Beyond: Two Souls

Robot
Beyond: Two Souls

Ensamhet. Utanförskap. Sorg och ångest. Ämnen som är långtifrån de mellanösternkonflikter som annars tycks dominera spelbranschen och som lämnar ett känslomässigt avtryck. Vi hänförs men vill ha mer.

#beyond-two-souls, #heavy-rain


Medlem
Beyond: Two Souls

Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SunShine:

Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?

Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.

Skrivet av Jonrei:

Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!

Vi testar ett nytt format


signatur
Medlem

Nya formatet får tummen upp!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SunShine:

Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?

Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.

Skrivet av Jonrei:

Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!

Vi testar ett nytt format

Alrighty, ja något sådant äger man ju inte så det får bli o spela med vanliga kontrollern då när man väl skaffar det här. Men lite synd, Heavy Rain var väldigt roligt när man fick flaxa till det med move kontrollern


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SunShine:

Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?

Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.

Skrivet av Jonrei:

Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!

Vi testar ett nytt format

Lättare att läsa men det hela känns på tok för smalt om man har en 1920x1080 skärm, ser lite skumt ut när man scrollat ner.

Medlem

På tok för smalt format på artikeln...

Medlem

När jag läser texten av Victor, känns spelet mer som en 2:a. Men får ändå en 4:a. Även Carls text känns mer som en 2:a.

Största problemet jag hade med demot, var anden. Diskbänksrealismens känsla avtar rejält.

Ogillade kontrollen. Blev förvånad över att det var så mycket QTE. Trots att David Cage lovat annat.

Jag är mycket missnöjd med demot. Möjligt att jag växt ifrån Davids spel. Jag har fortfarande Last of us färskt i minnet. Ett storytungt spel som fängslade mig.

Ska ändå skaffa spelet i reabacken. Bara för att få uppleva hela spelet.

Medlem

Kul att se Treena Lahey (Ellen Page) så här.

ZF
Medlem
Citat:

När daemonregissören David Cage nu är aktuell med sitt nya spel Beyond: Two Souls, som i mitt tycke känns som en avlägsen släkting till Heavy Rain, slås jag återigen av hur fantastisk stämningen är. Indragande och förförisk – jag vill stanna i den.

sådär, fixat.

Medlem

Låter inte som någon höjdare direkt. Är sen inget fan av spel som är mer film än spel så tror jag skippar detta helt

Medlem

Mitt borde komma närsomhelst i brevlådan


signatur

Nämen!

Medlem

Nja interaktiv film är inte min grej. Eventuellt man skaffar det på rea om några år

Avstängd

Bra recension, kommer nog vänta tills detta spel har rea...

Men förövrigt så måste jag klaga lite på den nya designen här; Jag tycker den är alldeles för ljus för ögonen, skulle kanske funka om man tar en mörkare färg än vit.
Annars tycker jag typsnittet funkar bra.

Medlem

Bra recension och jag gillar den nya designen!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Snälla bredda formatet lite, den använder bara 1/3 av skärmen vilket ger ett väldigt massa scrollande som inte behövs, massa svart, sedan massa vitt och sedan lite text. Gillar annars det nya formatet skarpt : )

Medlem

Gillade demot och mitt exemplar är på väg. Ser fram emot att få sjunka ner i soffan med en kopp kaffe och ta del av Jodies resa.

Medlem
Skrivet av virror:

Snälla bredda formatet lite, den använder bara 1/3 av skärmen vilket ger ett väldigt massa scrollande som inte behövs, massa svart, sedan massa vitt och sedan lite text. Gillar annars det nya formatet skarpt : )

Håller med, speciellt kommentarsfältet. Borde vara lika tjockt som recensionen.

Medlem

Ja, bredda formatet eller låt oss användare ändra hur vi vill ha det i inställningar för personlig smak

Medlem

Kan ni inte bara göra en "app-version" av FZ istället eller åtminstone en inställning där man kan välja gamla layouten? Har haft FZ som startsida sedan quaketiden, 96, och har vant mig vid alla förändringar genom åren (när tv-spelen/konsollerna kom in här var jag nära o leta mig vidare) men det här är första gången jag verkligen avskyr eran "förnyelse". Mer nördigt och mindre mainstream tack. Kommer säkert få en hel hög med kommentarer att jag är nån gammal surgubbe, men som alla surgubbar brukar säga, en del saker var faktiskt bättre förr...

Medlem

Så, är det bättre eller sämre än Bloodwings: Pumpkinhead’s Revenge?

Medlem

Inget fan av designen på dn här recensionen. Jag gillar verkligen inte det inzoomade utseendet, det känns bara anpassat för mobiler och surfplattor. Det känns väldigt tomt utan sidofältet också.

Angående spelet så är jag riktigt imponerad över skådespelarnas insatser i de korta filmer jag sett, men jag har inget PS3 så det blir inget spelande för min del.

Medlem

För mig låter det som ett självklart köp och det är redan förbokat sen långt tillbaka. Jag är bara glad att det finns spel där ute som är olika och ger en upplevelse på sitt sätt, jag vet inte om det blir ett superspel men jag tror garanterat att det blir en underbar underhållning för några dagar

Medlem

Spel med känslor tillhör mästerrasen PC.

Skrivet av xyanide:

Inget fan av designen på dn här recensionen. Jag gillar verkligen inte det inzoomade utseendet, det känns bara anpassat för mobiler och surfplattor. Det känns väldigt tomt utan sidofältet också.

Det skulle kunna ha nyttja av lite förbättring, men jag gillar faktiskt att det är stort, tomt och enkelt. Sidor med för många plug-ins och rutor förstör glädjen totalt.

Medlem

Känns som att Cages spel är perfekta diskussionsämnen kring debatten om vad som är spel eller inte. I mitt tycke ska ett spel ha gameplay, inte 'bara' vara interaktivt. Och precis som med Heavy Rain låter Beyond som en enda lång QTE-fest, vilket jag inte kan se som gameplay. Vilket gör att jag därför inte tycker Beoynd ens kan klassificeras som ett spel.

David Cage må ha goda intentioner och ett sinne för gripande historier, men i spelbranschen tycker jag ärligt talat inte han längre hör hemma.

Ang. den nya layout-en på artiklar så tycker jag hela FZ borde gå i samma avskalade, rena och därför väldigt informativa stil. Men, och detta är ett stort men... det är som många säger för smalt på större skärmar. Vilket inte behöver vara ett problem, då denna layout är som gjord för responsiv anpassning... är det något ni kanske planerar?

(Kan även tycka att viss text, särskilt citat, renderas lite kantigt men det kan ju vara min webläsare.)

Herr rygg

Nya designen är grym. it's a keeper:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Xzander:

Känns som att Cages spel är perfekta diskussionsämnen kring debatten om vad som är spel eller inte. I mitt tycke ska ett spel ha gameplay, inte 'bara' vara interaktivt. Och precis som med Heavy Rain låter Beyond som en enda lång QTE-fest, vilket jag inte kan se som gameplay. Vilket gör att jag därför inte tycker Beoynd ens kan klassificeras som ett spel.

David Cage må ha goda intentioner och ett sinne för gripande historier, men i spelbranschen tycker jag ärligt talat inte han längre hör hemma.

Ang. den nya layout-en på artiklar så tycker jag hela FZ borde gå i samma avskalade, rena och därför väldigt informativa stil. Men, och detta är ett stort men... det är som många säger för smalt på större skärmar. Vilket inte behöver vara ett problem, då denna layout är som gjord för responsiv anpassning... är det något ni kanske planerar?

(Kan även tycka att viss text, särskilt citat, renderas lite kantigt men det kan ju vara min webläsare.)

Håller med dig. QTE är inget gameplay. Beyond-demot var som en interaktiv film. David kan lika gärna göra en vanlig(nåja, nästan) film. När en scen slutat, blinkar det siffror för olika scener. Klicka på en siffra för att komma till nästa scen.

KoP
Medlem

Hoppla. Kom på att jag glömt förhandsboka detta. Får slänga iväg en order på en gång så har man det i övermorgon.

Medlem

Grym recension! Det nya formatet passar perfekt, det blir väldigt snygg och lättläst.

Däremot tyckte jag att det såg lite konstigt ut när Victors betyg visades med FZ-loggorna istället för text som Calles recension. En petitess, men ändå.

123
Skriv svar