Allods online får månadsavgift

Robot
Medlem
Allods online får månadsavgift

Sämsta spelet nånsin.....

loc
Medlem

Bästa spelet någonsin!

Medlem

Aldrig hört talas om spelet tidigare.

Medlem

Varför gör inte fler MMOs såhär? har F2P servrar och P2P servrar.


signatur

Rwa?

PaZ
Medlem
Skrivet av Annanaz:

Varför gör inte fler MMOs såhär? har F2P servrar och P2P servrar.

Det är nog ganska mycket jobb, och man riskerar lätt att båda versionerna blir halvdana. Lite som spel som satsar på både mp och sp lika mycket imho.

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Annanaz:

Varför gör inte fler MMOs såhär? har F2P servrar och P2P servrar.

Det är nog ganska mycket jobb, och man riskerar lätt att båda versionerna blir halvdana. Lite som spel som satsar på både mp och sp lika mycket imho.

Bror väll på hur man gör det antar jag. Om man fokuserar på en F2P variant först, och sen bara tar bort mikrotransaktionerna, och lägger på en subfee (Som allods gjorde nu) så borde det väll funka.


signatur

Rwa?

Medlem

Allt med Allods Online är otroligt smart utfört. Ryska utvecklaren studerade allt som gör WoW till vad det är, kopierade utan att använda samma namn och satte igång ett gratis F2P system. Miljoner har nappat och skaparna lär ju vara levande pengagrisar i ryssland nu. Sjukt smart.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Varför gör inte fler MMOs såhär? har F2P servrar och P2P servrar.

Min gissning är att det inte är vanligare än det är för att det blir på tok för få spelare på P2P-servrarna medans F2P-servrarna blir välfyllda (i jämförelse i alla fall). En viktig del som små-spenderare bidrar till spelet är ju "utfyllnad" för stor-spenderarna.

Så tycker nog att det är lite lustigt att de delar upp spelarna på det sättet men ska bli intressant att se hur det fungerar för dem


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Gillar inte spelet men däremot deras metod för att locka spelare på det här sättet:) önskar verkligen fler spel kommer göra såhär i framtiden

Medlem

För ett par år sedan var MMO:s det enda jag spelade praktiskt taget. Nu är jag så urbota trött på det att det förslår. Har testat många nya titlar och slutar alltid spela efter första månaden. F2P är bra dock.

När skall WoW bli avlöst på MMO-tronen är den stora frågan och har varit de senaste åren


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Avstängd
Skrivet av Zeeeke:

Sämsta spelet nånsin.....

Nja kan jag inte hålla med om, spelet är lite speciellt och kan vara lite förvirrande till och från. Men det sämsta spelet någonsin är det inte, sist jag prövade det var kanske för ca 2 månader sedan och då har det blivit till och med bättre gjort.

Men visst det är en smaksak

Avstängd
Skrivet av saru:

För ett par år sedan var MMO:s det enda jag spelade praktiskt taget. Nu är jag så urbota trött på det att det förslår. Har testat många nya titlar och slutar alltid spela efter första månaden. F2P är bra dock.

När skall WoW bli avlöst på MMO-tronen är den stora frågan och har varit de senaste åren

Tveksamt om det någonsin blir det. Skillnaden mellan WoW och andra spel är att jag kom in det på några sekunder och sedan fick jag ett antal WoW-upplevelser ganska snabbt (springa in i Stormwind första gången vid lvl 6 och sen flyga till Stormwind med ett quest vid lvl 11 och det var första flygturen online).

Hur slår man det? Den där första-gången-känslan går ju inte att slå. Jag tror helt enkelt att vi får vänta in någonting helt annat. Vad detta kan vara vet jag inte men jag har försökt att komma in i ett otal andra spel utan att lyckas.

Att sitta och hoppas på Titan tror jag inte är rätt väg...men kanske Elders Scrolls online...

Medlem
Skrivet av saru:

För ett par år sedan var MMO:s det enda jag spelade praktiskt taget. Nu är jag så urbota trött på det att det förslår. Har testat många nya titlar och slutar alltid spela efter första månaden. F2P är bra dock.

När skall WoW bli avlöst på MMO-tronen är den stora frågan och har varit de senaste åren

Everquest Next är det enda riktiga next gen jag känner till under utveckling, håll ett öga på det spelet.

Medlem

När ska everquest 1 med velious expansion bli avlöst från tronen då?

1
Skriv svar