Master Arms - A Swedish Combat Flight Simulator Community

Medlem
Master Arms - A Swedish Combat Flight Simulator Community

söker nya medlemmar!

Master Arms är ett community som inriktar sig på att tillsammans flyga stridsflygssimulatorer online. Vår målsättning är att samla de i Sverige som är intresserade av de simulatorer vi valt att spela. Vi är inte överdrivet seriösa utan fokus ligger på att vi skall ha rolig och trevligt tillsammans. Det finns inte några krav på schemalagd aktivetet då de flesta av oss har familj, jobb eller annat som hindrar att man kan vara med alla gånger. Simulatorgenren är begränsad till antalet spelare så vi vill se till att de flesta av våra medlemmar spelar samma spel vid samma tillfälle. Vårt mindset är att vi gärna spelar tillsammans och är intresserade av att lära oss nya saker och bli bättre på de simulatorer vi spelar.

Vi söker aktivt nya medlemmar som är villiga att delta i våra onlineaktiveter och ha roligt på en lagom seriös nivå. Ju fler vi är desto bättre!

Vi spelar främst Falcon 4.0 BMS och DCS men även Rise of Flight och IL-2 Sturmovik.

Om du är intresserad så registrera dig på forumet och anslut dig till oss
http://www.masterarms.se


signatur
Medlem

Jag vill dela ett filmklipp som Giant klippte ihop! Master Arms in action.

Vi söker ständigt nya medlemmar!


signatur
Medlem

Aah jag gick med erat forum för några veckor sedan, som "Attackmack"

Kan bara instämma på att det verkar vara ett riktigt härligt "community" med trevligt folk!
Jg har inte vart med sålänge och inte hunnit delta i några flygningar ännu men förhoppningsvis lite mer i sommar då jag fått ordning på simpiten och semestern (lugnet) närmar sig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

intressant detta. testade precis ett nytt spel i betafasen för tillfället. "war thunder". extremt likt world of tanks i interfacet och researchen, men jag blev posetivt överaskad då jag märkte det SK realistiska läget som fanns för oss nördar inom flygsimulatorerna. det tog mej 3-4 försök innan jag kom upp i luften från landningsbanan utan att kracha. blev en hel del omställningar på joysticken. troligen det bästa flygspel jag spelat sen IL2 sturmovic.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Födelsedagsflygning

Medlem

Kör ni fortfarande?
Snittålder?
Hur många aktiva medlemmar? Som lirar en gång i veckan ungefär..

Medlem

Hej monark. Har tyvärr varit dålig på att följa denna tråden. Ber om ursäkt för det.

200+ registrerade medlemmar. 20 aktiva medlemmar mellan tummen och pekfingret.
Flygning sker mer eller mindre varje kväll.

För er som är intresserade av att lära er lufttanka så har Taproot gjort en eminent guide.
Ej för personer med dåliga nerver.

Om du är intresserad så registrera dig på forumet och anslut dig till oss
www.masterarms.se


signatur
1
Skriv svar