Mad Catz släpper en egen konsol

Robot
Medlem
Mad Catz släpper en egen konsol

Nu kan alla vara Player 2!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

gillar kontrollen iaf

Medlem

Blir väl en ny flopp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vem vet... ser gärna en recension på denna när den släpps.

Men jag förhåller mig väldigt skeptisk.

Medlem

orka. kunne inte alla gå ihop och bygga en super-duper-mega-maskin och sen så började alla bara göra spel till den? Palla behöva köpa 300000 olika konsoler bara för att få njuta av den fulla spelvärlden! Sjukt många spel man aldrig kommer att spela för att man itne pallar köpa en ny konsol

Medlem

Yaaaaaaay! Hurra! När kommer Apple med sin å Samsung med nåt? Sen kan kriget om patent börja...

Medlem

OUYYYEAAAAAAAAHHH

Billigt skit från Kina kan alla fixa.

Snart ska jag ha min egen android konsol också.

Och hur många konsoller ska det komma? Tycker alla företag kommer med en konsoll

Medlem
Skrivet av wallde:

orka. kunne inte alla gå ihop och bygga en super-duper-mega-maskin och sen så började alla bara göra spel till den? Palla behöva köpa 300000 olika konsoler bara för att få njuta av den fulla spelvärlden! Sjukt många spel man aldrig kommer att spela för att man itne pallar köpa en ny konsol

Nu är iofs android ett språk som används på många plattformar...så du behöver inte "300000" olika konsoller.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av wallde:

orka. kunne inte alla gå ihop och bygga en super-duper-mega-maskin och sen så började alla bara göra spel till den? Palla behöva köpa 300000 olika konsoler bara för att få njuta av den fulla spelvärlden! Sjukt många spel man aldrig kommer att spela för att man itne pallar köpa en ny konsol

Å andra sidan är ju konkurrens alltid bra för oss konsumenter.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

håller mig nog till dom större konsolerna och mina gamla trotjänare n64 och super nintendo , tacka game för att dom börjat to retro marknaden på allvar igen


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Och hur många konsoller ska det komma? Tycker alla företag kommer med en konsoll

Ja det verkar som många vill smaka på konsolkakan i vardagsrummet. Men ännu är det inte särskilt anmärkningsvärt då det inte direkt är första gången i historien som företag spottar ur sig spelkonsoler för mysrummet.
T.ex om man går tillbaka till 70-talet så hittar man en uppsjö konsoler och särskilt många maskiner baserat på ett enda spel! Pong släpptes lös i hemmen av företag som alla gjorde sin egna variant. Audio Sonic, Mentor, Monarch, Grandstand, Philips, Norda, Atari, Prinztronic, Poppy, Videomaster, Zanussi och Tandy för att nämna några

Moderator | Testpilot

Börjar gå tillbaka till "gamla goda tiden" när man hade 1248901724 olika konsoller att välja mellan hahah kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Mer mjölk, mer mjölk, mer mjölk, mer mjölk, mer mjölk, mer mjölk, mer mjölk, mer mjölk.

Medlem

Ouya fungerar helt ok som en XBMC server vilket är rätt fint om man vill ha ett en liten enkel mediaspelare som är bättre än majoriteten.

Som spelmaskin är den otroligt vek. Lite bättre än PS1 och lite sämre än PS2 men inga bra spel och dåliga kontroller.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Tror inte ens en galen katt skulle köpa denna konsol.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av PsyX:

OUYYYEAAAAAAAAHHH

Billigt skit från Kina kan alla fixa.

Snart ska jag ha min egen android konsol också.

värsta är att Psyx skulle passa som ett konsol namn :P.

Medlem

Skulle inte ICA Kvantum göra en konsol? ^^

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

gillar kontrollen iaf

Väldigt lik xbox kontrollen till form och styrspaksplacering.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Tror jag lägger på 150$ och köper en ps4 istället.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av wallde:

orka. kunne inte alla gå ihop och bygga en super-duper-mega-maskin och sen så började alla bara göra spel till den? Palla behöva köpa 300000 olika konsoler bara för att få njuta av den fulla spelvärlden! Sjukt många spel man aldrig kommer att spela för att man itne pallar köpa en ny konsol

Å andra sidan är ju konkurrens alltid bra för oss konsumenter.

Nä det är den inte. Låt speltillverkarna konkurera. Denna typen av konkurens tjänar vi absolut inget på eftersom spel görs till olika konsoler exklusivt. Så köper du en konsol så är du fast med spelen till den konsolen och kommer aldrig så länge du inte köper en ny konsol få uppleva de andra spelen. Alltså denna typen av konkurens förlorar du på eftersom du MÅSTE köpa allas konsoler för att få uppleva alla SPEL.

Konsolkonkurensen dödar spelkonkurensen. Om det är spelen man fukoserar på, vilket jag gör. Vilken maskin jag sitter och spelar på skiter jag fullständigt i... zzzzz

Medlem

Oyes! Tittat på denna och Minix Neo X7. Om den är snäppet vassare än Minix så blir det att innförskaffa en.

XBMC till Android som nu har H/W Acceleration.
Alla underbara Emulatorer till Android.

Perfekt HTPC!

KoP
Medlem

En till "konsol" gjord enbart för att spela Androidspel?

*gäsp*

Snart hittar man väl dessa "konsoler" i reabacken på Clas Ohlson?

Dessutom: Att släppa en handkontroller med högblank yta är bara fel fel fel.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

En till "konsol" gjord enbart för att spela Androidspel?

*gäsp*

Snart hittar man väl dessa "konsoler" i reabacken på Clas Ohlson?

Dessutom: Att släppa en handkontroller med högblank yta är bara fel fel fel.

no shit, min gamla xbox var verkligen trött så man köpte xbox 360 star wars kinect, och handkontrollen är spegelblank med guldfärg , den handkontrollen borde c.s.i ' s våta dröm med alla synliga fingeravtryck.

Och dessutom låter xboxen som r2d2 och c3po varje gång man startar, stänger av xboxen och öppnar och stänger skivsläden...
Man få väl vara glad iaf över att Chewbacca inte är med.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Om jag ska köpa en konsol med ett nytt märke så ska den kunna spela PC-PS-Nintendo-XBOX spel på högsta grafiken och ha ett operativsystem som fungerar lika bra som Windows nyare operativsystem.

Om några tiotals år så har vi nog så kraftiga och billiga komponenter så att denna konsol kan byggas utan större problem.. Det finns ju emulatorer till datorn som gör så att man kan spela konsolspel så det är väl bara att modda en super duper emulator in till en riktigt kraftig konsol med ett Windows liknande operativsystem. ^^

Medlem

Påminner om alla de där låtsaskonsolerna som fanns kring PS2/PSP-tiden. De med oläslig skärm och 10 inbyggda lir som alla var exakt likadana.

Avstängd
Skrivet av Neatherblade:

Blir väl en ny flopp.

För att den kör android eller för du ogillar den? Du kan inte komma med ett sådant påpekande bara sådär och vem bryr sig? Det är en konsol som inte ens försöker konkurrera ut ps eller xbox.

Avstängd

Förstår inte folks hat mot såna här saker, dessa konsoller glädjer alltid någon och ingen har tvingat er att köpa en så varför gnälla över huvudtaget?

1
Skriv svar