Rykte: GTA V släpps till PC första kvartalet nästa år

Robot
Rykte: GTA V släpps till PC första kvartalet nästa år
Medlem
Rykte: GTA V släpps till PC första kvartalet nästa år

Precis som men GTA IV då. Som jag trodde

Medlem
Medlem

About time......

Medlem

Blir nog mars 2014 då...

Skribent

Jag skulle inte gråta blod över att behöva spela detta med handkontroll i mer än 30 fps.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

gött de så hinner konsolerna beta testa åt oss

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag skulle inte gråta blod över att behöva spela detta med handkontroll i mer än 30 fps.

Årets kommentar!

Jag hoppas att även Oculus Rift kommer att vara supported.

Inaktiv
Skrivet av Christoffer B:

Precis som men GTA IV då. Som jag trodde

Fast du och det här ryktet har fel. Det släpps till PC redan i slutet av detta år. Enligt min gissning.

Skrivet av Johan Olander:

Jag skulle inte gråta blod över att behöva spela detta med handkontroll i mer än 30 fps.

Skaffar till PC. Ställer upp grafiken till max. Ökar draw distance till längsta. Får 18 fps på ett R9 290X. Gråter blod.

Medlem

Glöm inte simpla stöd som V-sync å AA etc.
Stöd som jag tyckte saknades.

Medlem
Medlem

Då kanske man hinner nöta igenom både ac4 och watchdogs innan dess (så vidare inte en eventuell wildstar beta-invite kommer ivägen).

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Christoffer B:

Precis som men GTA IV då. Som jag trodde

Fast du och det här ryktet har fel. Det släpps till PC redan i slutet av detta år. Enligt min gissning.

Skrivet av Johan Olander:

Jag skulle inte gråta blod över att behöva spela detta med handkontroll i mer än 30 fps.

Skaffar till PC. Ställer upp grafiken till max. Ökar draw distance till längsta. Får 18 fps på ett R9 290X. Gråter blod.

Hahaha, "du har fel - tror jag"?

Medlem
Skrivet av Natrium:

gött de så hinner konsolerna beta testa åt oss

För det funkade ju så bra inför Grand Theft Auto IV.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av spelaren123:
Skrivet av Johan Olander:

Jag skulle inte gråta blod över att behöva spela detta med handkontroll i mer än 30 fps.

Årets kommentar!

Jag hoppas att även Oculus Rift kommer att vara supported.

Blir inte det väääldigt märkligt med tanke på att spelet är i 3:e person?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Natrium:

gött de så hinner konsolerna beta testa åt oss

För det funkade ju så bra inför Grand Theft Auto IV.

Förhoppningsvis har dom lärt sig sen förra gången, dessutom har dom ju ett nytt dedikerat team för portning nu.

Blir då definitivt ett köp till PC så man får uppleva spelet i all sin ära!

Medlem

Om/när det kommer till PC så tycker jag det är enormt viktigt att Rockstar får stopp på moddandet/fuskandet i multliplayer.

Visst, gör som i GTA IV, tillåt moddar i ett speciellt spelläge, men det var väldigt jobbigt när man ville köra 4:an i multiplayer som det var tänkt med ett öppet spel och in kom det drösvis med teleporterande spelare, flygande bilar och folk som sprängde allt genom en knapptryckning. Det förstörde multiplayerläget på PC enligt mig. Hopppas detta fixas.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av spelaren123:
Skrivet av Johan Olander:

Jag skulle inte gråta blod över att behöva spela detta med handkontroll i mer än 30 fps.

Årets kommentar!

Jag hoppas att även Oculus Rift kommer att vara supported.

Blir inte det väääldigt märkligt med tanke på att spelet är i 3:e person?

Jag tror starkt på att med rätt implementation, så kan 3djepersons-spel fungera fantastiskt bra till Oculus.

Min religion är smått uppbackad av en video som Cymatic Bruce har gjort om ämnet:

https://www.youtube.com/watch?v=K03okCfcXUQ

/Spelaren123

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Hahaha, "du har fel - tror jag"?

Det var lite med glimten i ögat, eftersom han tog detta rykte som en bekräftelse för att hans gissning var rätt.

När releasedatum till PC kommer från Rockstar så litar jag på det, allt annat är gissningar.

Inaktiv

Hahaha! Nice.

Medlem

haha nån som är förvånad eller? klart det kommer 1 år senare eller nåt när dom cashat in det som går på konsollerna.... tragiskt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha nån som är förvånad eller? klart det kommer 1 år senare eller nåt när dom cashat in det som går på konsollerna.... tragiskt

Vad är det för tragiskt med det? Tror du ett spelföretag av Rockstars storlek utvecklar spel enbart för att det är kul? Självklart är det försäljningarna som väger tyngst.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bra att ni skriver "Rykte" iaf, blir så trött på fånarna på reddit som tror på allt dom läser.

Medlem

http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-games-dont-mak...

Inte för att jag håller med... Men tänkte att de kunde va av intresse att se vilka nötter det finns

Medlem
Skrivet av ringu:

http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-games-dont-mak...

Inte för att jag håller med... Men tänkte att de kunde va av intresse att se vilka nötter det finns

älskar att de var trevor som starta den haha! skrev under bara för att!

Medlem

+

GOTY

Medlem

Om någon ändå hade gjort ett sånt spel. Det hade varit så sjukt jävla storslaget

Medlem

Har inte bråttom, hoppas bara inte portningen håller samma kvalité som IV.

ELF
Medlem

Vem ska starta modprojektet?
Det kanske lyckas denna gång


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag skulle inte gråta blod över att behöva spela detta med handkontroll i mer än 30 fps.

Hellre stabila 30fps än skuttande fps mellan 15-60fps:P

12
Skriv svar