personval dock? Brukar gå bocka i vissa personer som man vill ha i Riksdagen. Däremot kan man väl inte direkt rösta för vem som ska få vara Statsminister inom ett visst parti. Kanske var det du menade. Håller med i så fall.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Man har väl nån form av personval dock? Brukar gå bocka i vissa personer som man vill ha i Riksdagen. Däremot kan man väl inte direkt rösta för vem som ska få vara Statsminister inom ett visst parti. Kanske var det du menade. Håller med i så fall.

Ja, det var det jag menade. Precis som i en republik.

Kolla på Finland, till exempel. Eller inte minst USA.

Medlem

Reinfeldt Citat:

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Fredrik Reinfeldts slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje, 15 november 2006. "

Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) i sitt tal torsdagen den 27 augusti 2009 på Moderata samlingspartiets arbetsstämma i Västerås mellan den 27 och den 30 augusti 2009. Citerat i en huvudledare i oberoende liberala Göteborgs-Posten.

"Alla tjänar på att debatten lägger sig.

* Apropå debatten runt FRA-lagen."

"Får man ha någon integritet? Får man ha någon privat sfär? Och jag tror dessutom att det ger en olustkänsla hos människor om vi aldrig får hålla något för oss själva.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) ur enkät i Aftonbladet, angående politikernas dyraste accessoar/klädesplagg."

Lite citat från en av hans böcker:

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

Sidan 52."

"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.

Sidan 112."

"Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan på ett mer direkt sätt. Det kan hävdas att skattebrotten delvis följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning. "

Som sagt, roande att ett flertal här inne ej vill rösta på en idiot men väljer en annan. Svenskarna kanske ÄR mentalt handikappade som Reinfeldt säger?

Medlem

Sverige går förvisso inte under om Mona blir stadsminister, men jag har svårt att se henne debattera viktiga frågor i ett rum tillsammans med Obama, Putin, Merkel och diverse. Det är en, för mig, ganska komisk tanke.


signatur

Metal is best served heavy.

Avstängd
Skrivet av bjosarn:

Det är partipolitik (aka. blockpolitik) än så länge i Sverige. Glöm inte det. Och tror någon att en statsminister skulle vara supermycket bättre än någon annan så tycker jag synd om er.

Det är en sådan jävla häxjakt på kvinnor i svensk politik. Lösryckta citat, vilka hon i vissa fall inte sagt själv, personangrepp, skandalerna läggs mer tid på än manliga, och så vidare.

Diskussionen känns så in i helvette konservativ att jag inte orkar med den just nu.

Edit: Och svenskfientlighet, vad är det för något? Haha, seriöst.

Vem är det som lägger vikt vid könet här egentligen? Jag tycker att det är viktigare vem hon är som person, än vilket kön hon är. Mona Sahlin är inte först och främst kvinna, utan först och främst Mona. Könet är en viktig del av identiteten, men knappast den viktigaste.
Frågan är ju nu vem som egentligen lägger stor vikt vid könsidentitet, när det var du som först påpekade att Sahlin är en kvinna. Jag tänkte inte ens så långt, för att vara uppriktig. Du däremot, tolkar tydligen motvillighet mot hennes lämplighet som statsminister, som en motvillighet mot hennes kön.

Oftast visar det sig att de mest ihärdiga motståndarna, är just vad de anklagar andra för att vara. Feminister är ofta lika illa som antifeminister, fast åt andra hållet. AFA är lika illa som de de försöker slå ihjäl. Listan kan göras lång (men inte på rak arm, tyvärr).

Jag tror för övrigt att även om en dålig statsminister inte märks av lika mycket som i republiker, då inte lika mycket vikt läggs vid statsministern som vid presidenten. Likväl så tror jag absolut att en statsminister kan vara dålig eller bra och att detta har en viss inverkan.

Sedan tror jag att ordet svenskfientlig är lite missvisande ? men å andra sidan: det finns knappast någon vettig svensk som är svenskfientlig i ordets rätta bemärkelse, lika lite som det finns någon vettig människa som tror att någon annan använder ordet i dess rätta bemärkelse om en annan svensk.

Edit: Glömde ju detta:

Skrivet av Mikaelh:

Tveksamt om jag vill göra det i den här tråden. Men kvinnosynen var mycket sämre i kristendomen på den tiden än kvinnosynen i forntron. Kvinnorna hade till och med maktpositioner i forntron.

Jo, det är lite tveksamt. Men du kom med ett påstående och då bör jag också ha rätt att bemöta det. Eventuell fortsatt diskussion kan man ju ta via PM om det skulle vara så (detta gäller väl för de som vill kommentera det i mitt inlägg).

Det kan nog stämma att kvinnosynen i forntron inte var så dålig, men den var knappast jämställd. Av det jag har förstått kunde kvinnor ha vissa maktpositioner, men inte samma som män (t.ex. en bys kloka gumma). Det är väl inte kvinnofientligt, men det är som sagt inte heller jämställt.

Om vi istället tittar på kristendomen så var kvinnor och män jämställda därinom nästan 1000 år tidigare. Kvinnor kunde ha precis samma positioner som män kunde och vikt lades vid ömsesidig respekt och betjäning i äktenskapet. Inte heller gjordes någon skillnad på mans och kvinnas värde.
Det är sant att Paulus i några av sina brev nämnde att kvinnor inte bör tala högt i församlingarna och lite sånt. Detta kan naturligtvis tolkas som att Paulus var kvinnofientlig. Saken är den, att om man granskar sammanhanget och läser hela texten inser man att så inte alls är fallet (det finns t.ex. några andra ställen i texten som obönhörligt motbevisar detta). I korta ordalag så handlar det för det första om ett enskilt sammanhang, och för det andra så handlade det om respekt. Trots att kvinnorna (liksom deras män) var kristna och hade frihet att göra vad de ville, så innebar inte det att de skulle göra det. De levde trots allt i exakt samma kultur som innan och för att visa respekt och hänsyn var man helt enkelt tvungen att tona ner sin frihet en smula för att inte såra och uppröra andra människor i onödan – något som tål att tänkas på.

Medlem

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Fredrik Reinfeldts slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje, 15 november 2006."

Han kan uppenbarligen inte vår historia och borde därför inte uttala sig.

Visst har dom flesta politiker sagt något dumt. Men Mona har upprepat uttalat sig lustigt, dumt och idiotiskt de senaste 20 åren. Ofta flera gånger per år.

Sen har hon inte bara uttalat sig dumt - hon har betett sig dumt också. Kan inte ens hålla reda på sin egen ekonomi. Skulle inte förvåna mig om hon ändå går och blir finansminister (om hon inte skulle kunna bli statsminister).

Medlem

Fredrik hade väll blivit "kuttad" om han inte sa så där

Mona är helt klart fel person på fel plats, jag förstår inte hur hon kom dit..
Var politiker och kriminell, bli Stadsminister :S helt craaaaaazy!


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd
Skrivet av Mikaelh:

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Fredrik Reinfeldts slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje, 15 november 2006."

Han kan uppenbarligen inte vår historia och borde därför inte uttala sig.

Visst har dom flesta politiker sagt något dumt. Men Mona har upprepat uttalat sig lustigt, dumt och idiotiskt de senaste 20 åren. Ofta flera gånger per år.

Sen har hon inte bara uttalat sig dumt - hon har betett sig dumt också. Kan inte ens hålla reda på sin egen ekonomi. Skulle inte förvåna mig om hon ändå går och blir finansminister (om hon inte skulle kunna bli statsminister).

Snarare ogenomtänkt. De flesta kan säga vad som helst i rätt situation. Det är väl som min AI-lärare sa (om bottar): "Det är mycket bättre att inte säga något alls än att säga något dumt". Tala är silver och tiga är guld.

Medlem

....sa dom och gjorde inget när Hitler stormade fram.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av kaealy:

Reinfeldt Citat:

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Fredrik Reinfeldts slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje, 15 november 2006. "

Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) i sitt tal torsdagen den 27 augusti 2009 på Moderata samlingspartiets arbetsstämma i Västerås mellan den 27 och den 30 augusti 2009. Citerat i en huvudledare i oberoende liberala Göteborgs-Posten.

"Alla tjänar på att debatten lägger sig.

* Apropå debatten runt FRA-lagen."

"Får man ha någon integritet? Får man ha någon privat sfär? Och jag tror dessutom att det ger en olustkänsla hos människor om vi aldrig får hålla något för oss själva.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) ur enkät i Aftonbladet, angående politikernas dyraste accessoar/klädesplagg."

Lite citat från en av hans böcker:

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

Sidan 52."

"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.

Sidan 112."

"Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan på ett mer direkt sätt. Det kan hävdas att skattebrotten delvis följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning. "

Som sagt, roande att ett flertal här inne ej vill rösta på en idiot men väljer en annan. Svenskarna kanske ÄR mentalt handikappade som Reinfeldt säger?

De nedre citaten var från en bok han skrev för väldigt många år sen. Han har (till skillnad från sahlin) erkännt vilken bisarr syn han hade på Sverige och välfärden. Om Reinfeldt fortfarande hade haft samma syn hade vi märkt det. Alla hade kosntiga åsiker när dom var unga. Reinfeldt är inget undantag. Anders Borg t.ex sa ju i ett debattprogram att han ville avskaffa staten. Tror du han har samma åsikt idag? Nej precis.
Både Reinfeldt och Borg lämnade de åsikterna för ca 10-15 år sedan.

Sahlin dock, hon har sagt saker som är skrämmande varje år. Liknande saker som är citerade i första inlägget.

Medlem

Mona har fått mig att tappa allt förtroende för politiker,hennes korkade och osmidiga kommentarer visar att politiker behöver inte ha ett uns av intelligens.Jag vill i mina drömmar rösta på (S) eftersom att jag är en helt vanlig knegare,men nu när Mona ,Ohly ,och miljö mupparna vill regera tillsammans så skiter jag fullständigt i valet 2010 Om jag tvingas rösta som det ser ut nu,så skulle det tyvärr bli en helt bortslängd röst på SD i komplett missnöjesval.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Mona Sahlin passar inte någonstans. Allra minst som statsminister. Går inte komma ifrån att hon är en komplett idiot.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Om Reinfeldt fortfarande hade haft samma syn hade vi märkt det.

Tror inte de personer som blivit utkastad från försäkringskassan även fast de har svåra fall av t ex cancer håller med dig om det. men som sagt, du lurar dig själv om du tror att du argumenterar för något annat än att en idiot skulle vara bättre än en annan idiot.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Fargo:

Om Reinfeldt fortfarande hade haft samma syn hade vi märkt det.

Tror inte de personer som blivit utkastad från försäkringskassan även fast de har svåra fall av t ex cancer håller med dig om det. men som sagt, du lurar dig själv om du tror att du argumenterar för något annat än att en idiot skulle vara bättre än en annan idiot.

Det har väl ingenting att göra med honom som person utan om partipolitik i såna fall?

Skriv svar