Fortsatta problem i GTA Online

Medlem

Spelade 4 timmar igår. Idag är min karaktär raderar. Det är 6:E gången det händer. Rockstar är jävla amatörer. Sista gången jag köper ett spel av dem. Deras support är obefintlig dessutom.

Diablo 3 launchen var perfekt i jämförelse.

Singleplayer fick 4/5 i betyg av mig. Online får 0/5. Sämsta onlinefunktionaliteten jag ngnsin varit med om. Undrar om man kan kräva pengarna tillbaka.

Medlem

Hade inte kommit längre än till parkeringsplatsen innan första bilracet, där tog det tvärstopp, tidigare idag.
Sen läste jag på rockstars sida där de postar vilka fel de jobbar med att vissa spelare har löst det genom att radera uppdateringen (1.01) och sedan laddat ner den igen.
Vet inte om det var tur att jag kom in efter det, och kunde spela utan problem, eller om det faktiskt hjälpte, men mitt tips till er som inte överhuvudtaget kommit vidare är att prova det.
På PS3 bläddrar man högst upp i menyerna under Game, går in under game data eller ngt liknande, undvik mapparna där det står SAVES efter och raderar den mindre (36Mb mot 8000+Mb) av två GTA V filer/ikoner. Går även att se versionsinfo på patchen.

Lycka till!

Medlem

kom faktiskt in och till första intro-scenen idag, men sedan var det tvärnit.

Medlem
Skrivet av SiNmaster:

Hade inte kommit längre än till parkeringsplatsen innan första bilracet, där tog det tvärstopp, tidigare idag.
Sen läste jag på rockstars sida där de postar vilka fel de jobbar med att vissa spelare har löst det genom att radera uppdateringen (1.01) och sedan laddat ner den igen.
Vet inte om det var tur att jag kom in efter det, och kunde spela utan problem, eller om det faktiskt hjälpte, men mitt tips till er som inte överhuvudtaget kommit vidare är att prova det.
På PS3 bläddrar man högst upp i menyerna under Game, går in under game data eller ngt liknande, undvik mapparna där det står SAVES efter och raderar den mindre (36Mb mot 8000+Mb) av två GTA V filer/ikoner. Går även att se versionsinfo på patchen.

Lycka till!

Det gör ingen skillnad alls för mig. Mina karaktärer är fortfarande försvunna.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Spelade 4 timmar igår. Idag är min karaktär raderar. Det är 6:E gången det händer. Rockstar är jävla amatörer. Sista gången jag köper ett spel av dem. Deras support är obefintlig dessutom.

Diablo 3 launchen var perfekt i jämförelse.

Singleplayer fick 4/5 i betyg av mig. Online får 0/5. Sämsta onlinefunktionaliteten jag ngnsin varit med om. Undrar om man kan kräva pengarna tillbaka.

ja, online funktionerna till gta v kan jag hålla med dig om är väldigt dåliga fortfarande. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre med tiden.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Verkar som att räddningen är nära nu!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det absolut sämsta med Rockstar är att dom inte har något jävla officiellt forum, visst dom ska öppna ett online forum men det behövs ett forum som greppar alla spel dom har.

Svårt för dom att anamma kritik och sådant, och bara så simpla saker som att få nya förslag och idéer!

Och ja lanseringen är sjukt dålig och gör mig grovt irriterad när man förlorat karaktärer osv, men däremot om typ en vecka eller nåt när det funkar bra, kommer GTA Online vara något utav dom bästa multiplayerspelen genom tiderna, för redan nu när man väl lyckas ta sig in, så är spelet fantastiskt roligt, och då har ju inte ens heists och user created content kommit!

Medlem

Jag kommer byta in mitt i morgon mot ngt som går att spela. Har fått nog av den här skiten. Ni andra kan få betatesta i några veckor så kanske jag provar det igen senare

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

kan ej spela, fastnar bara på launching session. Och jag som just hade gjort en så bra karaktär som måste gå i spillo, eftersom den sparas ej om man avslutar

Karaktären sparas, min gjorde det iaf från första början och jag kom inte ens förbi tutorialen förrän igår (Torsdag).

Nu har jag bara problemet med den senaste Live uppdateringen istället. Mycket sega laddningstider, ständiga dc från Live och felmeddelanden hela tiden fast samma sak funkar andra gången.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Spelade 4 timmar igår. Idag är min karaktär raderar. Det är 6:E gången det händer. Rockstar är jävla amatörer. Sista gången jag köper ett spel av dem. Deras support är obefintlig dessutom.

Diablo 3 launchen var perfekt i jämförelse.

Singleplayer fick 4/5 i betyg av mig. Online får 0/5. Sämsta onlinefunktionaliteten jag ngnsin varit med om. Undrar om man kan kräva pengarna tillbaka.

Är du säker på att du inte klickat dig förbi en text där det står en varning om att du håller på att skapa en offline karaktär som inte kommer sparas pga att servrar e nere för tillfället . och jag tycker inte man kan klaga på att deras support tar lång tid för dom att svara då jag vill inte ens tänka mig hur mycket mail dom får in dagligen just nu. en estimerad gissning av sålda enheter är dom uppe i runt 17+ milj användare som försöker komma in på servrarna samtidigt och få spela en sväng. finns fan inte många spel företag som skulle pallat det trycket utav spelare. finns ju fan MMO's som har haft långt under deras försäljningar och dom har haft problem med servarna vid lansering och då är dom ändå 100% fokuserad på en multiplayer erfarenhet.

Vist fan e det tråkigt att inte få spela ett spel man köpt men man får heller inte glömma bort att dom är bara helt vanliga människor som jobbar och försöker göra sitt bästa bakom ridån. och det kommer bli spelbart inom en väldigt kort tid, Dom gick även ut med att det förmodligen dyker upp en patch imorn som fixar en del utav felen.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Scr33d:
Skrivet av Bensinspade:

kan ej spela, fastnar bara på launching session. Och jag som just hade gjort en så bra karaktär som måste gå i spillo, eftersom den sparas ej om man avslutar

Karaktären sparas, min gjorde det iaf från första början och jag kom inte ens förbi tutorialen förrän igår (Torsdag).

Nu har jag bara problemet med den senaste Live uppdateringen istället. Mycket sega laddningstider, ständiga dc från Live och felmeddelanden hela tiden fast samma sak funkar andra gången.

Min sparades inte när jag inte kom förbi launching screen för första gången, va tvungen att avsluta då XD

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Zappa:

Spelade 4 timmar igår. Idag är min karaktär raderar. Det är 6:E gången det händer. Rockstar är jävla amatörer. Sista gången jag köper ett spel av dem. Deras support är obefintlig dessutom.

Diablo 3 launchen var perfekt i jämförelse.

Singleplayer fick 4/5 i betyg av mig. Online får 0/5. Sämsta onlinefunktionaliteten jag ngnsin varit med om. Undrar om man kan kräva pengarna tillbaka.

Är du säker på att du inte klickat dig förbi en text där det står en varning om att du håller på att skapa en offline karaktär som inte kommer sparas pga att servrar e nere för tillfället . och jag tycker inte man kan klaga på att deras support tar lång tid för dom att svara då jag vill inte ens tänka mig hur mycket mail dom får in dagligen just nu. en estimerad gissning av sålda enheter är dom uppe i runt 17+ milj användare som försöker komma in på servrarna samtidigt och få spela en sväng. finns fan inte många spel företag som skulle pallat det trycket utav spelare. finns ju fan MMO's som har haft långt under deras försäljningar och dom har haft problem med servarna vid lansering och då är dom ändå 100% fokuserad på en multiplayer erfarenhet.

Vist fan e det tråkigt att inte få spela ett spel man köpt men man får heller inte glömma bort att dom är bara helt vanliga människor som jobbar och försöker göra sitt bästa bakom ridån. och det kommer bli spelbart inom en väldigt kort tid, Dom gick även ut med att det förmodligen dyker upp en patch imorn som fixar en del utav felen.

100% säker. Problemet är att deras cloudservice på PS3 ligger nere till 99%.
Imorrn är försent då har jag skaffat ett annat spel.
Jag väntar till PC versionen istället. Förhoppningsvis så kommer den fungera ordentligt online.

Medlem

Jag körde från 15-21.30 typ igår, var lite retries på komma in, och någon DC, men annars funkade det fint för mig, brorsan hade inte samma tur. Jag körde tutorial i solo session tills det lyckades sparas på releasen.

Verkar ju nu vara mest problem i starten.

Får se om det går bättre idag. Hoppas det funkar till helgen iaf.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Jag körde från 15-21.30 typ igår, var lite retries på komma in, och någon DC, men annars funkade det fint för mig, brorsan hade inte samma tur. Jag körde tutorial i solo session tills det lyckades sparas på releasen.

Verkar ju nu vara mest problem i starten.

Får se om det går bättre idag. Hoppas det funkar till helgen iaf.

Ja bara det funkar hjälpligt i helgen så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av pillveke:

Jag körde från 15-21.30 typ igår, var lite retries på komma in, och någon DC, men annars funkade det fint för mig, brorsan hade inte samma tur. Jag körde tutorial i solo session tills det lyckades sparas på releasen.

Verkar ju nu vara mest problem i starten.

Får se om det går bättre idag. Hoppas det funkar till helgen iaf.

Ja bara det funkar hjälpligt i helgen så är jag nöjd.

Säkert nämnt redan, men när man lyckars spara en karaktär och kört introt så får jag meddelande om cloud server unavailable, men nu finns iaf en retry knapp, och efter ett par retries så kommer man in, tålamod och att vara ihärdig gäller. Detta utifrån min erfarenhet.

Laddning och allt tar en bra stund så svårt veta om det hängt sig eller fortfarande laddar. När jag själv försökte komma in sökte man land o rike efter info o tips så jag bjuder på mina om det kan va till ngon hjälp tills allt är utrett.

Medlem

Spelar helatiden!

12
Skriv svar