Blizzards hemliga MMO bygger på ett nytt IP

Medlem

vadå nytt ip? IpV6 eller???


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av JohnDoh:

Varför är Bobby Kotick hatad av spelare? Vad har han gjort?

Han gör dåliga beslut som icke dedi, till MW2 tror jag de var. Då blir man automatiskt hatad...


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Äsch, skit i att förstöra Starcraft och Diablo i alla fall, ni har redan sabbat Warcrafts framtid med det där skit wow.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av TheDesertFox:
Skrivet av lasershock:

Detta är ingen nyhet.

Catalysm är den sista expansionen blizzard släpper väl? Det jag har läst är att de inte ens håller på med nåt expansion till.

Läste på en wow sida förra året att efter cataclysmen blir det högst två expansioner till sen lägger dom ner det.

Helt fel.

Medlem
Skrivet av TheDesertFox:
Skrivet av lasershock:

Detta är ingen nyhet.

Catalysm är den sista expansionen blizzard släpper väl? Det jag har läst är att de inte ens håller på med nåt expansion till.

Blizzard har sagt att de tror att WoW håller i åtminstone 5 år till, så vi lär få se 2-3 expansioner minst. De har även uttalat sig om att deras nya MMO inte kommer att konkurera med WoW.

Medlem

Kanske någon space-sim mmo?
Jag menar att rymdäventyr verkar vara nästa innegrej, och mmo verkar passa genren bra. Vi ser ju Jumpgate Evolution, Infinity: The Quest for Earth, Black Prophecy och ett flertal andra.
Sen hade vi nyreleasen av Darkstar One, rykten om SW: Battlefront III, Rymdstrider i Halo Reach och Bungie Aerospace (vad det nu blir).
Jag satsar på rymdskepp och rymdstrider iaf )

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av TheDesertFox:
Skrivet av lasershock:

Detta är ingen nyhet.

Catalysm är den sista expansionen blizzard släpper väl? Det jag har läst är att de inte ens håller på med nåt expansion till.

Läste på en wow sida förra året att efter cataclysmen blir det högst två expansioner till sen lägger dom ner det.

Helt fel.

Okej, rätta mig då.

Medlem

Att det kommande MMOet handlar om något helt nytt har vi ju vetat länge.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av TheDesertFox:
Skrivet av lasershock:

Detta är ingen nyhet.

Catalysm är den sista expansionen blizzard släpper väl? Det jag har läst är att de inte ens håller på med nåt expansion till.

Läste på en wow sida förra året att efter cataclysmen blir det högst två expansioner till sen lägger dom ner det.

Helt fel.

Okej, rätta mig då.

Blizzard har sagt att wow kommer troligen hålla i 5 år till, så...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av TheDesertFox:
Skrivet av lasershock:

Detta är ingen nyhet.

Catalysm är den sista expansionen blizzard släpper väl? Det jag har läst är att de inte ens håller på med nåt expansion till.

Läste på en wow sida förra året att efter cataclysmen blir det högst två expansioner till sen lägger dom ner det.

Helt fel.

Okej, rätta mig då.

Blizzard har sagt att wow kommer troligen hålla i 5 år till, så...

Ja, och en expansion brukar ligga på 2 år? Så då stämmer ju det ganska bra?

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Intressant men... varför ett MMO?

Därför att de tjänat fullkomligt brutala pengar på WoW och behöver en ersättare förr eller senare?

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av TheDesertFox:

Catalysm är den sista expansionen blizzard släpper väl? Det jag har läst är att de inte ens håller på med nåt expansion till.

Läste på en wow sida förra året att efter cataclysmen blir det högst två expansioner till sen lägger dom ner det.

Så länge man tjänar tillräckligt med pengar så kommer det fortsätta.

Medlem

World of Starcraft imo

Inaktiv

Men jösses, precis som Warwick säger, detta sa de ju för fan redan 2008! Helt ärligt så skiter jag i det, JAG VILL VETA VAD DET ÄR ISTÄLLET! Har väntat 2-3st blizzcon för att få veta men än så länge har de inte släppt något...

Medlem
Skrivet av Gottn:
Skrivet av JohnDoh:

Varför är Bobby Kotick hatad av spelare? Vad har han gjort?

Han gör dåliga beslut som icke dedi, till MW2 tror jag de var. Då blir man automatiskt hatad...

Vill du veta det roliga, detta är sämre ekonomiskt sett för hans företag att ha servrarna själv än ha dedikerade.

speciellt i längden!
hade jag fått sitta i samma rum prata om gaming med bobby hade jag säkerligen fått han på rätt räls och blivit jävligt bra, problemet är ju han är helt jävla insnöad i pengar och noll koll på gaming för hardcore utan bara idioter och casualspelare.

Inget emot casualspelare, men spel ska vara bra för båda partier för lyckas,casual är gott om pengar men. Ryktet och aktiva gamers kommer ifrån hardcore dvs gratis publicitet gör ett spel populärt kolla själv counter-strike hade dött år sedan om inte scenen och tävlingen funnits.

Medlem
Skrivet av TheDesertFox:

Är det bara jag som ser $ på Bobby Koick?

Jag ser bara 666 när jag ser han. :evil:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Är det nått dom är duktiga på så är det väl polerade spel, sen att man kanske inte håller med vilken riktnin dom tar med vissa spel är en helt annan femma.

Jag är ett blizzard ultra fan , så skjut mig

Just nu så vill jag ha diablo 3 ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Orka Kotick-nyheter, den här informationen var släppt för länge sen och så tvingas man se hans fula nyheter när man läser om skiten han säger. Jag förslår något sätt ni kan nyannonsera släppt information så att folk får reda på det utan att behöva länka det till någon. typ "minns ni?" nyheter?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

ett mmofps säkert;P

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hade jag fått sitta i samma rum prata om gaming med bobby hade jag säkerligen fått han på rätt räls och blivit jävligt bra, problemet är ju han är helt jävla insnöad i pengar och noll koll på gaming för hardcore utan bara idioter och casualspelare.

Herregud. Sluta drömma småbarnsdrömmar. Hela syftet med att Activision och Vivendi gick ihop var att tjäna mer än allting annat i hela spelindustrin. Kotick (och hela styrelsen i Activision/ActivisionBlizzard) skiter fullkomligt i hardcoregamers (så länge det inte är Starcraft i Sydkorea). Det är bara en yttepyttig bråkdel av alla spelarna. De vill åt den stora, dumma fårskallemassan, för det är där pengarna finns.

Medlem

Att det är ett nytt IP har vi ju vetat väldigt länge redan. Gött mos att Cataclysm är på väg dock.

Medlem
Skrivet av TheDesertFox:

Är det bara jag som ser $ på Bobby Koick?

Nepp...skulle gärna vilja se en välplacerad röd prick i pannan på honom också. Ugh..

Medlem
Medlem

127.0.0.2?


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av Brandter:

Men jösses, precis som Warwick säger, detta sa de ju för fan redan 2008! Helt ärligt så skiter jag i det, JAG VILL VETA VAD DET ÄR ISTÄLLET! Har väntat 2-3st blizzcon för att få veta men än så länge har de inte släppt något...

Hehe ja! Man blir ju lite lätt nyfiken! Hoppas dem kommer med en sida som dem gjorde med diablo 3, så man får gissa vad det kan vara.

Medlem

det finns inte ens en liten chans att de "slutar" med att utveckla WoW förrän spelet slutar dra in galet med pengar

Medlem

det finns inte ens en liten chans att de "slutar" med att utveckla WoW förrän spelet slutar dra in galet med pengar

Medlem

*gäsp* gamla nyheter. Han ville bara få det att verka som att det var nåt nytt och att det var han som avslöjade det först. Nädu bobby, den går vi inte på.

Glad dock att jag prioriterade jobb/flickvän framför Wow för ju mer jag läser om cataclysm desto mindre lockande känns det att börja spela Wow igen. Det enda intressanta är ju all lore.

123
Skriv svar