Dualshock 4 fungerar i Windows

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Jag inte riktigt hålla med. Det finns flertalet spel som, medan de är bäst på PC, ändå fungerar överlägset bäst med kontroll. Batman-spelen, Assassin's Creed-spelen, plus många många fler. Idag känns det nästan självklart att ha en bra kontroll som komplement till mus och tangentbordet.

Hemma här blandas det friskt de emellan beroende på spel.

Och du får inte glömma Racing och Sport spelen, dom är överlägsen med kontroll

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av snoeppen:

Fyfan va nice, äntligen kan man även plugga i sin playstation-kontroll i sin pc, jag har nästan övervägt att skaffa en xbox-kontroll bara för att kunna spela nått spel på pcn men nu slipper jag, måste bara köpa en ps4 först.

Går att använda Dualshock 3 till PC om du använder dig av programmet DS3 Tool.

Emulerar dosan till en 360-dosa så du får samma funktioner men med en Dualshock istället.

Jag kan inte påstå att det programmet fungerade nått värst bra, kanske inte tog mig tid o greja men det funkade ytterst dåligt när jag prövade.


signatur

Vafals! Och jag som precis beställt en trådlös dongel till 360 kontrollen så jag kan lira basket på pc


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Jag inte riktigt hålla med. Det finns flertalet spel som, medan de är bäst på PC, ändå fungerar överlägset bäst med kontroll. Batman-spelen, Assassin's Creed-spelen, plus många många fler. Idag känns det nästan självklart att ha en bra kontroll som komplement till mus och tangentbordet.

Hemma här blandas det friskt de emellan beroende på spel.

Och du får inte glömma Racing och Sport spelen, dom är överlägsen med kontroll

"Racing" ? där funkar ratt bäst...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

ps3 dosan fungerar också, bara ladda hem motionjoy drivrutinerna *rollingeyes*

Skrivet av snoeppen:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av snoeppen:

Fyfan va nice, äntligen kan man även plugga i sin playstation-kontroll i sin pc, jag har nästan övervägt att skaffa en xbox-kontroll bara för att kunna spela nått spel på pcn men nu slipper jag, måste bara köpa en ps4 först.

Går att använda Dualshock 3 till PC om du använder dig av programmet DS3 Tool.

Emulerar dosan till en 360-dosa så du får samma funktioner men med en Dualshock istället.

Jag kan inte påstå att det programmet fungerade nått värst bra, kanske inte tog mig tid o greja men det funkade ytterst dåligt när jag prövade.

Nej det gjorde du inte, fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av snoeppen:

Fyfan va nice, äntligen kan man även plugga i sin playstation-kontroll i sin pc, jag har nästan övervägt att skaffa en xbox-kontroll bara för att kunna spela nått spel på pcn men nu slipper jag, måste bara köpa en ps4 först.

Går att använda Dualshock 3 till PC om du använder dig av programmet DS3 Tool.

Emulerar dosan till en 360-dosa så du får samma funktioner men med en Dualshock istället.

Finns även "Better DS3". Som enligt mig fungerar snäppet bättre.


signatur

The cake is a lie.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Jag inte riktigt hålla med. Det finns flertalet spel som, medan de är bäst på PC, ändå fungerar överlägset bäst med kontroll. Batman-spelen, Assassin's Creed-spelen, plus många många fler. Idag känns det nästan självklart att ha en bra kontroll som komplement till mus och tangentbordet.

Hemma här blandas det friskt de emellan beroende på spel.

Och du får inte glömma Racing och Sport spelen, dom är överlägsen med kontroll

"Racing" ? där funkar ratt bäst...

Ratt kanske är roligast och passar till racing men bäst vet jag inte.

Vad jag vet så sätts då inga rekord med ratt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

det enda lir som seriöst fått mig att överväga ett inköp av handkontroll är "Brothers: a tale of two sons"


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

Jag vill inte!

Hemska tanke!

Däremot kan en ny upplaga PS Eye vara av intresse, om det finns drivrutiner.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Den är för dyr att skaffa just för bara PC, kör hellre med en 360/ps3 pad

Medlem
Skrivet av Gaara:

Den är för dyr att skaffa just för bara PC, kör hellre med en 360/ps3 pad

Tror nog kontrollern går att köpa löst precis som nuvarande DS3, så du behöver inte köpa en ps4 bara för det.

DS4 kan bli intressant då de flesta säger att ändringarna på ergonomin, gjort att den blivit bättre att hålla i.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Gaara:

Den är för dyr att skaffa just för bara PC, kör hellre med en 360/ps3 pad

Tror nog kontrollern går att köpa löst precis som nuvarande DS3, så du behöver inte köpa en ps4 bara för det.

DS4 kan bli intressant då de flesta säger att ändringarna på ergonomin, gjort att den blivit bättre att hålla i.

Jo självklart kan man köpa en löst konstigt vore väl annars haha, men jag menar Ps4 kontrollen kostar runt 799kr medan vanliga Ps3/360 kontrollen ligger på 300-350spänn...

360kontrollen är grymt skön att hålla i, inte värt dubbla priset för en DS4 om du ska ha till PC.
Men ja DS4 ser ut att ha bättre ergonomi...än DS3...

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Jag inte riktigt hålla med. Det finns flertalet spel som, medan de är bäst på PC, ändå fungerar överlägset bäst med kontroll. Batman-spelen, Assassin's Creed-spelen, plus många många fler. Idag känns det nästan självklart att ha en bra kontroll som komplement till mus och tangentbordet.

Hemma här blandas det friskt de emellan beroende på spel.

Och du får inte glömma Racing och Sport spelen, dom är överlägsen med kontroll

"Racing" ? där funkar ratt bäst...

Tänkte inte på det, Tänkte bara att Dosa var överlägsen tangentbord

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Gaara:

Den är för dyr att skaffa just för bara PC, kör hellre med en 360/ps3 pad

Tror nog kontrollern går att köpa löst precis som nuvarande DS3, så du behöver inte köpa en ps4 bara för det.

DS4 kan bli intressant då de flesta säger att ändringarna på ergonomin, gjort att den blivit bättre att hålla i.

Jo självklart kan man köpa en löst konstigt vore väl annars haha, men jag menar Ps4 kontrollen kostar runt 799kr medan vanliga Ps3/360 kontrollen ligger på 300-350spänn...

360kontrollen är grymt skön att hålla i, inte värt dubbla priset för en DS4 om du ska ha till PC.
Men ja DS4 ser ut att ha bättre ergonomi...än DS3...

Dock skulle jag tänka mig att DS4 touchpad skulle vara grymt att styra musen på datorn. Använda som fjärr även om man kanske inte spelar just då.

Medlem

Så det går att använda Playstation-kontroller till PC först nu? Tog det en hel generation?

Medlem

Jaaaaaaa, ÄNTLIGEN! Testade diverse xbox-kontroll-hack till min sixaxis men det fungerade aldrig särskilt bra. Förvirrande med fel knappar och var svårt att få att fungera robust.

Medlem
Skrivet av billybob:

Så det går att använda Playstation-kontroller till PC först nu? Tog det en hel generation?

Det har fungerat utmärkt enda sen PSX kom, men det är först nu som det stöds officiellt.

Medlem

Kontrollen till Ps4 är riktigt bra, mycket skönare än vad den till Ps3 är. Passar utmärkt i handen och man får bättre kontroll i spelet. Så detta är en riktigt glad nyhet att få ta del av

Medlem
Skrivet av billybob:

Så det går att använda Playstation-kontroller till PC först nu? Tog det en hel generation?

Det har ju alltid fungerat. Men man har varit tvungen att ladda hem vissa hjälpmedel för att få det att fungera. De ville väl antagligen inte göra det innan på grund av att man ska köpa nya kontroller som är anpassade för att fungera till datorn. Så det är ju inget att klaga på att de gör detta nu att få det till att fungera.

Medlem

Blir att köpa den, men är lite skeptisk till priset om det nu blir 700kr+

Medlem
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Jag inte riktigt hålla med. Det finns flertalet spel som, medan de är bäst på PC, ändå fungerar överlägset bäst med kontroll. Batman-spelen, Assassin's Creed-spelen, plus många många fler. Idag känns det nästan självklart att ha en bra kontroll som komplement till mus och tangentbordet.

Hemma här blandas det friskt de emellan beroende på spel.

Och du får inte glömma Racing och Sport spelen, dom är överlägsen med kontroll

"Racing" ? där funkar ratt bäst...

Tänkte inte på det, Tänkte bara att Dosa var överlägsen tangentbord

Det snabbaste sätt att styra i "bilspel" är piltangenterna på ett tangentbord. Men ratt är roligare för känslan


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Mycket skönare å sitta med en dosa än att använda tangenterna :3 Kanske inte är bättre, men skönare iaf

12
Skriv svar