Medlem
Upgrades för bf4

Hej alla fzare. Nu är det så att jag behöver hjälp med vilka komponenter jag ska uppgradera för att klara bf4 på high/ultra med dryga 60fps.
Sitter just nu på
CPU: Intel core i7 950 3.07GHz
GPU: Nvidia geforce GTX 460
RAM: 6144 mb

Har inte jätte mycket pengar till hands så lägger nog max runt 5-8k

Inaktiv

ett nytt GTX kort skulle vara fint samt mer ram sen lär du inte ha något problem med att köra på Ultra, köp en GTX 7xx serien och helst med 3 gb minne eller mer vilket kommer hjälpa ordentligt. Din processor tror jag inte ska vara några problem med men jag skulle även köpa mer ram. Så ett 770 kort går nog på runt 3000-3500:- och mera ram kan inte vara dyrt.

Tänk även på att det är en beta just nu och alla har problem med prestanda. Så du kan inte testa dina nya saker i betan ifall du klarar av att spela på ultra.

Medlem
Skrivet av Welo:

Hej alla fzare. Nu är det så att jag behöver hjälp med vilka komponenter jag ska uppgradera för att klara bf4 på high/ultra med dryga 60fps.
Sitter just nu på
CPU: Intel core i7 950 3.07GHz
GPU: Nvidia geforce GTX 460
RAM: 6144 mb

Har inte jätte mycket pengar till hands så lägger nog max runt 5-8k

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-ba...

Som du kan se så lär du behöva öka din budget ifall du vill hålla dig över 60 fps i ultra. Dubbla grafikkort av typ bättre behövs samt en bättre processor.
Med din budget hade jag satsat på 4570K som processor, med tillhörande 1150 moderkort samt ett 770. Dom lär sjunka aningen i pris när AMD:s nya släpps nu närsomhelst. Det BORDE du klara high med 60 fps. Finns ju såklart inga garantier, då spelet inte är släppt än.

Medlem

Kör med ett Gtx570 Oc och 2500k, funkar hyfsat. Som det är just nu i betan så spelar det inte så stor roll, det laggar till oavsett i mellan åt. En del säger att de inte klarar sig med ett 770 2gb så tror att du får jobba extra på Drottninggatan i kväll Måste det vara Nvidia? Netonnet hade 7970 Ghz för under 3000:-!

Ps tänk på att bf4 blir 64-bitars.

Medlem

Tack för alla svar Det blir väll antingen ett 7970 GHz eller ett 770. Drar nog även upp ramen till 8gig.
Såg även att Inet har upgraderings paket för 5299kr får man GTX760, ASUS Z87-A ATX och Intel core i5 4670K. Undrar ju nu om jag seperat ska skaffa ett 770 eller 7970 GHz plus mer RAM. Eller om jag ska skaffa paketet?

Inaktiv

Jag tror du ska satsa på att skaffa det separat eftersom paket alltid brukar bli dyrare har jag för mig. Med paket så har du även mindre val.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Welo:

Hej alla fzare. Nu är det så att jag behöver hjälp med vilka komponenter jag ska uppgradera för att klara bf4 på high/ultra med dryga 60fps.
Sitter just nu på
CPU: Intel core i7 950 3.07GHz
GPU: Nvidia geforce GTX 460
RAM: 6144 mb

Har inte jätte mycket pengar till hands så lägger nog max runt 5-8k

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-ba...

Som du kan se så lär du behöva öka din budget ifall du vill hålla dig över 60 fps i ultra. Dubbla grafikkort av typ bättre behövs samt en bättre processor.
Med din budget hade jag satsat på 4570K som processor, med tillhörande 1150 moderkort samt ett 770. Dom lär sjunka aningen i pris när AMD:s nya släpps nu närsomhelst. Det BORDE du klara high med 60 fps. Finns ju såklart inga garantier, då spelet inte är släppt än.

Jag skulle nog inte lita på denna graf fullt ut än så länge, då jag sitter på en 4770k@4.3ghz + 670 GTX och kör ultra utan MSAA på minst 60 FPS, några få drops ner till 55-56 händer men väldigt sällan.

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Welo:

Hej alla fzare. Nu är det så att jag behöver hjälp med vilka komponenter jag ska uppgradera för att klara bf4 på high/ultra med dryga 60fps.
Sitter just nu på
CPU: Intel core i7 950 3.07GHz
GPU: Nvidia geforce GTX 460
RAM: 6144 mb

Har inte jätte mycket pengar till hands så lägger nog max runt 5-8k

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-ba...

Som du kan se så lär du behöva öka din budget ifall du vill hålla dig över 60 fps i ultra. Dubbla grafikkort av typ bättre behövs samt en bättre processor.
Med din budget hade jag satsat på 4570K som processor, med tillhörande 1150 moderkort samt ett 770. Dom lär sjunka aningen i pris när AMD:s nya släpps nu närsomhelst. Det BORDE du klara high med 60 fps. Finns ju såklart inga garantier, då spelet inte är släppt än.

Jag skulle nog inte lita på denna graf fullt ut än så länge, då jag sitter på en 4770k@4.3ghz + 670 GTX och kör ultra utan MSAA på minst 60 FPS, några få drops ner till 55-56 händer men väldigt sällan.

Utan MSAA, ja. Då är det ju klart att du får mer FPS än grafen, då den har 4X MSAA, det drar endel.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Welo:

Hej alla fzare. Nu är det så att jag behöver hjälp med vilka komponenter jag ska uppgradera för att klara bf4 på high/ultra med dryga 60fps.
Sitter just nu på
CPU: Intel core i7 950 3.07GHz
GPU: Nvidia geforce GTX 460
RAM: 6144 mb

Har inte jätte mycket pengar till hands så lägger nog max runt 5-8k

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-ba...

Som du kan se så lär du behöva öka din budget ifall du vill hålla dig över 60 fps i ultra. Dubbla grafikkort av typ bättre behövs samt en bättre processor.
Med din budget hade jag satsat på 4570K som processor, med tillhörande 1150 moderkort samt ett 770. Dom lär sjunka aningen i pris när AMD:s nya släpps nu närsomhelst. Det BORDE du klara high med 60 fps. Finns ju såklart inga garantier, då spelet inte är släppt än.

Jag skulle nog inte lita på denna graf fullt ut än så länge, då jag sitter på en 4770k@4.3ghz + 670 GTX och kör ultra utan MSAA på minst 60 FPS, några få drops ner till 55-56 händer men väldigt sällan.

Utan MSAA, ja. Då är det ju klart att du får mer FPS än grafen, då den har 4X MSAA, det drar endel.

Absolut, visst stämmer det! Men tänk även på att det testet publicerades den 1:e.
Jag kunde knappt spela på high fram tills den öppna betan startade, skulle tro att dice har smugit in några prestanda fixar dom senaste dagarna.

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Welo:

Hej alla fzare. Nu är det så att jag behöver hjälp med vilka komponenter jag ska uppgradera för att klara bf4 på high/ultra med dryga 60fps.
Sitter just nu på
CPU: Intel core i7 950 3.07GHz
GPU: Nvidia geforce GTX 460
RAM: 6144 mb

Har inte jätte mycket pengar till hands så lägger nog max runt 5-8k

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-ba...

Som du kan se så lär du behöva öka din budget ifall du vill hålla dig över 60 fps i ultra. Dubbla grafikkort av typ bättre behövs samt en bättre processor.
Med din budget hade jag satsat på 4570K som processor, med tillhörande 1150 moderkort samt ett 770. Dom lär sjunka aningen i pris när AMD:s nya släpps nu närsomhelst. Det BORDE du klara high med 60 fps. Finns ju såklart inga garantier, då spelet inte är släppt än.

Jag skulle nog inte lita på denna graf fullt ut än så länge, då jag sitter på en 4770k@4.3ghz + 670 GTX och kör ultra utan MSAA på minst 60 FPS, några få drops ner till 55-56 händer men väldigt sällan.

Utan MSAA, ja. Då är det ju klart att du får mer FPS än grafen, då den har 4X MSAA, det drar endel.

Absolut, visst stämmer det! Men tänk även på att det testet publicerades den 1:e.
Jag kunde knappt spela på high fram tills den öppna betan startade, skulle tro att dice har smugit in några prestanda fixar dom senaste dagarna.

Självklart! Förhoppningsvis är det mycket mer optimerat tills release Men skulle ändå tro att 4570k+770 eller liknande lär behövas ifall man vill vara säker på high eller högre. Själv köpte jag ett 760 i somras, känns sådär nu...

Medlem

Hijackar lite.
Har en i5 2500k + gtx560 ti. Klarar jag mig om jag bara uppgraderar till, låt säga, gtx770 eller behöver jag även ersätta min gamla cpu för att hänga med? :/

Medlem
Skrivet av fork_:

Hijackar lite.
Har en i5 2500k + gtx560 ti. Klarar jag mig om jag bara uppgraderar till, låt säga, gtx770 eller behöver jag även ersätta min gamla cpu för att hänga med? :/

Nä, 2500k är fortfarande en bra processor. Lite överklockning kanske behövs, men i övrigt lär den hålla.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av fork_:

Hijackar lite.
Har en i5 2500k + gtx560 ti. Klarar jag mig om jag bara uppgraderar till, låt säga, gtx770 eller behöver jag även ersätta min gamla cpu för att hänga med? :/

Nä, 2500k är fortfarande en bra processor. Lite överklockning kanske behövs, men i övrigt lär den hålla.

Kan hålla med om detta, en skvätt överklockning och du borde klara dig fint. Jag skulle säga att ett 670 räcker gott och väl för tillfället. Skulle du behöva mer prestanda i framtiden så skaffar du bara ett till.

Medlem

Tackar för svar! Efter vidare forskning nöjer jag mig nog med 670, om inte 770-priserna skulle droppa en del den närmsta tiden.

Medlem

Jag rekommenderar 7970 starkt framför 670/770, det är billigare och i många fall snabbare än 770 (som bara är ett klockat 680). Plus att den har 3gb vram, medan 770 enbart har 2gb vilket t ex BF 4 kommer att sluka på de högre inställningarna och kommer resultera i extrema framedrops.

Sen är det ju en bonus att AMD och DICE har sammarbetat och gjort specifik mjukvara för korten.

Medlem
Skrivet av krillemannen:

Jag rekommenderar 7970 starkt framför 670/770, det är billigare och i många fall snabbare än 770 (som bara är ett klockat 680). Plus att den har 3gb vram, medan 770 enbart har 2gb vilket t ex BF 4 kommer att sluka på de högre inställningarna och kommer resultera i extrema framedrops.

Sen är det ju en bonus att AMD och DICE har sammarbetat och gjort specifik mjukvara för korten.

Njaae, kan inte hålla med. Kör 670 med 60+ FPS på ultra i 1920x1080. 670/770 finns 4gb editions ifall man verkligen vill ha det, men är i dagsläget ganska onödigt om man inte ska köra på extrem upplösningar.

Medlem

Lägger in en fråga här, skulle min 1055 x6 amd phenom flaska på ett grafikkort i 79xx serien eller 760 o uppåt serien ? Förresten vad menas med flaska ?

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Lägger in en fråga här, skulle min 1055 x6 amd phenom flaska på ett grafikkort i 79xx serien eller 760 o uppåt serien ? Förresten vad menas med flaska ?

Tjenare! Att någon komponent "flaskar" en annan innebär att tex. din CPU inte presterar lika bra som ditt grafikkort och resulterar i att din CPU ligger på 100% load medans grafikkortet endast ligger på 10-15%. Med andra ord, den komponenten som flaskar drar ner dom andra.

Och som svar på din första fråga: Jag tvivlar på det, förutsatt att du inte ska köra den på ett Titan eller dylikt, isåfall så har jag faktiskt ingen aning.

1
Skriv svar