Elite: Dangerous får stöd för Oculus Rift

Robot
Medlem
Elite: Dangerous får stöd för Oculus Rift

Allvar... Så fort ni har en artikel som handlar om rymden så måste ni komma med "i rymden kan ingen...." kommentaren. Kanske kunde betraktas som fydigt och aktuellt 1979.

Medlem
Skrivet av aggrohagge:

Allvar... Så fort ni har en artikel som handlar om rymden så måste ni komma med "i rymden kan ingen...." kommentaren. Kanske kunde betraktas som fydigt och aktuellt 1979.

Det är väl lika aktuellt fortfarande?

Inaktiv
Skrivet av aggrohagge:

Allvar... Så fort ni har en artikel som handlar om rymden så måste ni komma med "i rymden kan ingen...." kommentaren. Kanske kunde betraktas som fydigt och aktuellt 1979.

Du blev alltså irriterad över att en undertitel innehöll en populär fras?

Medlem
Skrivet av aggrohagge:

Allvar... Så fort ni har en artikel som handlar om rymden så måste ni komma med "i rymden kan ingen...." kommentaren. Kanske kunde betraktas som fydigt och aktuellt 1979.

.. och jag tycker det är ganska lika kul varje gång faktiskt!:D

phi
Medlem
Skrivet av aggrohagge:

Allvar... Så fort ni har en artikel som handlar om rymden så måste ni komma med "i rymden kan ingen...." kommentaren. Kanske kunde betraktas som fydigt och aktuellt 1979.

I rymden kan ingen höra dig gnälla.

Skägg.
10 Chambers

Vi får börja köra "LKGN" istället. Tar upp det på nästa redaktionsmöte.


signatur
Medlem

Tycker bara man kan ha lite krav på kvalitet från journalister, men folk verkar ju vara nöjda med att bli matade med klyshor.

Medlem

Gnäll, gnäll, gnäll. Jävla massa gnäll.

Medlem

Lite kul att ingen utav kommentarerna handlar om nyheten..


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Oculus rift...

Jag säger som Sauk: "Jag är skeptisk.."

Medlem

Vet inte mycket om spelet men ju fler spel med native Rift support desto bättre, har lirat Strike Suit Zero med Rift och joystick och kan säga direkt att space shooters funkar skitbra med rift, blir rent av ett bättre spel med helt nytt gameplay då man kan följa fienden med huvudet i en dogfight, låter kanske inte särskilt spännande men det gör väldigt stor skillnad.

Medlem

Men vafan skärp er och diskutera nyheten istället!

Ser fram som fan till det här spelet släpps. Braben är en gammal idol sen barnsben. Elite 1 är fan ett av de bästa spelen genom tiderna fortfarande.

Inaktiv

Har sett lite klipp på Youtube med Oculus rift och det verkar vara grymt att verkligen vara inne i spelet , det enda minuset är väl att man ser inte klok ut med riften på sig,
och namnet är väl inte det mest attraktiva, betyder Oculus Rift nånting eller ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av aggrohagge:

Allvar... Så fort ni har en artikel som handlar om rymden så måste ni komma med "i rymden kan ingen...." kommentaren. Kanske kunde betraktas som fydigt och aktuellt 1979.

I rymden kan ingen höra dig kritisera en underrubrik.

Sorry, kunde inte motstå.

SE

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Oculus rift...

Jag säger som Sauk: "Jag är skeptisk.."

https://www.youtube.com/embed/yEPONbcuAac

Har inte fått tillfälle att testa själv, men baserat på de omdömen jag sett/hört från en mängd personligheter vars åsikt jag vanligen respekterar, så verkar Rift vara lovande.

Jag kan tänka mig att om de bara får ordning på upplösning (så att man inte längre kan urskilja enskilda pixlar) och få tillräckligt låg fördröjning på rörelsebiten (så att den inte är märkbar) så kan detta kanske bli något riktigt bra till slut.

SE

Medlem
Skrivet av Gnällman:

betyder Oculus Rift nånting eller ?

Menar du allvar?
Oculus rift betyder ungefär 'Ögonklyfta' och syftar på att den dels ger djup och dels att den separerar ögonens synfält.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gnällman:

betyder Oculus Rift nånting eller ?

Menar du allvar?
Oculus rift betyder ungefär 'Ögonklyfta' och syftar på att den dels ger djup och dels att den separerar ögonens synfält.

Så nu vet man det, fast namnet kunde väl varit lite fräckare, det är ju en virtual reality hjälm, rätta mig om jag har fel.

En apparat behöver ju inte ha ett namn som beskriver vad den gör, typ en bil heter ju inte stor låda med hjul som åker fram och tillbaks.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi får börja köra "LKGN" istället. Tar upp det på nästa redaktionsmöte.

May the schwartz be with you!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi får börja köra "LKGN" istället. Tar upp det på nästa redaktionsmöte.

Grym referens, rymdjärpen!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ser fram emot spelet,Elite till vic-64 ala 1985 är nog det spel jag lagt ned absolut mest tid på av alla spel jag lirat.
Frågan för mig är har jag den orken idag att göra upp listor med traderouters som för snart 30 år sen...tveksamt
/Zebo

Medlem
Skrivet av Gnällman:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gnällman:

betyder Oculus Rift nånting eller ?

Menar du allvar?
Oculus rift betyder ungefär 'Ögonklyfta' och syftar på att den dels ger djup och dels att den separerar ögonens synfält.

Så nu vet man det, fast namnet kunde väl varit lite fräckare, det är ju en virtual reality hjälm, rätta mig om jag har fel.

En apparat behöver ju inte ha ett namn som beskriver vad den gör, typ en bil heter ju inte stor låda med hjul som åker fram och tillbaks.

Berätta inte det för Volvo...

Vad gäller Oculus Rift så är det ett riktigt coolt namn.
Och bäst av allt är att det kommer till Elite.

1
Skriv svar