Watch Dogs kräver 6 Gb ram

Medlem

Gäsp. Min pc har haft det dubbla sedan många år tillbaka.

Medlem

Hur ska det fungera? Jag har 16GB RAM i min burk hemma. Men med Windows 8 kan jag bara se att jag använder 8GB.

Vad är det som är fel?

Vill ju kunna lira detta flawless lixXom!


signatur

Niet.

Medlem

Zotac GTX 780 3GB AMP! Edition
Intel i7 3820 3.6 Ghz
Windows 8 64-bit
16 GB 1600mhz ram

COME AT ME BRO!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av starboy83:

Gäsp. Min pc har haft det dubbla sedan många år tillbaka.

En 8 kärnig i7 på 7 GHz?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

standard idag på en gaming PC är 16gb ram men med de sjuka höjningarna på minneskretsar den senaste tiden kanske vi går tillbaka till 8bg...

But why? Men det lär vi nog se inom kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

6 GB RAM kostar ju typ 20 spänn.

Medlem
Skrivet av Remus:

Zotac GTX 780 3GB AMP! Edition
Intel i7 3820 3.6 Ghz
Windows 8 64-bit
16 GB 1600mhz ram

COME AT ME BRO!

16GB funkar ej!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag har 16GB RAM i min burk hemma. Men med Windows 8 kan jag bara se att jag använder 8GB.

Några saker du kan kolla:

Se till att alla stickor är helt intryckta

Kolla MSConfig --> Boot --> Advanced Options
och se om "Maximum Memory" inte är begränsad till 8GB.

Kontrollera att ditt moderkort har senaste BIOS firmware så stödet inte är ett problem.

Win8 borde inte ha något problem med att adressera all ram om inte komponenter är trasiga eller någon av ovanstående situationer är närvarande.

Windows 7 Home x64 har som max stöd för 8GB ram till exempel, men du skrev Windows 8 så upp till 512GB ram ska kunna vara installerat.

Medlem

Gött! Då kan man lira det här också Phew!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

6 GB RAM kostar ju typ 20 spänn.

Actually 604kr inkl frakt thank you very much.
Om man ens hittar modulpaket med 6gb (3x2)

Medlem

Tacka vet jag tiden när man ägde en Amiga500 och allt som behövdes var 1MB RAM för att spela


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Hårdvarukraven och 64-bit gör detta spel intressant att testa.

Men min i7 920 börjar få problem.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av walter_iego:

But why? Men det lär vi nog se inom kort.

På grund av att konsolerna också har 6GB och att spelindustrin äntligen har kommit ikapp verkligheten där majoriteten har suttit på 16GB i åratal och väntat på att få utnyttja dom.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Zidious G:

6 GB RAM kostar ju typ 20 spänn.

Actually 604kr inkl frakt thank you very much.
Om man ens hittar modulpaket med 6gb (3x2)

Precis. Typ 20 spänn. RAM är så sjukt billigt idag.

Medlem

Finns spel idag som kan nytta av 64-bit? Hittills har all RAM mest varit till hjälp när jag pillar med Photoshop, InDesign och Illustrator. Då är det gött att kunna ha allt igång samtidigt som något annat kanske snurrar på dessutom där i bakgrunden. Men hur är det på spelfronten?

Detta var väl ganska skapliga systemkrav ändå

Medlem

Blir väl bara att köpa 8GB för 600 spänn på Inet då ^^

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av walter_iego:

But why? Men det lär vi nog se inom kort.

På grund av att konsolerna också har 6GB och att spelindustrin äntligen har kommit ikapp verkligheten där majoriteten har suttit på 16GB i åratal och väntat på att få utnyttja dom.

Nu gillar jag verkligen att minneskravet ökar på spel. Men man måste ha bra verklighetsanpassning om man tror att någon majoritet har haft 16GB i åratal.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Theade:

Jag har 16GB RAM i min burk hemma. Men med Windows 8 kan jag bara se att jag använder 8GB.

Några saker du kan kolla:

Se till att alla stickor är helt intryckta

Kolla MSConfig --> Boot --> Advanced Options
och se om "Maximum Memory" inte är begränsad till 8GB.

Kontrollera att ditt moderkort har senaste BIOS firmware så stödet inte är ett problem.

Win8 borde inte ha något problem med att adressera all ram om inte komponenter är trasiga eller någon av ovanstående situationer är närvarande.

Windows 7 Home x64 har som max stöd för 8GB ram till exempel, men du skrev Windows 8 så upp till 512GB ram ska kunna vara installerat.

Windows 7 Home Premium X64 kan hantera upp till 16 GB minne och Windows 7 Home Premium X86 (32-bit) kan hantera upp till 4 GB.

Källa: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(v=VS.85).asp...

Medlem

Så klarar man sig fint om man har 6.00GB (5.90 usable)?

Medlem

jag klarar mig bra med mina 32gb ram minne, inte för det behövs hahahahah helt onödigt blev tankefel vid beställningen hahahahahahahah

Medlem

så mycket så mycket av minne men ingen ställer sig frågan det ska vara lite mghz på minnen också =D

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av walter_iego:

But why? Men det lär vi nog se inom kort.

På grund av att konsolerna också har 6GB och att spelindustrin äntligen har kommit ikapp verkligheten där majoriteten har suttit på 16GB i åratal och väntat på att få utnyttja dom.

Nu gillar jag verkligen att minneskravet ökar på spel. Men man måste ha bra verklighetsanpassning om man tror att någon majoritet har haft 16GB i åratal.

Beror väl på vart i världen man befinner sig. Men enligt Steam så har majoriteten 8GB plus i alla fall. Här i Sverige så tycker jag att i stort sätt alla har 16GB pga det låga priset.

Skrivet av TheMaggot:

Så klarar man sig fint om man har 6.00GB (5.90 usable)?

Ja, självklart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Geeks Gaming

Tack äntligen börjar spelföretag förstå att man kan utnyttja mer än bara grafikkorten.

Plus minne är jävligt billigt.

Medlem
Skrivet av Duck:

Windows 7 Home Premium X64 kan hantera upp till 16 GB minne och Windows 7 Home Premium X86 (32-bit) kan hantera upp till 4 GB.

Källa: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(v=VS.85).asp...

Och Windows 7 Home Basic X64 har endast stöd för 8GB Ram.

Hade inte sidan upp men visste att det var en "Home" version som hade stöd för endast 8GB Ram, bara inte exakt vilken version. Men det syns tydligt på sidan du länkade till i alla fall.

Egentligen var det irrelevant att nämna Win7 då OP har Windows 8, men jag har tidigare stöt på detta problem (i win7 pro x64) och hittade flera sidor som tog upp de lösningar jag nämnde.

Medlem

Sen när mäter man RAM i Gigabit?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tack äntligen börjar spelföretag förstå att man kan utnyttja mer än bara grafikkorten.

Plus minne är jävligt billigt.

Fast spelet har Intel Iris HD 5200 som rekomderad. Och Core i7? Samtidigt så säger de att WiiU-versionen blir snyggare än ps3/xb360, men WiiU har tidigare blivit kritiserad för att ha dålig cpu-prestanda i relation mot gpu-prestandan.
För mig är det här något av de mest förvirrade kravspec:s jag någonsin läst. Jag antar att de kör redigt med multitrådning.

Ur spelprestandasyn så har i7 vart slöseri med pengar i jämförelse mot i5. De pengarna har i regel vart bättre att lägga på bättre grafikkort. Kommer det att ändras med next gen:s spelmotorer?

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Duck:

Windows 7 Home Premium X64 kan hantera upp till 16 GB minne och Windows 7 Home Premium X86 (32-bit) kan hantera upp till 4 GB.

Källa: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(v=VS.85).asp...

Och Windows 7 Home Basic X64 har endast stöd för 8GB Ram.

Hade inte sidan upp men visste att det var en "Home" version som hade stöd för endast 8GB Ram, bara inte exakt vilken version. Men det syns tydligt på sidan du länkade till i alla fall.

Egentligen var det irrelevant att nämna Win7 då OP har Windows 8, men jag har tidigare stöt på detta problem (i win7 pro x64) och hittade flera sidor som tog upp de lösningar jag nämnde.

123
Skriv svar