Valve demonstrerar Steam Controller

Medlem

Kommer nog funka bra för de flesta men för egen del så kommer inte min kapade högertumme att gilla denna kontrollen... PS3-kontroll via MotioninJoy får duga tillsvidare.

Medlem

tycker kontrollen verkar bättre än det som finns i dagsläget, gj valve

KoP
Medlem

Touchpadkontroll? Uuh, nej tack. Aldrig varit något fan utav det tyvärr. :/

KoP
Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag är positivt överraskad som fan! Världens kanske bästa handkontroll, för vardagsrumsgaming på storbilds-TV... till PC.

http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/medium/000/012/443/Naamlo...

Nej, denna är fortfarande, år 2013, den bästa handkontrollen skapad.

Inaktiv

Byter gärna ut min 360-kontroll jag har till PC:n (även om den fungerar utmärkt) mot den där OM priset är vettigt.

Medlem

Nej Valve, det är fortfarande kasst/löjligt/tramsigt/skrattretande/idiotiskt att spela strategispel med en handkontroll. Mus + tangentbord är vida överlägset idag och kommer så vara tills det finns röst & tankekommandon! För att zooma och röra sig runt behöver man alltså hålla in båda fingrar samt snurra runt med ena fingret, jäkla jobbigt och oprecist jämfört med en mus. Visst funkar det, men det är inget att skrika sig hes över i upphetsning.

Håll er ni till Portal och liknande spel när ni bygger er handkontroll tack och ge fan i att uppmuntra spelutvecklare att handkontroll är det bästa som hänt sen antibiotikan uppfanns.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Nej Valve, det är fortfarande kasst/löjligt/tramsigt/skrattretande/idiotiskt att spela strategispel med en handkontroll. Mus + tangentbord är vida överlägset idag och kommer så vara tills det finns röst & tankekommandon! För att zooma och röra sig runt behöver man alltså hålla in båda fingrar samt snurra runt med ena fingret, jäkla jobbigt och oprecist jämfört med en mus. Visst funkar det, men det är inget att skrika sig hes över i upphetsning.

Håll er ni till Portal och liknande spel när ni bygger er handkontroll tack och ge fan i att uppmuntra spelutvecklare att handkontroll är det bästa som hänt sen antibiotikan uppfanns.

Får känslan av att dom vill demonstrera soff-gaming.
Då är det ofta lite segt att sitta framlutad mot tangentbordet så det kanske är ett tillräckligt bra substitut för nåt sådant.

GAmar aldrig på soffan så jag är mest intresserad av vad kontroller presterar på plattformsspel och fightingspel och andra klassiska handkontrollspel.

Medlem
Skrivet av Atteros:

Finns verkligen inget vidrigare än att styra med touchplatta dock :/

Håller med. Hade nog köpt den om den hade haft analoga spakar.

Medlem
Skrivet av yol1982:
Skrivet av Chomag:

Nej Valve, det är fortfarande kasst/löjligt/tramsigt/skrattretande/idiotiskt att spela strategispel med en handkontroll. Mus + tangentbord är vida överlägset idag och kommer så vara tills det finns röst & tankekommandon! För att zooma och röra sig runt behöver man alltså hålla in båda fingrar samt snurra runt med ena fingret, jäkla jobbigt och oprecist jämfört med en mus. Visst funkar det, men det är inget att skrika sig hes över i upphetsning.

Håll er ni till Portal och liknande spel när ni bygger er handkontroll tack och ge fan i att uppmuntra spelutvecklare att handkontroll är det bästa som hänt sen antibiotikan uppfanns.

Får känslan av att dom vill demonstrera soff-gaming.
Då är det ofta lite segt att sitta framlutad mot tangentbordet så det kanske är ett tillräckligt bra substitut för nåt sådant.

GAmar aldrig på soffan så jag är mest intresserad av vad kontroller presterar på plattformsspel och fightingspel och andra klassiska handkontrollspel.

Ja, lite så känns det. Det känns mest som att det riktar sig till redan frälsta konsollgamers, som vill spela spel på datorn från soffan.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av KatOne:

Jag är positivt överraskad som fan! Världens kanske bästa handkontroll, för vardagsrumsgaming på storbilds-TV... till PC.

http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/medium/000/012/443/Naamlo...

Nej, denna är fortfarande, år 2013, den bästa handkontrollen skapad.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Normal_tac...

Hur funkar det att spela virtua fighter V med den där?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Klart som fan man hellre vill sitta i en skön soffa framför TV:n när man spelar? Varför skulle man inte vilja det? Och att sitta med tangentbord och mus framför TV:n är helt enkelt uteslutet pga att det blir så oerhört obekvämt och, i brist på bättre ord, stelt.
Min åsikt kring det hela.

Medlem
Skrivet av Regaz:
Skrivet av marcus8958:

Både portal och CS ser klumpigare ut än med vanlig gamepad.
Civ är enda skillnaden mot vanlig gamepad är nya inställningar för styrning.

Tror inte man kommer kunna spela FPS alls med den här gamepaden när han tar 1-2 sekunder på sig att sikta på stillastående targets.

Det var lite meningen, för att visa att du kan sikta bra utan auto aim

Förstår inte riktigt. Hur visar han att han kan sikta bra utan auto aim när han siktar sämre än med gamepad utan autoaim?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av nils45:

Med mus så kan man snurra 180 grader upp eller ner eller åt sidan mer eller mindre rätt så fort om det skulle behövas, på så sätt har man mer kontroll, en musmattas yta är större än steams tum yta uppenbarligen, vilket betyder att man får köra med högre sensitivity om man ska agera fort, och det kan bli oskönt.

fast ingenting säger ju att man inte kann paddla en gång snabbt och få ut mer än en 180 grader i en rörelse, precis som när man skrollar i en spellista på mobilen tex. Vet inte alls hur den fungerar med sensetivity osv, återstår att se, rätt intressant dock.

12
Skriv svar