Smeknamnet Xbone är här för att stanna

Inaktiv
Skrivet av genma:

F# CK # microsoft!!!

oj vad cool man kan vara då .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Microsoft tycker inte att smeknamnet på Xbox One är särskilt smickrande"

Xbox One är väl inget smeknamn till att börja med?

Tack! Du gjorde min dag mannen.

Medlem
Skrivet av nanders:

Kommer alltid att få heta krysslåda oavsett generation.

Krysslåda ett om jag får be!

Detta är förövrigt en prequel konsoll som MicroSoft lanserar under nästa år därav namnet!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kexbox, kexbox 360 och kexbox 1


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Medlem

varför kunde dom inte bara kallat skiten för Xbox 720?

Jag avskyr den här nya namngivingstrenden att ge spel så ologiska namn som möjligt...

Medlem

hahahahahahaha
Läste en kort historia från en "microsoft insider" för nån månad sen. Där stod det iallafall att microsoft trodde alla skulle kalla Xbox one för "the one" bara för att 360:in kallades "the 360". Men när alla började kalla den Xbone istället blev Microsoft riktigt missnöjda och hoppades iallafall på att vi skulle komma runt och börja kalla den "the one", vilket inte har hänt och kommer knappast att hända eftersom "the one" låter urlöjligt.

Visste aldrig hur mycket sanning det låg i den historien men nu har microsoft i princip bekräftat att de hatar namnet "Xbone".

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Uttalar dem det som crossbone eller eksbone?

eksbone uttalar man det btw:). Måste ändå säga att efter jag fick reda på namnet Xwan som japanerna använder gillar jag nog det bättre en xbone.

Skrivet av Gnällman:

Kärt barn har många namn

Medlem

De skulle nog ha valt ett mindre förvirrande namn, att döpa Xboxs tredje konsol till Xbox one är genomkorkat. Varför dög inte Xbox 720?

Vad ska dess svenska smeknamn bli nu då? Kryssbenet(t)?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

"Crossbone" hade ju faktiskt varit ett ganska coolt namn, särskilt om det släpptes med ett bra sjörövarspel *nickar bestämt*

Inaktiv

Xbox None tycker jag låter bättre.

12
Skriv svar