Ylvis låter höjdrädd testa Oculus Rift

Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Soulless:

Ylvis?

Aldrig hört?
Titta bara vad stora det är: http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

Ärligt talat förstår jag inte varför den är så populär. Är det bara för att det är housemusik?

Antagligen för att den är rolig och har en rätt sjuk musikvideo. Jämför med Gangnam Style. Tror knappast någon lyssnar på den och tänker: "Åh, vilken bra housemusik."

Gillar inte gangnam...men den är fasen bättre haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

har själv provat på detta och kan bara säga att det är helt otroligt. jag hade skyhöga förväntningar på riften, därför känns det konstigt att säga detta.... men de överträffades

Medlem

Min upplevelse jag fick av Oculusen kan man sammafatta med ett ord: Mysigt. Jag vill in igen. Som bra sex som man aldrig upplevt förut.

Medlem

Det här är ju värt att köpa bara för att uppleva skadeglädjen när andra höjdrädda får testa det.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Pratar dom 2 olika former av norska eller? Jag kan förstå vad dom yngre killarna säger, men så fort gästen öppnar munnen så blir det gibberish...

norge har ju lite olika dialekter..tror det är nord norskan som går fatta och syd norskan som är drete svårt

Medlem
Skrivet av Quicken:

Pratar dom 2 olika former av norska eller? Jag kan förstå vad dom yngre killarna säger, men så fort gästen öppnar munnen så blir det gibberish...

Ylvis-killarna pratar en blandning mellan Sogn- och Bergendialekt.
Vanligtvis det vi svenskar har lite svårt för.
Gästen snackar öst-dialekt, det som är vanligast för oss svenskar att höra. Snackas bl.a i Oslo

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Quicken:

Pratar dom 2 olika former av norska eller? Jag kan förstå vad dom yngre killarna säger, men så fort gästen öppnar munnen så blir det gibberish...

Ylvis-killarna pratar en blandning mellan Sogn- och Bergendialekt.
Vanligtvis det vi svenskar har lite svårt för.
Gästen snackar öst-dialekt, det som är vanligast för oss svenskar att höra. Snackas bl.a i Oslo

Hade också lättare för att höra vad Ylvis killarna sa, men svårare att höra vad gästen sa.

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Quicken:

Pratar dom 2 olika former av norska eller? Jag kan förstå vad dom yngre killarna säger, men så fort gästen öppnar munnen så blir det gibberish...

Ylvis-killarna pratar en blandning mellan Sogn- och Bergendialekt.
Vanligtvis det vi svenskar har lite svårt för.
Gästen snackar öst-dialekt, det som är vanligast för oss svenskar att höra. Snackas bl.a i Oslo

Fast det du skriver är tvärtom det jag uppfattade ylvis killarna lät som dom prata rikssvenska förutom på några ord, medans gästen prata potatis.

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Quicken:

Pratar dom 2 olika former av norska eller? Jag kan förstå vad dom yngre killarna säger, men så fort gästen öppnar munnen så blir det gibberish...

Ylvis-killarna pratar en blandning mellan Sogn- och Bergendialekt.
Vanligtvis det vi svenskar har lite svårt för.
Gästen snackar öst-dialekt, det som är vanligast för oss svenskar att höra. Snackas bl.a i Oslo

Fast det du skriver är tvärtom det jag uppfattade ylvis killarna lät som dom prata rikssvenska förutom på några ord, medans gästen prata potatis.

Jag kan hålla med just på detta klippet.
Ylvis-killarna pratar extremt tydligt, på gränsen till löjligt tydligt.
Åk till Bergen och försök förstå dom direkt du kommer dit, kommer bara låta rappakalja för dig!

Medlem

Svårt att förstå detta då man inte testat, skulle var roligt å pröva på

12
Skriv svar