Arma III – första delen av kampanjen släpps i oktober

Robot
Arma III – första delen av kampanjen släpps i oktober
Inaktiv
Arma III – första delen av kampanjen släpps i oktober

Gött! Ska bli kul att se hur och om deras story-telling utvecklats.

Medlem

Väntar fortfarande på ett spel som drar in en som OFP

Skribent
Skrivet av NTeC:

Väntar fortfarande på ett spel som drar in en som OFP

Förhoppningsvis detta.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ser fram emot det! Ser även fram emot fler objekt, som fordon och andra saker till editorn!

Inaktiv

Finns det någon dator som klarar spelet som det är i 1920x1200 (1080 är för losers). MP går inte alls.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Finns det någon dator som klarar spelet som det är i 1920x1200 (1080 är för losers). MP går inte alls.

mp funkar fint i 40-45 fps (wasteland), du får se till att hitta en bra server eller inte sitta på amd cpu

Inaktiv

Varför beror det på servern?

Jag har en i7 920 + GTX 670 som klarar allt annat utom Rome på max.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Jag kör Sa-Matra wasteland i ~90 FPS med en i7 4670K@4.4Ghz och ett GTX580.

När det kommer till MP beror prestanda till 99% hur bra moden/mission du spelar är gjort. Sa-Matra hör till de bästa. Flyter på bra. Det finns skräckexempel som får din dator att hosta och dö. Desto mer AI, objekt och script som körs, desto mer får din dator svettas.

Inaktiv

Vad är dagens motsvarighet till i7 920. Jag får ingen klarhet i sifferkombinationerna som är idag, och är skeptisk till integrerad grafik.

4.4 på luft utan oväsen?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Använder en Noctua NH-D14 (http://www.inet.se/produkt/5322166/noctua-nh-d14) luftkylare i ett Fractal Design R4 chassi (http://www.inet.se/produkt/6909739/fractal-design-define-r4-s...). Kör med lownoise filtret på fläkten och tycker det är tyst. Chassit har inbyggd fläktkontroller också. Så nog går det att få ett tyst system på luft.

4670K är väl processorn du vill ha om du inte ska använda burken din till videoredigering och dylikt och vill ha hyper threading.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Varför beror det på servern?

Jag har en i7 920 + GTX 670 som klarar allt annat utom Rome på max.

Så spelet är optimerat, eller kodat det... Är dålig på ord i detta sammanhang.

Inaktiv

Spelet är fortfarande i alfa-stadiet (alpha)!

Medlem

Så de släpper en gratis kampanj i tre delar till sin editor. Vad generöst av dem...

Skrivet av Jaes:

Så de släpper en gratis kampanj i tre delar till sin editor. Vad generöst av dem...

Hellre att dom släpper kampanjen senare än att den är helt ospelbar pga alla buggar(som i Arma 2)

Genom att släppa spelet såhär har man tid att rensa upp de värsta buggarna i världen innan kampanjen släpps för då kommer man ha fullt upp med den istället.

Sen så var det fel att kalla spelet färdigsläppt när det är långt från det, men man närmar sig. Och om man har köpt spelet så förlorar man inget på det, det är bara att alla är så jäkla otåliga.

Medlem

BI har sagt att de kommer släppa mer content med kamsnjdlcet också. På bilderna såg man tex. en brittisk soldat!

Content är intressant, kampanj not so much..


signatur
Medlem

BI har sagt att de kommer släppa mer content med kamsnjdlcet också. På bilderna såg man tex. en brittisk soldat!

Content är intressant, kampanj not so much..


signatur
Medlem
Skrivet av IceDusT:

Jag kör Sa-Matra wasteland i ~90 FPS med en i7 4670K@4.4Ghz och ett GTX580.

När det kommer till MP beror prestanda till 99% hur bra moden/mission du spelar är gjort. Sa-Matra hör till de bästa. Flyter på bra. Det finns skräckexempel som får din dator att hosta och dö. Desto mer AI, objekt och script som körs, desto mer får din dator svettas.

Your PC...


signatur

Nämen!

Medlem

Jag pensionerade nyss min gamla i7 920 och köpte en 4770K och ett MSI GTX760 HAWK. Den gamla datorn får agera Arma3 server, vilket den sköter alldeles utmärkt. Att spela Arma på den var däremot inget vidare kul.
På den nya datorn kör jag Ultra inställningar förutom AA som jag sänkt från 8x till 2x eftersom jag tycker det räcker och det ger rätt mycket extra FPS. Drawdistance har jag ökat till max (10 eller 12 km, minns inte helt säkert).
Så länge de missions (både SP och MP) jag spelar är välgjorda så ligger jag på iaf 40+ FPS. Vi kör bland annat rätt mycket BECTI, och det flyter på bra.
Att spelet fortfarande skulle ha en kvalitet jämförbart med Alpha håller jag inte alls med om. Det funkar ju skitfint. Kampanjen skall bli kul, men det finns redan en uppsjö av bra missions att ladda hem. Steamintegrationen är ju fantastisk. Inifrån spelet letar man missions på Steam, laddar hem och kör. Hur smidigt som helst.

Jag har experimenterat med lite performanceskriptning, och med 208 AI i Kavala (Altis största stad) får jag iaf 10-12 FPS mer med mina skripts än utan. Primärt handlar det om att slå av simulation för de AI som inte är i spelarens närhet samt att rensa upp döda kroppar. Vill ni testa finns ett uppdrag som använder dessa skript här:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1823230...


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av NTeC:

Väntar fortfarande på ett spel som drar in en som OFP

Förhoppningsvis detta.

Kan man få det utan 80 talets krigsföring och den skräckinjagande Ryssen?! )


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vodka? Vodka!


signatur
Medlem

Finns inget dåligt med att betala 200 spänn för alphan och sedan få allt nytt innehåll + communityn's banor/mods! Tycker BI står på spelarnas sida.

1
Skriv svar