Transport Tycoon ute till Android och Ios

Robot
Medlem
Transport Tycoon ute till Android och Ios

Tyvärr verkar det bara vara för Tablets. Hittar det inte på Google Play med mobilen. Kan vara värt att nämna i nyheten.

"Precis som utlovat finns nu spelklassikern Transport Tycoon att ladda hem i Googles programbutik. Spelet kostar 50 kronor och är bara kompatibelt med surfplattor, vilket kanske inte är konstigt med tanke på grafiken."


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Tyvärr verkar det bara vara för Tablets. Hittar det inte på Google Play med mobilen. Kan vara värt att nämna i nyheten.

"Precis som utlovat finns nu spelklassikern Transport Tycoon att ladda hem i Googles programbutik. Spelet kostar 50 kronor och är bara kompatibelt med surfplattor, vilket kanske inte är konstigt med tanke på grafiken."

Finns i AppStore för iFönen iaf.

Hoppas f.ö. att det inte är som Theme Parks ny-release för mobiler. Värre exempel på hur man inte ska hantera in-game purchases får man leta efter.

Skribent
Skrivet av b0ne:

Tyvärr verkar det bara vara för Tablets. Hittar det inte på Google Play med mobilen. Kan vara värt att nämna i nyheten.

"Precis som utlovat finns nu spelklassikern Transport Tycoon att ladda hem i Googles programbutik. Spelet kostar 50 kronor och är bara kompatibelt med surfplattor, vilket kanske inte är konstigt med tanke på grafiken."

Det står i pressmeddelandet att det ska fungera med Android-telefoner, men inte specifikt vilka. Min halvgamla Android-lur är inte kompatibel, till exempel. Kanske bara fungerar på nya?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Har väntat på detta, trodde det skulle ta dem ett tag till

Köper och tankar spelet till min iphone direkt!

Medlem

Det kan jag se direkt att det där inte är baserat på Transport Tycoon.

Det ser snarare ut som en portning av spelet Locomotion...

Medlem

Så jag installerar inte detta via 3.5 disketter denna gång?

Medlem

Så, Transport tycoon för 50:- eller open ttd gratis... kanske inte svåraste valet någonsin.

Medlem

Någon som hunnit testa och kan ge något typ av omdöme?

/ LordDaimos

Medlem

Bara testat det lite snabbt på min iPhone, känns igen från förr, detaljerna finns där, känns dock som det lämpar sig bättre på iPad då allt känns lite plottrigt och litet på iPhone.

Inaktiv

iPad 4 Retina, fungerar som en dröm! Favoriten är ändå OpenTTD.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Det kan jag se direkt att det där inte är baserat på Transport Tycoon.

Det ser snarare ut som en portning av spelet Locomotion...

Jag är nog beredd att hålla med...

Medlem

Får hoppas det fungerar bättre än den version jag testade för några månader sedan. Den va fan ospelbar på grund av uruselt ruttna kontroller som inte alls fungerade bra på en s2. Detta spelet ser dock rent UI messigt annorlunda ut jämfört med den versionen jag testade.

Medlem

Tt är ett av de mest inflytelserika spel för mig. Innan jag körde detta spelade jag enbart arkadspel såsom pac man. Det här var spelet som öppnade mina ögon för simulatorer och spelet som lärde mig mer om ekonomi och transport än skolan någonsin gjort.

Därför blir jag så ledsen att denna port inte alls når mina förväntningar, inte ens i närheten. Visst förstod jag att touch skulle försvåra vissa saker men när det tar en kvart att bygga en cm väg så tappade jag intresset direkt.

1
Skriv svar