Vad tycker du om Battlefield 4-betan?

Robot
Vad tycker du om Battlefield 4-betan?

Vilka är dina första intryck efter en helg på slagfältet?

#battlefield-4, #grand-theft-auto-v, #dice


Medlem
Vad tycker du om Battlefield 4-betan?

Tyvärr så har mina gtx680 i sli ej kunnat prestera även med de betadrivers som släppts.

Är väl något man får räkna med under en beta men fortfarande tråkigt när man inte kan utvärdera spelet då lagger gör det ospelbart -_-

Inaktiv

Jorå det var rätt skoj men det känns som jag spelade BF 3,5. Men så är det ju med alla uppföljare nu för tiden (de är väldigt lika föregångarna). Ska bli kul att testa defuse sen men jag väntar nog med köp tills det kommer på någon julrea

Medlem

Det är ju som sagts mer 3,5 än 4, men det sagt tycker jag att det är riktigt bra! Det enda jag har att invända emot är användning av punkbuster, som i likhet med alla tidigare BF-spel totalt förstör spelet med jämna mellanrum. Att man har samma problem med 4:an som man hade med 2.an, dvs. att man manuellt måste uppdatera punkbuster tycker jag är lite dåligt.

Medlem

Att de ens släpper en version som funkar så pass kasst är skamligt.

Ok om det är 6,7 månader innan release och faktiskt är en BETA. Men detta är ett DEMO och det funkar extremt dåligt.
Man blir bara förbannad.

Någon bakom kulisserna som kan faktiskt ge en bra anledning till varför de skulle göra så från ett affärsperspektiv? Det skulle vara väldigt intressant att veta.

B... But it's just a beeeeeeta.

Medlem

Kommer inte in i spelet, fryser fast vid loading screen


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Funkar riktigt bra på PS3, ljus och ljud på rätt plats, tycker jag. Jag kan inte få den att sluta tappa frames på min PC men världen känns mer fyllig och detaljerad ett steg upp från BF3.
4* för att det kan bli det BF jag väntat på sedan BC.

ro
Medlem

Rejält med FPS lag, med eller utan beta drivers. Helt ok spel-mässigt, kul och se att de förändrat en del mechanics (bullet drop, ammo till fordon m.m.). Inget banbrytande men bra.

Konstigt att de missat så grundläggande saker i ban designen som att förhindra base-camping (man kan enkelt förneka det andra laget helikoptrar), när banan i övrigt är välbyggd (även om jag tröttnat rejält på den).

Vill veta mer om battlepacks och hur de tänker tjäna pengar på mikrotransaktioner (vilket för mig är ganska avgörande hurvida jag kommer köpa det eller ej).

I ärlighetens namn var det väl precis det här jag hade förväntat mig av BF3.5. Inget revolutionerande men välgjort.

Medlem

Tror det är en rätt gammal build. Eftersom det tar tid att få klartecken till att släppa betan till ps3/x360??

Men jag gillar det. Lite som en bok. Utsidan ser ut som BF3, men själva känslan i spelet är annorlunda. På ett positivt sett IMO. Är faktiskt av någon anledning nöjd och haft sjukt roligt med mina polare på betan.

Bästa är ju att jag har typ sämst dator i mitt kompisgäng men klarar av betan bättre än dem - haha.

Det här är vad BF3 borde varit!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Rätt så roligt men tycker att det är ett för litet steg från BF3 vilket gör att jag i alla fall inte köper det på release. Har rullat på bra på min dator utom att jag inte kan byta inställningar utan att det krashar och att servrar går spontant ned då och då.

Medlem

ser fram emot singleplayern, inte multiplayern

Medlem

Roligt, men rätt så statiskt, mycket strul innan det rullade. Håller mig nog ifrån att spela det i någon större utsträckning och ser fram emot den skarpa varianten.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Att de ens släpper en version som funkar så pass kasst är skamligt.

Ok om det är 6,7 månader innan release och faktiskt är en BETA. Men detta är ett DEMO och det funkar extremt dåligt.
Man blir bara förbannad.

Någon bakom kulisserna som kan faktiskt ge en bra anledning till varför de skulle göra så från ett affärsperspektiv? Det skulle vara väldigt intressant att veta.

B... But it's just a beeeeeeta.

Om du hade läst på hade du redan vetat att den build som betan kör på är en som är väldigt gammal (säkert en bit innan sommaren) Läste att detta demo focuserade på att testa servrarna och inte spelets prestanda

EDIT: Alltså liknande som det var då BF3 hade sin multiplayer beta

Medlem

Riktigt skoj. Mycket att putsa på men det blir nog riktigt bra i slutändan. För mig fungerar betan lysande. Inget lagg alls (kör gtx 780 med dom senaste beta-drivisarna). Visst är det nån krash här och nån konstig bugg där, men överlag är allt frid och fröjd

Skrivet av WebPiraten:

Kommer inte in i spelet, fryser fast vid loading screen

Hade samma problem... uppdaterade Punkbuster gjorde susen. Fanns en sticky-tråd om det på forumet (tråden handlade dock om att punkbuster krashar)

Medlem

Hade faktiskt rätt kul. Skillnaderna mellan 3-4an var inte uppenbara direkt, men man märkte det efter ett tag när brakat igenom väggen med en stridsvagn för 10e gången :).
Fast jag har en grej som dödat hela spelet för mig.
Infantry vs infantry så är det någorlunda balanserat, man dör om man blir träffad 2-3 gånger av pistoler o gevär. Men fordon vs infantry är helt åt helvete, jag har tömt 50cal. flera gånger på en soldat och träffat minst 50% och de fortsätter springa som inget har hänt! även 25mm kanonen på LAVn gör ingen nytta mot infantri. Jag vet att det ska finnas en möjlighet att ta strid mot en stridsvagn för det är ett spel, men va fan, lite ramar måste hållas. Speciellt när det går att samma rpgs som en kulspruta.
Och en gång för alla kan vi fan få en timer på placering av C4.
Kan låtas som rant, men jag vill att allt ska vara någorlunda balanserat.

Fö såå suger nvidia beta drivers.

Medlem

Jag hade STORA problem med lagg med windows 7 när jag lirade bf4 betan. Men sen installerade jag windows 8 och då flöt spelet på som bf3 gör. Det står rekommenderade inställningar "w8" på origins hemsida. Tråkigt men sant så fungerar w8 bättre. Spelet lär dock bli anpassat för w7 annars så förlorar dom många köparen!


signatur

www.bearystyle.com - Battlefield 3 nyheter och media.

Medlem

Ganska skoj nu när man vant sig vid diverse konstigheter som de introducerat. Men det har mycket att jobba på och som de behöver fixa innan release.

Tank vs infantry är i dagsläget t.ex. inget vidare, splashdamagen är väldigt låg så hoppande skuttande infantery som kör pop-up leken är sega att döda när man sitter i tanken. Dessutom kommer inte skottet mitt i siktet utan man får kompensera för det.

Jag har nu lagt in win 8, kör betadrivisarna från ATI och får hyffsad FPS, vet inte exakt hur mycket mer jämfört med win 7 men bättre är det. Jag har mellan 50-110 FPS @1080p. Har i7 3770k @4.2 GHz, 2 st HD7950, 16 GB RAM.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Kändes som en expansion till BF3 istället för ett helt nytt spel. Men vissa förändringar dom gjort tyckte jag var bra.
Fast jag skulle hälre vilja se ett Bad Company 3 istället för BF4.

Medlem

En hel del buggar och laggar för mycket för att det ska vara skoj. Blir att köpa ny dator.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Tyvärr så har mina gtx680 i sli ej kunnat prestera även med de betadrivers som släppts.

Är väl något man får räkna med under en beta men fortfarande tråkigt när man inte kan utvärdera spelet då lagger gör det ospelbart -_-

Flöt på bra med allt på max för mig med bara ett GTX680, så testa med att slå av ena kortet.

Vad gäller betan så tyckte jag att den var tråkig, och det var på tok för få nyheter för att motivera ett köp.

Inaktiv

Spelet har blivit allt för enkelt och genomsyras nu av diverse idiotiska moment som konstant run-n-gunande, folk som hoppar och skjuter vilt i luften istället för att sikta, folk som fallskärmar ned från alla byggnader oavbrutet då det inte finns plats nog åt alla spelare på taken eller i byggnaderna, avsaknad av taktik från lagkamraterna (genomsnittsålder påverkar spelet), samtliga prickskyttevapen har blivit busenkla att handhava med i stor sett ingen rekyl, Conquest Large (CQL) är ett dåligt skämt då kartan (Siege of Shanghai) är alldeles för liten och Levolution ett billigt skript som bäst -- där alla byggnader faller platt, på ett och samma sätt.

Inaktiv

Meh inget för mig, kör på Arma 3 istället.

Moderator | Testpilot

Hade gärna prövat men jag sitter fortfarande på 32 bitars tills det blir att köpa en ny PC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av sunce:

Funkar riktigt bra på PS3, ljus och ljud på rätt plats, tycker jag. Jag kan inte få den att sluta tappa frames på min PC men världen känns mer fyllig och detaljerad ett steg upp från BF3.
4* för att det kan bli det BF jag väntat på sedan BC.

Uppdatera grafikdrivrutinerna, Hade samma fel men det löste sig efter uppdatering - Funkar inte det så gör en REPAIR av spelet.

Tyckte det var hur kul som helst, och många verkar ha glömt bort att det blå-gröna filtret är borta från grafiken. Trots att det bara vara en beta, såg det riktigt fint ut.

Visst kommer det balanseras bättre innan release, men för mig är BF4 ett givet köp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Hade samma problem... uppdaterade Punkbuster gjorde susen. Fanns en sticky-tråd om det på forumet (tråden handlade dock om att punkbuster krashar)

Har testat det men funkar ändå inte, har även installerat AMD's beta (har ett 5850) drivisar...


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Vad hade ni förväntat er utav ett battlefield 4 som ni inte får?

Medlem
Skrivet av Lightbane:

Det är ju som sagts mer 3,5 än 4, men det sagt tycker jag att det är riktigt bra! Det enda jag har att invända emot är användning av punkbuster, som i likhet med alla tidigare BF-spel totalt förstör spelet med jämna mellanrum. Att man har samma problem med 4:an som man hade med 2.an, dvs. att man manuellt måste uppdatera punkbuster tycker jag är lite dåligt.

Håller absolut med, punkbuster är verkligen skräp. Kommer ihåg i BF2 hur punkbuster permbannade mig för att jag såg namnet på en "spottad" fiende bakom en tank. Hade över 600 timmar spelande och ingen chans till appeal eller nånting. Köpte tillslut ett helt nytt BF2 för att spelet i sig var så otroligt kul.

Medlem

"Its only Beta, why you heff to be critic??"

Ingen jävla beta detta. Det är ett demo.

Spelade i 5 minuter, vart total less på det sedan.

Medlem

Jag gillar det skarpt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skriv svar