Beyond: Two Souls

Medlem
Citat:

Derek Osgood, Sony Computer Entertainment America’s (SCEA) associate product marketing manager, has said that a PlayStation 4 version of Beyond: Two Souls won’t materialize for a long time – if it happens at all, that is.

Mer spel till trötta gamla konsoller.


signatur

Det var detta...

Medlem

Så det som är bra med det här spelet är filmsekvenserna? Ställer mig återigen väldigt frågande till varför David Cage gör spel och inte film.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nästan alla spel har väll dragit sig åt filmhållet. Tryck x, tryck y och så händer detta. Gå till markeringen. Vrid spakarna uppåt så klättrar du, tryck x för att hoppa. BF 3 kampanjen var ju mycket tryckande och log när de drev med detta i Saints Row 4. Det enda som var kul med det spelet.


signatur

Det var detta...

Medlem

Blir spännande med PS Move

Medlem

Blir till att dra igenom en "Let's Play" på youtube med detta.... kan vara en bra film.

Medlem

Älskade Fahrenheit (Indigo Prophecy) och Heavy Rain. Spelat Beyond hela dagen idag. Håller med om att Aiden verkar passiv ibland men han är ju lika tämjd som en oxe så varför ska han då rycka in varenda gång då han gör som han vill. Sen så *antar* jag att man inte kan mind controlla/strypa alla människor för att vissa människor är mer acceptabla än andra? Så ser jag på det i alla fall :P.

edit: Sen tycker jag inte man ska gnälla på att det är för mycket QTE eller att det är för "filmatiserat". Jag spelar hellre ett spel där storyn är i fokus och inte ett spel där man måste döda 300 gubbar för att fortsätta vidare med storyn.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Blir spännande med PS Move

Nu sägs det dock att spelet inte har stöd för move vilket är märkligt. När jag testade demot så kändes det som det hade fungerat perfekt med move stöd, och körde själv Heavy Rain med move och det spelet blev betydligt mkt roligare då.
Blir det move stöd kommer jag definitivt att köpa det här, om inte är jag tveksam.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Denna recensionen handlar nu om det nya formatet på sidan, and I like it!

Inaktiv

Härligt med en andra åsikt Är verkligen bra att se lite olika vinklar på en rescension!

Medlem

Bra recensioner! Jag gillar inte det smala formatet, kanske beror det mest på den svarta bakgrunden som ger mig en kännsla att titta genom en springa i dörren.

Medlem

Så här avslutade Jonas på Aftonbladet sin recension av spelet

"Det är inte förutsägbart, det är inte monotont – det får mig, spelet igenom, att känna förväntan och förundran över vad jag ska få uppleva härnäst.

Missförstå mig inte – jag önskar att jag levde i en värld där jag kunde ge ”Beyond” två plus och sucka över saker som grund karaktärspsykologi och banalt tankegods. Men jag lever inte i den världen. Jag lever i en värld där spelskapare fortfarande inte kommer i närheten av spelens potential som berättarform, en värld där definitionen av en spelhistoria fortfarande är att man slänger in några dialoger och mellansekvenser bland alla timmar av hoppande och skjutande.

Och i en sådan värld är det omöjligt att såga ”Beyond”."

Vilket lät som en fin avslutning


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers

Ni som säger att det nya formatet är för smalt, hur menar ni? Textkolumnen är bredare än tidigare. Vi håller fortfarande på att testa detta fortfarande så det finns tid för förbättringar och justeringar.


signatur
Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SunShine:

Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?

Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.

Skrivet av Jonrei:

Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!

Vi testar ett nytt format

Lättare att läsa men det hela känns på tok för smalt om man har en 1920x1080 skärm, ser lite skumt ut när man scrollat ner.

För windows: Ctrl+/Ctrl- ... OSX: cmd+/cmd- å vips var det helt perfekt, för mig iaf

Medlem

Jag vill gärna testa det här, men är så rädd att jag kommer bli sjukt irriterad på överspelade sentimentalitet och repliker man mår illa av. Precis samma anledning som gör att jag inte orkar med något japanskt spel numera.

Jag blev totalt uppslukad av Farenheit, tills David Cage tog fram clichérollern och målade över slutet.

Killen borde snegla lite på riktigt regiserade spel som Walking Dead och The last of Us och förstå styrkan i subtila utryck och annat grundläggande för berättande. Han gör inget unikt, han får bara av någon anledning enormt med pengar till sina produktioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ni som säger att det nya formatet är för smalt, hur menar ni? Textkolumnen är bredare än tidigare. Vi håller fortfarande på att testa detta fortfarande så det finns tid för förbättringar och justeringar.

Jag tror folk "känner så" pågrund av det vita vid höger och vänster kant som inte fyller någon funktion. Om du kollar gamla designen så är de inte lika mycket oanvänt på båda sidor utan texten fyller nästan "rutan" om man säger så. http://www.fz.se/artiklar/recension/20130325/bioshock-infinit...

Mer kompakt kanske är rätt ord? Jag håller med, antingen dra ut texten så "rutan fyll" eller gör det vita "smalare" och dra in det mot texten. Just nu så är all text, kommentarsrutor och och dylikt i samma "linje" och det blir vita tjocka kanter på båda sidor vilket får det att kännas smalare tror jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det 2 betyg? Eller är det inte jag som fattar det nya systemet? D:


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snakalabama:

Är det 2 betyg? Eller är det inte jag som fattar det nya systemet? D:

3/5 står det klart och tydligt.

EDIT: Jag måste verkligen lära mig att läsa idag T___T Klaaaaaaantigt!!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Snakalabama:

Är det 2 betyg? Eller är det inte jag som fattar det nya systemet? D:

Victor satte en fyra i sin andra åsikt, men jag satte 3 i huvudrecensionen.


signatur
Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SunShine:

Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?

Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.

Skrivet av Jonrei:

Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!

Vi testar ett nytt format

Lättare att läsa men det hela känns på tok för smalt om man har en 1920x1080 skärm, ser lite skumt ut när man scrollat ner.

För windows: Ctrl+/Ctrl- ... OSX: cmd+/cmd- å vips var det helt perfekt, för mig iaf

Givetvis går det att jobba kring det :). Var mest tänkt som feedback på designen i sig. Gillar den men skulle föredra om det var lite bredare vid default eller att kanske sidan anpassade sig till fönster storleken automatiskt.

Inte hela världen dock. Ser bra ut!

Medlem

Angående designen, får väl lägga mina tankar då alla andra gör det hehe, så känns det som texten är onödigt stor ?!
Ser man på recensioner utan den här nya layoten känns allt lite mer kompakt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hemskt format, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ni som säger att det nya formatet är för smalt, hur menar ni? Textkolumnen är bredare än tidigare. Vi håller fortfarande på att testa detta fortfarande så det finns tid för förbättringar och justeringar.

http://i.imgur.com/nEzKI3H.jpg

Hur det ser ut på min skärm med 1920x1080.
Sidan tar upp löjligt lite, ser ut som någon jävla mobil version...

Medlem

Special edition landade i min brevlåda idag så ikväll blir det till att ladda PS3an och kaffebryggaren

Medlem

Mycket bra spel synd bara att det e så kort älskar det har nu snart spelat det i 24 timmar i rad fick det kl 11 på dagen igår

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ni som säger att det nya formatet är för smalt, hur menar ni? Textkolumnen är bredare än tidigare. Vi håller fortfarande på att testa detta fortfarande så det finns tid för förbättringar och justeringar.

http://i.imgur.com/nEzKI3H.jpg

Hur det ser ut på min skärm med 1920x1080.
Sidan tar upp löjligt lite, ser ut som någon jävla mobil version...

Tack. Vi finjusterar fortfarande formatet och ska titta vidare på bredd och liknande.


signatur
Medlem

Horribelt spel. För att vara ett spel som ska vara mer film än spel så är storyn och karaktärerna fruktansvärt dåliga

Medlem

Blir nog ett köp sen när man har ledsnat lite på GTA. Ellen Page :heart:

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Blir nog ett köp sen när man har ledsnat lite på GTA. Ellen Page :heart:

du kommer inte bli besviken...jag personligen älskar detta spel...

plus så ger jag det en 5/5 men man måste nog kunna leva sig in i spelet för att gilla det riktigt mycket..det e så jag upfattar det iaf

vad konstigt denna recensions sida ser ut eller e det bara min dator igen

Medlem

Du kan klicka på: Gå till forumvy. Tycker detta format är perfekt för läsning på platta och telefon. Datorformatet är nu historia. Känner knappt någon som sitter och häcklar på en kontorsstol eller obekvämt framåtböjd vid soffan med Laptop.

KoP
Medlem

Skulle personligen aldrig ge detta spel ett så högt betyg som 4 av 5. En stark 2:a dock.

Har kommit en bra bit in i spelet och kan inte släppa känslan av att det känns som en helt ok interaktiv film. Gameplay existerar knappt. :/

David Cage borde kanske ägna sig åt tv-serier eller film om han vill berätta historier?

123
Skriv svar