Wii U-försäljningen ökade med 685% i Storbritannien

Robot
Medlem
Wii U-försäljningen ökade med 685% i Storbritannien

Storbrittanien = Storbritannien

Medlem
Skrivet av LAMeduck:

Storbrittanien = Storbritannien

Tror Johan behöver helg

Medlem

"Det verkar som bra spel är något som krävs för att få fart på konsolförsäljningen."

LOL, no shit


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Kommer Mario- och Zelda-spelen till PC?

Folk köper de system där det finns spel de vill åt...

Skribent
Skrivet av zobino:
Skrivet av LAMeduck:

Storbrittanien = Storbritannien

Tror Johan behöver helg

Tror Johan bör göra sina stavfel i brödtexten istället


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Vad hjälper det att köpa en dator istället?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Kommer Mario- och Zelda-spelen till PC?

Folk köper de system där det finns spel de vill åt...

hoppas nintendo aldrig låter något sådant hända, bara tanken på mario och zelda spel som släpps för pc ä äcklande =_=

Visst emulator för gamla nintendospel kan jag förstå då det är inte det lättaste att hitta gamla konsoler. men nya mario å zelda ska aldrig släppas till pc, dom hör hemma hos nintendo och ingen annan


signatur

always use the nubs for cover

Skribent
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Kommer Mario- och Zelda-spelen till PC?

Folk köper de system där det finns spel de vill åt...

hoppas nintendo aldrig låter något sådant hända, bara tanken på mario och zelda spel som släpps för pc ä äcklande =_=

Visst emulator för gamla nintendospel kan jag förstå då det är inte det lättaste att hitta gamla konsoler. men nya mario å zelda ska aldrig släppas till pc, dom hör hemma hos nintendo och ingen annan

Damn straight. Kolla hur det gick när de lånade ut sina licenser.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så det har nu alltså sålts 685 Wii-Us i Storbritannien?

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Vad hjälper det att köpa en dator istället?

varför välja ? varför inte ha konsoler och en dator ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Vad hjälper det att köpa en dator istället?

varför välja ? varför inte ha konsoler och en dator ?

Eller hur! That's how I roll anyway

Medlem

Ja, sålänge det finns bra spel så köper jag konsolen. Vad ska jag med konsolen till annars?
Därför tänker jag inte köpa ett PS4.

Medlem

Jag förstår faktiskt inte att folk betalar cirka 3000kr(bundle) för att det nu släppts en nyversion av ett gammalt spel.

Zelda Wind Waker är förvisso bra, men är det verkligen så bra?

Det måste bero på att de släppte ett spel


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Exroz:

Jag förstår faktiskt inte att folk betalar cirka 3000kr(bundle) för att det nu släppts en nyversion av ett gammalt spel.

Zelda Wind Waker är förvisso bra, men är det verkligen så bra?

många inklusive mig ser windwaker som den perfekta drogkicken tills det släpps en helt ny aaa zelda titel till wiiU, hade jag inte redan ägt en wiiU innan windwaker så hade jag nog passat på att köpa båda samtidigt nu


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ja från att inte haft någon försäljning alls i stort sett så mja, de där % kan nog inte vart några större siffror i maskiner sålda.

Men kul att det går bättre för WiiU, Nintendo lyckas alltid få en handfull godbitar i varje generation. Nu vet jag inte riktigt om Windwaker hör till dem för egen del då jag spelat sönder det till GC

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Vad hjälper det att köpa en dator istället?

varför välja ? varför inte ha konsoler och en dator ?

precis, fast denna snubben ville ju att man skulle köpa en istället.
själv har jag både dator och ett par konsoler


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av zobino:
Skrivet av LAMeduck:

Storbrittanien = Storbritannien

Tror Johan behöver helg

Tror Johan bör göra sina stavfel i brödtexten istället

Roligt det var att säga StorBrittaNien..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Exroz:

Jag förstår faktiskt inte att folk betalar cirka 3000kr(bundle) för att det nu släppts en nyversion av ett gammalt spel.

Zelda Wind Waker är förvisso bra, men är det verkligen så bra?

Ja. Helt klart det bästa spel som släppts till WiiU (än så länge)

Medlem
Skrivet av Exroz:

Jag förstår faktiskt inte att folk betalar cirka 3000kr(bundle) för att det nu släppts en nyversion av ett gammalt spel.

Zelda Wind Waker är förvisso bra, men är det verkligen så bra?

Funkar ju för andra spel, t.ex. BF, COD, NHL, FIFA m.m., så varför inte Zelda? Sen har ju långt ifrån alla lirat Wind Waker, men nu får dom en bra chans.

Skrivet av zobino:
Skrivet av LAMeduck:

Storbrittanien = Storbritannien

Tror Johan behöver helg

Varför är alla så känsliga för stavfel?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Tror nog Wii u sålt lite bättre om alla spel kunnat köras med vanlig handkontroll också.
Jag hade köpt en då iaf .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

"Det verkar som bra spel är något som krävs för att få fart på konsolförsäljningen."

Edit; Såg att nån vart före


signatur

Nämen!

Medlem

Haha nintendo

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Eller så har man nintendo och pc då nintendo har nog mest exklusiva titlar. täcker mest spel så.

Medlem

Visst, hade man ökat från 1 miljon konsoler i månaden till 7,85 miljoner hade det ju varit minst sagt imponerande... från 200 sålda konsoler till 1570 ...not so much

Medlem
Skrivet av nicbex:

Visst, hade man ökat från 1 miljon konsoler i månaden till 685 miljoner hade det ju varit minst sagt imponerande... från 2 sålda konsoler till 1370...not so much

Kul resonemang men matten är lite "off" skulle jag tro då en ökning med +685% är en multipel på 7,85, inte 685. Så antal sålda Wii U gick från 100 till 785

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av nicbex:

Visst, hade man ökat från 1 miljon konsoler i månaden till 685 miljoner hade det ju varit minst sagt imponerande... från 2 sålda konsoler till 1370...not so much

Kul resonemang men matten är lite "off" skulle jag tro då en ökning med +685% är en multipel på 7,85, inte 685. Så antal sålda Wii U gick från 100 till 785

Haha jag tycker icke att man skall förvänta sig alltför mycket av inlägg skrivna 23:51 på en fredagskväll

12
Skriv svar