Vad tycker du om Battlefield 4-betan?

Medlem

Detta var riktigt roligt samt att jag var förvånad att det flöt på bättre än väntat. Jag har ju ioförsig Windows 8 som av allt att döma verkar för tillfället fungera mycket bättre med bf4 än Windows 7.
Det flöt faktist på bättre på min burk än bf3 samt att jag hade grymt kul. Visst var det buggar men det var nog mera buggar när bf3 släpptes.
Så köp blir det för mig iallafall.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jorå det var rätt skoj men det känns som jag spelade BF 3,5. Men så är det ju med alla uppföljare nu för tiden (de är väldigt lika föregångarna). Ska bli kul att testa defuse sen men jag väntar nog med köp tills det kommer på någon julrea

Skamligt med tanke på att BF 3 bara var BC 2,5 :/

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av kabex:
Skrivet av dmn:

Ni som upplever det som ospelbart på PC har för kassa datorer.
Jag lirar på tre skärmar på ultra, ligger på 60-90fps hela tiden.

Så stutteringen jag har med Titan i 1080p är inte på riktigt menar du? Tack!

Jag kör med två Titans, funkar som sagt hur bra som helst.
Vad har du för cpu?

3570k

Men jag vet de facto att spelet inte är så krävande.

Medlem
Skrivet av mats:
Skrivet av 73mpl4R:

Funkar riktigt bra för mig. Me gusta mucho!

Yo tambien! Har haft hyfsat kul så här långt. Men jag tror inte det blir ett direktköp...

Inte här heller. Kommer nog att vänta några timmar.

Medlem

Har uppdaterat till senaste drivrutinerna osv, kommer bara fram till connecting bakgrunden sen blir det helt svart och står loading uppe i hörnet, hör ljudet med massa skott osv i bakgrunden.... vad kan det vara för fel?

Medlem
Skrivet av Propy:

var väl inte så stor skillnad på bad comapany 1 och 2 heller, eller minns jag fel?

De flesta, inkjlusive jag själv, räknar inte BC-spelen som ett spel i "BF-serien". Det är snarare spinoffer på BF-serien och inte minst Dice själva talar ju om det så. Se nyligen postad nyhet här på Fz om BC som är på "semester".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Efter lite strul att få det att starta på en standard-rig med Windows 7 och ett GTX 560 Ti (hittade tack och lov en hacker-lösning på nätet) så fick jag igång spelet. Det kraschar ibland men går att spela 30 min i taget i alla fall.

Intryck so far: Tightare än BF3, dock ansträngt att spela på en icke-värsting dator och med en Comhem-lina som lämnar lite att önska. BF3 funkade finfint och förhoppningsvis optimeras BF4 inför släppet. Någon wow-upplevelse var det inte men det var kanske inte förväntningen heller. Benämningen BF3,5 stämmer rätt bra tyvärr.

Medlem
Skrivet av karbon:

Har uppdaterat till senaste drivrutinerna osv, kommer bara fram till connecting bakgrunden sen blir det helt svart och står loading uppe i hörnet, hör ljudet med massa skott osv i bakgrunden.... vad kan det vara för fel?

Jag hade problem med att jag fastnade på loading-skärmen. Denna lösning funkade för mig:

1 Exit / End Task for BF4 and Close Origin
2 Open Windows Explorer to: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 Beta\__Installer\directx\redist
3 If you don't have an Origin Games folder, try looking for the Battlefield 4 Beta folder under C:\Program Files (x86)\Origin, worst case, do a search on your C:\ drive for "Battlefield 4"
4 Create a new folder called "files"
5 Cut and Paste all files except DSETUP.dll, dsetup32.dll, dxdllreg_x86.cab and DXSETUP.exe into the newly created "files" folder (i.e: this redist directory will only have the 4 files mentioned above, everything else will now be in redist\files)
6 Right click on Origin shortcut and choose "Run as Administrator"
7 Right click on BF4 beta in your games list and choose "repair install"
8 Once repair is complete, launch the game and it should run fine.

Har ingen dator, så jag kan inte pröva här hemma, men jag fick prova hos en polare.
När hon hämtade en flaska läsk så fick jag köra en omgång, det var på den där banan vi set på trailers med den stora byggnaden som raseras. Fick springa kanske femton steg innan skärmen började blinka av och till helt i svart, sen blev det bluescreen of death.

Då kom hon in i rummet igen med en riktigt förvånad min och frågade "vad gjorde du", kunde inte låta bli att känna mig skyldig på något konstigt sätt.
Spelgudarna vill inte att jag lirar BF4 beta, så varför utmana ödet.

Jag vill ha en ny pc.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Spelat det på Xbox 360 och en 47" det fungerar hur bra som helst, inget lagg. Jag har inte stött på några buggar ännu. Grafiken e´helt ok. Förstörelsen av byggnader m.m., nja. De lovar alltid för mycket. Menyerna, ja som alltid så tar det ett tag och lära sig allt i dem, som väntat där.

Det enda som jag inte tycker om är att de har ändrat på vilka funktioner de olika knapparna och spakarna har.
Det känns inte ok att de ändrar på knapplayouten till varje nytt spel. Irriterande.

Jo, jag har ändrat på dem i options. Men ge mig hellre att jag kan välja själv, vilken funktion som ska vara till de olika knapparna/spakarna.

Men alltså Hallå! Det ÄR en Beta, inte ett demo som en del tycks tro. Snacka om missförstånd på såna enkla grundläggande saker. Suck!

Jo BF4 är ett nytt spel i en serie, så det är väl ganska självklart att det finns flera likheter.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Får 30-40 FPS på High med min i5 760 2,9 GHz, 8 GB RAM, nVIDIA GTX 460 (331.40 beta driver) och Win 7 Pro 64.
Jag har en sjukt strippad Win7-installation...

Medlem

Jag spelar på Ultra med 100% post processing på runt 60fps konstant med: i7-4600 + 2x Radeon 6970, Spelet flyter på perfekt men det finns småsaker som är riktigt störande för mig i betan..

1. Man får inte leka runt med commander i betan vilket antagligen skulle ändra spelupplevelsen totalt då alla squads skulle få lite mening i spelet, Just nu kutar man bara runt och inte bryr sig om vad andra gör, Många squads tar bara en helikopter och campar på något hustak hela spelet som ett gäng tomtar..

2. SHANGHAI Banan man får testa i betan är alldeles för liten tråkig och enformig, Ja oj en byggnad ramlar ner i mitten ''wow''. Grejen som gör kartan så enformig är att man kan som infanterist bara skutta ner i havet på sin sida utav banan och simma över till andra sidan på någon minut eller bara ta en liten vatten skoter och vips man har åkt över hela banan på några sekunder. Sedan så har vi byggnaden i mitten som är en campares paradis, Dom springer upp och lägger sig vid hissarna och kaster in granater i hissar och skjuter så fort som någon hiss kommer upp i skyskrapan. Det är antingen hissar eller helikopter för att komma upp och döda alla campare, Riktigt ENFORMIGT OCH TRÅKIGT. Det skulle funnits en till skyskrapa som vore lika hög där man kan göra rent rum i denna C skyskrapa. Ja det finns ett tredje alternativ och det är att spränga skyskrapan ifrån grunden, Men då kan man ju nästan undra varför det finns en skyskrapa ifrån början då man MÅSTE sänka den till marken för att spelet ska börja på riktigt?.

Jag tyckte faktiskt att Metro i BF3 var en mycket bättre beta test bana än denna, Där hade man solklara objektiv till vad man skulle göra och folk jobbade nästan i grupper för att man hade samma sak i tanken. I BF4 så kutar alla bara runt som töntar för att det bara är en sandlådebana utan chokepoints så det finns INGET ställe där man samlas och har storslagna strider. Man måste inte skjuta fiender om man inte vill, Det är bara att gå längst ned på banan och simma över havet till något specifikt ställe och vips man har nu kommit förbi 90% utav själva striderna. Fiendens position kan vara så random så att man bara blir less på skitbanan..

3. Det finns små kanter och saker lite här och var på marken som man MÅSTE HOPPA ÖVER men det GÅR INTE för att dom verkar vara i FEL HÖJD så man får lov springa runt. Det jag mest reagerar på är när man slår sönder ett fönster när man är jagad och har i tanken att hoppa in i huset genom detta fönster men man bara står där som ett mongo och fienden kommer ikapp och pepprar en med bly. Man blir sjukt less på detta skit där varje hopp verkar vara byggda som ett event. ''Hoppa över en 4cm kant? SUPER DUPER JUMP EVENT 200k PAO''.. Jag blir också sjukt less på när man simmar runt C när skyskrapan är jämnad till marken, Många stenar som är 100% i vattnet är sjukt svåra att komma upp på, Åter igen man bara är där i vattnet och ser ut som ett mongo när man försöker komma upp, Och 90% utav gångerna så blir man ihjälskjuten om det finns fiender på C och detta problem uppstår.

*I överlag så tycker jag att betan är ganska rolig men det känns som att man spelar ett lite mer polerat BF3 beta då man inte får skåda någonting nytt och häftigt.. Att byggnaden i mitten går att jämna till marken är häftigt de första gångerna man ser det, Sedan så bryr man sig inte längre. Man måste ju nästan jämna byggnaden med marken om fienden äger skyskrapan så det känns inte som ett random event då skyskrapan åker ner i exakt alla spel. Jag hoppas verkligen inte att alla andra banor är exakt likadana. Bara en grej som händer exakt varje gång man spelar banan för att det MÅSTE hända om man vill ha ett jämt lir mellan dom båda lagen..

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Men alltså Hallå! Det ÄR en Beta, inte ett demo som en del tycks tro. Snacka om missförstånd på såna enkla grundläggande saker. Suck!

Skojar du? Tror du på tomten också?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Funkar riktigt bra för mig. Me gusta mucho!

Un gato blanco?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det finns små kanter och saker lite här och var på marken som man MÅSTE HOPPA ÖVER men det GÅR INTE för att dom verkar vara i FEL HÖJD så man får lov springa runt. Det jag mest reagerar på är när man slår sönder ett fönster när man är jagad och har i tanken att hoppa in i huset genom detta fönster men man bara står där som ett mongo och fienden kommer ikapp och pepprar en med bly. Man blir sjukt less på detta skit där varje hopp verkar vara byggda som ett event. ''Hoppa över en 4cm kant?

Welcome to Battlefield!!

Ett av de problemen som jag avskyr med BF är ju att ett litet gruskorn hindrar dig och du måste springa runt det.

http://youtu.be/qo1hFHg4F_c?t=5m13s

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av 73mpl4R:

Funkar riktigt bra för mig. Me gusta mucho!

Un gato blanco?

Si señor!

Medlem
Skrivet av dmn:

Ni som upplever det som ospelbart på PC har för kassa datorer.
Jag lirar på tre skärmar på ultra, ligger på 60-90fps hela tiden.

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-ba...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skillnaden mellan BF3 och BF4 är vad? Jag tröttnade på BF3 efter bara ett par månader, tror inte jag skulle orka med BF4 i en månad ens. Trist som fan från ett företag som en gång lanserade BF1942


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Då gör jag rätt som skippade 3:an och provar 4:an nu alltså?

Medlem

Skiten kändes mer som en expansion. Nu jävlar börjar de mjölka, 5, 6 ,7 och 8an lär väl komma lika fort som CoD nu.

Medlem
Skrivet av zammeman:

Betala full pris för samma sak med lite fler features? nej tack.

Då kan du inte ha spelat mycket. Nästan allt är omredigerat sen 3:an:P

Avstängd

BF4 var inte precis något att hurra över, det efterliknar bf3 grafikmässigt (inte för att jag bryr mig om grafik, spelar ännu quake 3 samt äldre spel). Och jag blev inte impad över levelution, scriptat som bara f*n.
Fast det hade ju majoriteten redan räknat ut före betan kom.

Varför förstöra så ett sådant namn?... gå tillbaka till när bf var bra alltså dom tre första spelen som kom, resterande som kommit på senaste är ju egentligen bara dynga.

Skriv svar