The Amazing Spider-Man 2 utannonserat

Robot
Moderator | Testpilot
The Amazing Spider-Man 2 utannonserat

Är lite skeptisk men tycker att förra open world spiderman spelet var helt okej och man kan väl hoppas att Beenox blir bättre och bättre efter varje spel.

Längtar tills den dagen då jag får ett riktigt bra open world Spiderman spel. Arkham serien i all ära men hade aldrig släppt Spiderman då!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det värt att skaffa det första Amazing Spiderman spelet till pc? Har varit sugen på ett spiderman spel ett tag..är spelet värt pengarna?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tycker det är väldigt synd att Spider-man inte har fått något riktigt bra spel än, jag tycker potentialet är enormt stort. Förra The Amazing Spider-man var det bästa hittills, men saknade riktig själ pga usel story och ännu sämre dialoger. Det må vara orättvist att jämföra med Batmans Arkham-serie, men att ändå nå halvvägs skulle vara en enorm förbättring.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag tycker det är väldigt synd att Spider-man inte har fått något riktigt bra spel än, jag tycker potentialet är enormt stort.

Spider-Man 2 från 2002 var bra, fast PC-versionen var en riktigt dålig portning, så man var tvungen att spela det till PS2/GC/Xbox. Väldigt tillfredställande att bara svinga omkring i den öppna spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av StrongBad:

Jag tycker det är väldigt synd att Spider-man inte har fått något riktigt bra spel än, jag tycker potentialet är enormt stort.

Spider-Man 2 från 2002 var bra, fast PC-versionen var en riktigt dålig portning, så man var tvungen att spela det till PS2/GC/Xbox. Väldigt tillfredställande att bara svinga omkring i den öppna spelvärlden.

Riktigt roligt spel, ett av de spelen jag nötte som mest på gamla boxen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av StrongBad:

Jag tycker det är väldigt synd att Spider-man inte har fått något riktigt bra spel än, jag tycker potentialet är enormt stort.

Spider-Man 2 från 2002 var bra, fast PC-versionen var en riktigt dålig portning, så man var tvungen att spela det till PS2/GC/Xbox. Väldigt tillfredställande att bara svinga omkring i den öppna spelvärlden.

Den var väl okej, tycker jag. Men jag vill se ett Spider-manspel gjort av någon som verkligen älskar serien och som känner en stark drivkravt och passion för att göra karaktären och världen omkring honom rättvisa. Det har ännu inte gjorts.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Första va ritkgit bra så detta ser jag skarpt fram emot!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av StrongBad:

Jag tycker det är väldigt synd att Spider-man inte har fått något riktigt bra spel än, jag tycker potentialet är enormt stort.

Spider-Man 2 från 2002 var bra, fast PC-versionen var en riktigt dålig portning, så man var tvungen att spela det till PS2/GC/Xbox. Väldigt tillfredställande att bara svinga omkring i den öppna spelvärlden.

Men var inte det spelet där man bara kunde svinga runt på vissa ställen? Var tvungen att vara någon "nät ikon" där man kunde svinga.

Själv tycker jag Web of Shadows är roligast att svinga runt i även idag. Brukar starta spelet bara för att svinga för det är så kul! Inte spelat Amazing Spiderman (bara sett reviews etc) men det ser inte lika trevligt ut som WOS.

WOS var dock så dåligt optimerat att man började gråta blod, men annars så!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av StrongBad:

Jag tycker det är väldigt synd att Spider-man inte har fått något riktigt bra spel än, jag tycker potentialet är enormt stort.

Spider-Man 2 från 2002 var bra, fast PC-versionen var en riktigt dålig portning, så man var tvungen att spela det till PS2/GC/Xbox. Väldigt tillfredställande att bara svinga omkring i den öppna spelvärlden.

Den var väl okej, tycker jag. Men jag vill se ett Spider-manspel gjort av någon som verkligen älskar serien och som känner en stark drivkravt och passion för att göra karaktären och världen omkring honom rättvisa. Det har ännu inte gjorts.

Gamla fantastiska Grin (rip) hade nog kunna lösa ut ett riktigt jävla bra Spider Man!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hade gärna sett spiderman spel baserat på serien, endast, och även gjort av folk som älskar shizn, alá arkham spel serien.

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Är det värt att skaffa det första Amazing Spiderman spelet till pc? Har varit sugen på ett spiderman spel ett tag..är spelet värt pengarna?

Med tanke på att du kan få det för billig penning så skulle jag säga ja. Det är ett spel med många brister men det är faktiskt riktigt kul samtidigt, speciellt bossfighterna och de öppna ytorna.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Javas:

Är det värt att skaffa det första Amazing Spiderman spelet till pc? Har varit sugen på ett spiderman spel ett tag..är spelet värt pengarna?

Med tanke på att du kan få det för billig penning så skulle jag säga ja. Det är ett spel med många brister men det är faktiskt riktigt kul samtidigt, speciellt bossfighterna och de öppna ytorna.

Najs, får ta och bli ett köp senare i år


signatur

Game long and prosper

Medlem

Måste hålla med tidigare talare här och säga att Web of shadows är det bästa spider-man spelet hittils. Riktigt skön känsla att svinga runt i staden där. Helt duglig story också. Det här är jag däremot skeptisk mot. Finns väl inget licensspel från superhjältefilmer som gett en nån anledning att vara positiv direkt

Medlem

PC, XBOX 360, XBOX ONE, PS3, PS4, WII U, 3DS

This can only mean one thing.

Rip Ps Vita.:(

Det är illa när filmlicens spel skippar plattformen.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av StrongBad:

Jag tycker det är väldigt synd att Spider-man inte har fått något riktigt bra spel än, jag tycker potentialet är enormt stort.

Spider-Man 2 från 2002 var bra, fast PC-versionen var en riktigt dålig portning, så man var tvungen att spela det till PS2/GC/Xbox. Väldigt tillfredställande att bara svinga omkring i den öppna spelvärlden.

Riktigt roligt spel, ett av de spelen jag nötte som mest på gamla boxen

Web of Shadows var också ett riktigt bra spel. Det var buggigt, kass grafik, hade jobbiga röstskådespelare men trots allt det ville man spela det. Otroligt roligt att bara svinga omkring som Spidey

Medlem

Men är inte Web of shadows lite stängt? Det var väl ingen öppen värld i det? Eller är det så pass öppet så man inte tänker på det? Är också sugen på ett nytt spider man spel. Men om valet stod mellan WoS och Amazing Spider-man, vilket skulle vara att föredra? Och FZ, gänget som utvecklar heter inte Beetox, utan Beenox. Stay tuned true beleivers!

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

Men är inte Web of shadows lite stängt? Det var väl ingen öppen värld i det? Eller är det så pass öppet så man inte tänker på det? Är också sugen på ett nytt spider man spel. Men om valet stod mellan WoS och Amazing Spider-man, vilket skulle vara att föredra? Och FZ, gänget som utvecklar heter inte Beetox, utan Beenox. Stay tuned true beleivers!

Web of Shadows är Open World. Du tänker nog på spel som Shattered Dimensions och Edge of Time, som jag tror är lite mer linjära upplevelser.

Jag har inte spelat Amazing, men WoS hade en massa kul serietidnings-nörderi medans Amazing gör om skurkarna till sämre versioner (t.ex. Rhino är ett genetiskt experiment istället...)

Kolla på Youtube. Amazing har ju också lite Batman Arkham-gameplay i sig som inte WoS har.

Medlem

Ja jusstja! Det var i WoS som Venom balla ur och det blev en massa symbioter överallt kommer jag ihåg från trailern nu när du säger/skriver det DarkZide8. Och mycket riktigt jag tänkte på Shattered Dimensions. Får fundera vidare på det. Men jo man hoppas ju som alla andra att det här senaste blir bättre, att dom tar vara på det bästa, tar bort det värsta och finputsar allt annat.

1
Skriv svar