Systemkraven för Call of Duty: Ghosts

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MachOne:

Vilka jävla overkill krav för sån simpel grafik.

http://cdn.bf4central.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads...

I'm just sayin'.

Ljus kan faktiskt falla så märkligt genom en tättbeväxt skog; jag har sett det själv, även om det förefaller väldigt märkligt på bild.

Visst kan ljus bete sig lustigt ibland, speciellt om det är mycket dis i luften, men 90-gradigt lustigt? Hade dom varit med på "next-gen"-tåget så hade dom haft dynamiskt volymetriskt ljus. Det är ju trots allt en teknik som funnits väldigt länge och som inte är så värst krävande med dagens hårdvara.

Det KAN ja, frågan är vad som är troligast?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Watchdogs har dessa specs:

Rekommenderas
CPU: Core i7 3770 3,5 GHz
RAM: 8 GB
Nvidia: Geforce GTX 460 eller bättre. DX11/SM5.0 – 2 048 MB VRAM
AMD: Radeon HD 5850 eller bättre DX11/SM5.0 – 2 048 MB VRAM
Ljud: Surround 5.1-kanals ljudkort

Skrivet av rigge:

Hur som helst så kommer CoD alltid vara en tightare shooter än battlefield.

LoL! Då menar du väl tightare, för det är så små banor, och tightare för det är så små skillnader mellan olika cod spel?? För då håller jag med. Dom enda bra Cod spelen är COD2-3-4, BlackOps första var ok. BF3 och BF4 ska man inte ens jämföra med COD spel, för COD är mer en ny modern Quake3 (passande med motorn också) och BF spelen är större, mer verklighetstrogna, bra vapen ljud och ljudmotorn (den bästa av alla krigsspel, finns inga spel som mäter sig med DICE ljud system). Bf spelen och tekniken är framtiden, COD är istället old school som försöker hänga med.

bedömmer allt att cod äre tightare och mer hektiskt som jag nu uppfattar rigges kommentar. Mer verklighetstroget?meh, I dont know bout dat!

Jag har sett det, så det är möjligt, om det är troligt, absolut.

I CoD:s fall så är avståndet nog för litet mellan solen och ljusstrålarna på vänster sida. Om det finns en reflekterande yta, säg en byggnad där som reflekterar ljuset, kunde det mycket väl se ut så; vinkeln är i varje fall rätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte riktigt, de påpekar minimum kraven, då processorn är en core2 duo, är det samma för rekommenderade kravet då, men att man ska ha ett 780. Fan blir det inte en flaskhals då?
Låter lurt tycker jag. Hur fan kommer spelet att se ut på PS4 med sitt ryktade "GT640" kort :S

Vad yrar du om? PS4 har inte nvidia-grafik.

Tror han menade att grafik kretsen i ps4 är jämförbar med ett GT640 rent prestandamässigt...


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Det rekommenderade kravet kanske är för att uppnå 60 fps? Vilket är populärt för mig i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mauz:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte riktigt, de påpekar minimum kraven, då processorn är en core2 duo, är det samma för rekommenderade kravet då, men att man ska ha ett 780. Fan blir det inte en flaskhals då?
Låter lurt tycker jag. Hur fan kommer spelet att se ut på PS4 med sitt ryktade "GT640" kort :S

Vad yrar du om? PS4 har inte nvidia-grafik.

Tror han menade att grafik kretsen i ps4 är jämförbar med ett GT640 rent prestandamässigt...

Det låter ju inte så smart dock.

Medlem

hahaha fan vad jag älskar er allihopa


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem

[quote=Loxus]

Skrivet av Mauz:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte riktigt, de påpekar minimum kraven, då processorn är en core2 duo, är det samma för rekommenderade kravet då, men att man ska ha ett 780. Fan blir det inte en flaskhals då?
Låter lurt tycker jag. Hur fan kommer spelet att se ut på PS4 med sitt ryktade "GT640" kort :S

Vad yrar du om? PS4 har inte nvidia-grafik.

Tror han menade att grafik kretsen i ps4 är jämförbar med ett GT640 rent prestandamässigt...

Det låter ju inte så smart dock.
Har för mig att Ps4 låg någonstans mellan 7850 och 7870 när det gäller prestanda

Inaktiv

Spelet kräver DX11 fastän det ser ut som om motorn använder DX9?

Geeks Gaming

Så det kommer kräva typ samma som bf4 och fortfarande se ut som cod4 med lite glans på de?

För att använde en av de äldsta spel motorerna på marknaden så är det fruktansvärt ooptimerat. Har runt 90fps i Bf3 allt på ultra medans Black ops2 och föregående spel så är man glad om de håller sig runt 60.

Medlem

50gb HDD, wtf? Grafiken ser inte hälften så snygg ut som många moderna PC spel så vafan är kraven så övertaggade för? För att öka hypen kanske?

Medlem

HDD: 50 GB HD space

Geeks Gaming
Skrivet av Juel91:

50gb HDD, wtf? Grafiken ser inte hälften så snygg ut som många moderna PC spel så vafan är kraven så övertaggade för? För att öka hypen kanske?

Är till alla dlcs ^^

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av rigge:

Hur som helst så kommer CoD alltid vara en tightare shooter än battlefield.

LoL! Då menar du väl tightare, för det är så små banor, och tightare för det är så små skillnader mellan olika cod spel?? För då håller jag med. Dom enda bra Cod spelen är COD2-3-4, BlackOps första var ok. BF3 och BF4 ska man inte ens jämföra med COD spel, för COD är mer en ny modern Quake3 (passande med motorn också) och BF spelen är större, mer verklighetstrogna, bra vapen ljud och ljudmotorn (den bästa av alla krigsspel, finns inga spel som mäter sig med DICE ljud system). Bf spelen och tekniken är framtiden, COD är istället old school som försöker hänga med.

Du har rätt till din åsikt men jag håller inte med dig, njöt mycket mer av mw3 än bf3 då det högre tempot passar mig bättre


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Mauz:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte riktigt, de påpekar minimum kraven, då processorn är en core2 duo, är det samma för rekommenderade kravet då, men att man ska ha ett 780. Fan blir det inte en flaskhals då?
Låter lurt tycker jag. Hur fan kommer spelet att se ut på PS4 med sitt ryktade "GT640" kort :S

Vad yrar du om? PS4 har inte nvidia-grafik.

Tror han menade att grafik kretsen i ps4 är jämförbar med ett GT640 rent prestandamässigt...

Vilket inte heller stämmer eftersom ett GT640 klassikt grafikkort inte har i närheten av de Teraflops som PS4 ryktas ha med sin GPU.

Medlem
Skrivet av rigge:

Hur som helst så kommer CoD alltid vara en tightare shooter än battlefield.

alla gifs i denna tråd på denna

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Mauz:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte riktigt, de påpekar minimum kraven, då processorn är en core2 duo, är det samma för rekommenderade kravet då, men att man ska ha ett 780. Fan blir det inte en flaskhals då?
Låter lurt tycker jag. Hur fan kommer spelet att se ut på PS4 med sitt ryktade "GT640" kort :S

Vad yrar du om? PS4 har inte nvidia-grafik.

Tror han menade att grafik kretsen i ps4 är jämförbar med ett GT640 rent prestandamässigt...

Vilket inte heller stämmer eftersom ett GT640 klassikt grafikkort inte har i närheten av de Teraflops som PS4 ryktas ha med sin GPU.

Håller med om detta. Skrev bara vad jag trodde att han menade. Vilket också strider mot vad jag läst, hört och sett vad gäller prestandan i ps4:ans gpu.


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte riktigt, de påpekar minimum kraven, då processorn är en core2 duo, är det samma för rekommenderade kravet då, men att man ska ha ett 780. Fan blir det inte en flaskhals då?
Låter lurt tycker jag. Hur fan kommer spelet att se ut på PS4 med sitt ryktade "GT640" kort :S

Vad yrar du om? PS4 har inte nvidia-grafik.

Nvidia, Radeon, volvo 240, volvo 245. Grunden är fortfarande att det skulle ju motsvara en midrange gpu.

Medlem

helt vansinnigt! 50Gb? inte många spel som kräver så mycket. Visst har man platsen, men kom igen. Är det texturerna och ljud som tar plats? känns som att andra spel är snyggare och mindre.

+ 780!? argh! hoppas det skalar bra. Tanken är väl att så många som möjligt ska kunna spela.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

helt vansinnigt! 50Gb? inte många spel som kräver så mycket. Visst har man platsen, men kom igen. Är det texturerna och ljud som tar plats? känns som att andra spel är snyggare och mindre.

+ 780!? argh! hoppas det skalar bra. Tanken är väl att så många som möjligt ska kunna spela.

För min del tycker jag bara det är bra om det är högupplösta texturer. Handlar bara om lathet när det INTE är det.

Medlem
Skrivet av Propy:

helt vansinnigt! 50Gb? inte många spel som kräver så mycket. Visst har man platsen, men kom igen. Är det texturerna och ljud som tar plats? känns som att andra spel är snyggare och mindre.

+ 780!? argh! hoppas det skalar bra. Tanken är väl att så många som möjligt ska kunna spela.

du vet att det är fiskarna.. komigen nu

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Propy:

helt vansinnigt! 50Gb? inte många spel som kräver så mycket. Visst har man platsen, men kom igen. Är det texturerna och ljud som tar plats? känns som att andra spel är snyggare och mindre.

+ 780!? argh! hoppas det skalar bra. Tanken är väl att så många som möjligt ska kunna spela.

För min del tycker jag bara det är bra om det är högupplösta texturer. Handlar bara om lathet när det INTE är det.

jodå, det är fint med högupplösta texturer. Men andra spel tar inte så stor plats trots fina texturer. men jag fattar ändå inte 780...man undrar hur högt man kan köra om man inte har ett. När CoD4 kom så var det snyggt men hade inte lika höga krav, relativt såklart.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

123
Skriv svar