Xcom: Enemy Within

Robot
Xcom: Enemy Within

Xcom-världen förändras. Hotet kommer inte längre enbart från yttre rymden utan också från oss själva. FZ möter Exalt – och dör nästan på kuppen.

#xcom-enemy-within, #firaxis-games


FM-guru
F.d. Sisyr
Xcom: Enemy Within

Blir nog fett. Lirar fortfarande grundspelet regelbundet.

Medlem

Låter som en riktigt bra expansion.

Men in stripes.

Testpilot

Intressant med lite info om de mänskliga motståndet som de hittills bara hintat om

Medlem
Medlem

Men: Har de fixat buggarna?

SE

Testpilot
Skrivet av ShavedEwok:

Men: Har de fixat buggarna?

SE

De har sagt att de fixat teleport buggarna iallafall.

Medlem

Någon som hört/läst hur många timmar på ett ungefär det handlar om i SP på detta DLC. Blev så otroligt besviken av det förra DLC paketet så jag är lite skeptisk att förhandsboka, även om GMG (som vanligt) har grymt bra deal på detta. Gillade grundspelet mycket så hoppas på ett bra DLC som är värt pengarna/tiden

Medlem

Kanske bara jag som verkligen avskyr det här spelet?

Känns inte ens som ett spel. Känns bara som en Xcom combat simulator.

Har klarat ut det på ironman men det enda svåra med spelet var allt med random number generator som var emot en.

Felet är att att spelet inte låter en skapa egna strategier och taktiker då spelet bestämmer allt åt en.

Antalet missions och var och när etc.

Synd då grafiken och animationerna och art stylen är sjukt häftig.

Medlem

Tror på denna expansionen, var besviken på det första. Men denna hottar nog upp spelet till en nivå där det är lite mindre linjärt.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Tror på denna expansionen, var besviken på det första. Men denna hottar nog upp spelet till en nivå där det är lite mindre linjärt.

Får man hoppas, men jag är riktigt tveksam då det verkar som dom som verkligen älskar spelet inte ser det som något större problem

Medlem
Skrivet av Salami:

Kanske bara jag som verkligen avskyr det här spelet?

Känns inte ens som ett spel. Känns bara som en Xcom combat simulator.

Har klarat ut det på ironman men det enda svåra med spelet var allt med random number generator som var emot en.

Felet är att att spelet inte låter en skapa egna strategier och taktiker då spelet bestämmer allt åt en.

Antalet missions och var och när etc.

Synd då grafiken och animationerna och art stylen är sjukt häftig.

Nej, ju mer jag ser och upplever av spelet ju mer missnöjd blir jag. När jag först började spela det så var jag väldigt imponerad men blev sedan allt mer luttrad och skeptisk, dels mot själva spelet men också mot den trasiga spelmekaniken och AI:n.

Det mest bedrövliga är att det i dag med all teknisk landvinning fortfarande inte är möjligt att överträffa eller åtminstone mäta sig med X-Com:Terror from the Deep från 1995 som borde vara måttstocken !

Medlem

Kan knappt bärga mig, har spelat igenom Enemy Unknown ett par gånger nu, gillade även "originalen" men dom känns rätt daterade.. Enemy Unknown var helt klart ett steg i rätt riktning


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Hade faktiskt ingen aning om dom mänskliga fienderna. Så nu blev jag toktaggad! Woop!


signatur

Videomupp

Medlem

Det här kallar jag verkligen ett tilläggspaket! Inte som i andra spel där man får bara glad om det kommer ett par nya banor. Detta kommer ju ändra allt! Super grymt!

Medlem

FZ möter Exalt – och dör nästan på kuppen...snälla rara fz jag har aldrig klagat förr men det där är smaklöst och luktar AB lååång väg!

Medlem

Ok men vadå, sen då? Var det inte massa nya aliensmonster och kunna bli attackerad i sin bas och sånt?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Älskar spelet och hoppas förstås på att de åtgärdar spelets pathfinder, skyddsbonussystemet, avståndsattacker och glitchar som gör det möjligt att skjuta genom alla väggar!

1
Skriv svar