Spelande bakom ökning av skabb?

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Eller kan det vara så att Värmlänningar inte tvättar händerna efter de varit på dass??

Skrivet av Zpartan:

Sådär jävla rar skall man nog inte kalla dem, har någon haft skabb en gång vill man inte ha det igen, så se för fan till att sköta er hygien!

Precis som med löss har skabb ingenting med hygien att göra. Har ingen här lärt sig något i skolan?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av The Gamer:

Skabb är väl vanligtvis något som förekommer bland rävar och hundar men inte bland människor?

Chansen att få skabb borde vara väldigt liten då det oftast smittar från djur till människor. Om man inte har någon kontakt med djur som är mycket i skogen så borde man inte löpa risk för någon skabb.

Det är inte samma sorts skabb. Det är alltså fritt fram att kramas med rävar, björnar och annat fluffigt från skogen.

jag är ingen expert på skabb eller sjukdomar, men det man har hört om skabb är oftast djurförknippat med rävar eller hundar. Alltså parasiter som angriper deras päls och hud vilket gör att de får hemska sår och klåda.

anledningen är inte att det inte kan smitta, det är ju skadedjur, utan att människor inte är lika bra boplatser som räv. för mycket duschande och för lite päls antagligen.

sen bär både rävar och hundar ofta på en massa andra grejer också som faktiskt kan smitta, så jag avråder ändå ev pusskalas med rävar om du får tillfälle.

ZF
Medlem
Skrivet av Räven:
Skrivet av ZF:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av The Gamer:

Skabb är väl vanligtvis något som förekommer bland rävar och hundar men inte bland människor?

Chansen att få skabb borde vara väldigt liten då det oftast smittar från djur till människor. Om man inte har någon kontakt med djur som är mycket i skogen så borde man inte löpa risk för någon skabb.

Det är inte samma sorts skabb. Det är alltså fritt fram att kramas med rävar, björnar och annat fluffigt från skogen.

jag är ingen expert på skabb eller sjukdomar, men det man har hört om skabb är oftast djurförknippat med rävar eller hundar. Alltså parasiter som angriper deras päls och hud vilket gör att de får hemska sår och klåda.

anledningen är inte att det inte kan smitta, det är ju skadedjur, utan att människor inte är lika bra boplatser som räv. för mycket duschande och för lite päls antagligen.

sen bär både rävar och hundar ofta på en massa andra grejer också som faktiskt kan smitta, så jag avråder ändå ev pusskalas med rävar om du får tillfälle.

såså, visa bara upp ett intyg på att du nyligen är avmaskad så finns det säkert nån som vill pussas ändå.

Medlem
Skrivet av Regaz:

Bara för man är överläkare betyder det inte att man vet vad man pratar om.
Sen skulle jag säga att Metro vinklat det hela en bit

Hehe Metro är rätt duktiga på att vinkla artiklar men det e nog smällar man får ta från en tidning som är helt beroende av reklam för att ens finnas. Då kan man inte skriva hur som helst och vad som helst. Dock är det en rätt roande tidning att läsa särskilt insändarkommentarer som är längst bak i tidningen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Men snälla någon. Menar ni på fullaste allvar att en person inte ska kunna komma med en personlig teori bakom något helt orelaterat utan att man det ska komma kommentarer när man önskar livet ur denne? Seriöst?

Tråd rensad.

Ibland hatar jag verkligen att ni ta bort sådana inlägg (Uppfatta det inte fel)
För ibland vill man bara kunna läsa inlägget och se vem det var som skrev det bara för att få veta vilken (förlåt) idiot människan är >: (


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vilken överraskning att så många kommentatorer här skulle bli super defensiva så fort en enda liten negativ aspekt av deras älsklingshobby uppenbarade sig, och i vanlig ordning avfärda allt och komma med dåliga mothugg. Jag fattar inte vad FZ har gjort för att förtjäna sin så omogna följarskara.

Inaktiv
Skrivet av Lance McCloud:

Vilken överraskning att så många kommentatorer här skulle bli super defensiva så fort en enda liten negativ aspekt av deras älsklingshobby uppenbarade sig, och i vanlig ordning avfärda allt och komma med dåliga mothugg. Jag fattar inte vad FZ har gjort för att förtjäna sin så omogna följarskara.

Its cool to be a gamer!

Håller med, dock har jag aldrig hört att någon människa fått skabb i Värmland där jag bor.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av mrburner:
Skrivet av hellspooned:

Är det inte då troligare att problemet har högre chans att uppstå pga smartphones? De är mycket vanligare än plattor, man visar ofta en video eller bilder med dem samt att de har en mindre skärm så man tvingas sitta närmare varandra om man ska visa grejor. Låter troligare än gamers som sitter och spelar.

Det kan också vara en källa. Det viktiga ordet i det hela är fortfarande KAN. Hon har inte uttalat sig annat än att hon TROR att det kan bero på t ex. spelande.

Jag lär även påpeka att artikeln hos Metro innehåller fler källor som hon tror kan vara rimliga, än vad artikeln som finns här på FZ gör. Halvdåligt faktisk. Här verkar det ju som om hon tror att spelande verkar vara den största boven :/

Jag skrev nyheten med lite ironisk ton, för att förstärka att man kanske inte behöver plocka fram antikemgasdräkten riktigt än. Men jag har pratat med en person som vet massor om skabb och smittspridning, i morgon berättar vi hur skräckslagna landets gamers bör vara.

kunde gärna nämnt att man inte behövde skyddsdräkt redan i början av artikeln. har suttit å svettats i min sen jag läste artikeln i metro

Medlem

Men om det smittas av hud-mot-hud kontakt så måste ju tjejer vara bra mycket mer smittsamt. Så jag håller mig till spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Hellre åka på skabb än att andas in sporerna från den där svampen i Last Of Us som gör att man blir en clicker


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar