EQ Next och Landmark har samma stridssystem

Robot
Inaktiv
EQ Next och Landmark har samma stridssystem

Förstår inte poängen med att dela upp spelet.

Medlem

Kan inte bestämma mig för vilken version jag vill inrikta mig på, så troligtvis får det bli båda när det beger sig!

Medlem
Skrivet av deep9:

Förstår inte poängen med att dela upp spelet.

Antagligen för att spelsätten blir väldigt svåra att kombinera i ett spel. Man behöver väl ha en viss typ av värld för att upplevelsen av Landmark ska bli så bra som möjligt, utan en massa story-drivet content och jag antar att fiender kommer bete sig lite annorlunda där så att de inte så att säga stör skapandemomentet för mycket.

Man skulle möjligen kunna önska att de två spelsätten fanns med i samma spel, som olika spellägen, men där handlar det antagligen om kostnad. I det "vanliga" EQ Next kommer det finnas massor av items, quests, storylines, händelser, fiender, och så vidare, som inte behöver finnas i Landmark. Det är antagligen därför de kan släppa Landmark tidigare - de behöver inte skapa lika mycket content där.

Och så vill de såklart också tjäna pengar, som alla spelbolag.

Medlem

Landmark kommer väl i vinter, men next har man väl inte alls sagt när det ska komma, så det finns tid för båda. Jag ser det som att Landmark är ett Minecraft dvs focus står på att utforska och bygga, men det finns inte mycket annat i världen.

När Next släpps så kommer det ju vara ett "riktigt" MMO, med quests och klasser och så.

Jag skulle gissa att om man fortfarande leker med Landmark när Next släpps, så är det kanske mest för att man ska kunna rocka loss på världen lite innan man återgår till den kanske lite mer styrda next-världen.


signatur

K9
:.:

Inaktiv

Om nu Landmark handlar om att skapa och bygga. Varför har det då ett stridssystem? Jag tycker allt känns så luddigt kring dessa två spel.

Medlem

Efter att ha tittat igenom alla videos här på FZ så kommer jag till slutsatsen att:

Everquest Next har en stark potential att VÄNDA UPP OCH NER PÅ MMO VÄRLDEN.

Detta är mina slutsatser.

1. EQ kommer innehålla över 40 klasser som kan kombineras ner till en unik klass efter ditt eget tycke.
Har du alltid velar kombinerat alla skills från klasser ner till en unik klass, detta sker i detta spel.

2. EQ har en helt ny typ av AI vi aldrig sett förut.
Istället för att ha en statisk värld där mobs står i grupper placerad över världen och bara väntar på att dödad så kommer EQ ha mobs som bara släpps rakt ner i världen.
Dessa har egna mål och motiv och rör sig kontinuerligt och reagerar på vad spelarna gör. De skapar dessutom nytt innehåll baserat på egna motiv,

3. En destruktiv värld skalad i flera lager på djupet.
Världen är uppbyggd med en yta som kan förstöras och som leder dig ner i den undre världen. Detta skapar dynamik både i pvp och vanligt utforskande och kryddar striderna rent taktiskt.

4.Kampanjer som involverar allt ovan och som sträcker sig över månader generarade av spelarnas handlingar, AI motiv och handlingar och utvecklarnas göranden.
Titta på filmerna för mer information.

Ovan detta så kan spelarna skapa egna byggnader och föremål med utvecklarnas egna verktyg och genom ett robust system tävla och låta sina egna skapelser vara med i världen. Och de kan tjäna riktiga pengar på det.
Dessutom så styrs din karaktärs ansiktsutryck av din webb kamera i real tid och spelat har en parkour system så du kan hoppa och slida över alla föremål i världen.

Jag har en känsla av att lika mycket som Everquest påverkade WoW och MMO världen för länge sen, så kan Everquest Next återigen forma framtidens MMO spelande.

Återstår att se, men det verkar som EQ:Next gör vad Blizzards Titan lovade att göra,
bryta ny mark

Medlem

En cool video som summerar EQ:Next på ett fint sätt!

http://www.youtube.com/watch?v=qFSVlwg1Pt8

Skribent
Skrivet av deep9:

Om nu Landmark handlar om att skapa och bygga. Varför har det då ett stridssystem? Jag tycker allt känns så luddigt kring dessa två spel.

Landmark ska vara lite som Minecraft där du samlar material som du bygger med. Stridssystemet kommer inte finnas med från dag ett, men när det väl implementeras kommer du behöva ha ihjäl fiender när du utforskar världen efter material till dina kreationer.

Skrivet av Gameboy:

Jag har en känsla av att lika mycket som Everquest påverkade WoW och MMO världen för länge sen, så kan Everquest Next återigen forma framtidens MMO spelande.

Återstår att se, men det verkar som EQ:Next gör vad Blizzards Titan lovade att göra,
bryta ny mark

Jag hoppas du har rätt. Wildstar i all ära (jag är otroligt peppad på det spelet), men det kommer förmodligen bara förfina redan befintliga mmo-normer och göra ett riktigt schysst spel enligt dagens formula. Vilket förstås också kan bli väldigt bra. Men med ganska få undantag har mmo-genren stått och stampat på samma ställe väldigt länge nu, det behövs lite nya intryck!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Men med ganska få undantag har mmo-genren stått och stampat på samma ställe väldigt länge nu, det behövs lite nya intryck!

Håller med helt och hållet!

Medlem
Medlem

Kan bli RIKTIGT bra detta.

Jag har följt Wildstar länge, och även om jag stormdiggar estetiken så känns själva "spelet" aptrist tyvärr. Man ska väl testa innan man ger upp helt, men de jag känner som kört betan har tyvärr upplevt precis detta också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar