Medlem
Fuskare!

Jag tycker bara det är äckligt med fuskare, det var egentligen det enda jag ville säga.
Hoppas verkligen att Sony kan knyta kontona till en maskin och banna den och inte bara användaren.
Tydligen så undersöker sony om det är möjligt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag föreslår att du skaffar en blogg


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag föreslår att du skaffar en blogg

varför?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Istället för att whina här?

Apministern har rätt

Medlem

Varför skulle han behöva göra det?

För det mesta så gnäller ju ni på allt och alla på det här forumet.

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Apministern:

Jag föreslår att du skaffar en blogg

varför?

Tja. För att ditt inlägg inte är en direkt frågeställning eller något som skapar en diskussion så personligen tycker jag att det hade varit smidigare om folk skrev sådant här i bloggar än att göra trådar.

Skrivet av Arkaith:

Varför skulle han behöva göra det?

För det mesta så gnäller ju ni på allt och alla på det här forumet.

Jaha.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fuskare har förstört nästan en hel community på PS3. Den ädla Cod4 communiyn när det inte var 5 åringar på redbull som spelade...


signatur

DET LAGGADE!

Medlem

vad fyller då ett forum för funktion om jag behöver skapa en blogg för att utrycka mitt missnöje. jag vill ju dela med mig det till den stora massan. och då tycker jag att ett forum är ypperligt att kräma ur sig på. vem fan hade läst min blog om fuskare? nä tar man fuskares parti så kan man dra åt helvete tycker jag. fuskare hör inte hemma på en spelserver,, så enkelt är det.

jag tycker det säger rätt mycket om en människa som fuskar i tex spel. hans/hennes personlighet och värderingar återspeglas rätt självklart i både spel och i verkliga livet. Fuskar man i spel så fuskar man troligtvis på något sätt i verkliga livet med.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

vad fyller då ett forum för funktion om jag behöver skapa en blogg för att utrycka mitt missnöje. jag vill ju dela med mig det till den stora massan. och då tycker jag att ett forum är ypperligt att kräma ur sig på. vem fan hade läst min blog om fuskare? nä tar man fuskares parti så kan man dra åt helvete tycker jag. fuskare hör inte hemma på en spelserver,, så enkelt är det.

jag tycker det säger rätt mycket om en människa som fuskar i tex spel. hans/hennes personlighet och värderingar återspeglas rätt självklart i både spel och i verkliga livet. Fuskar man i spel så fuskar man troligtvis på något sätt i verkliga livet med.

Startar jag en tråd där jag skriver kortfattat: "Jag tycker inte om mördare för det är synd om den som blir mördad." Så konstaterar jag något som är ganska uppenbart och som inte direkt går att starta en diskussion om då man inte ens ställer en fråga kring ämnet. (Vilket är hela poängen med att skapa trådar) Därför kan du lika gärna skriva en blogg. Och enligt mig får bloggar minst lika mycket uppmärksamhet som forumtrådar så länge man gör en intressant rubrik och ett innehåll (kort som långt) uttrycker vad man känner. Förlåt men ärligt talat tror jag bara du är lat.

Tänk dig om varenda medlem här som ville skriva något de tyckte om något utan att göra en stor diskussion kring det skulle göra en forumstråd. Det skulle bli tusen miljarder olika trådar som inte startar upp något av "great importance", det skulle helt plötsligt bli rena Facebook! Det är därför det finns bloggar.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

jag tror du har blivit nedröstad


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Banditen:

vad fyller då ett forum för funktion om jag behöver skapa en blogg för att utrycka mitt missnöje. jag vill ju dela med mig det till den stora massan. och då tycker jag att ett forum är ypperligt att kräma ur sig på. vem fan hade läst min blog om fuskare? nä tar man fuskares parti så kan man dra åt helvete tycker jag. fuskare hör inte hemma på en spelserver,, så enkelt är det.

jag tycker det säger rätt mycket om en människa som fuskar i tex spel. hans/hennes personlighet och värderingar återspeglas rätt självklart i både spel och i verkliga livet. Fuskar man i spel så fuskar man troligtvis på något sätt i verkliga livet med.

Startar jag en tråd där jag skriver kortfattat: "Jag tycker inte om mördare för det är synd om den som blir mördad." Så konstaterar jag något som är ganska uppenbart och som inte direkt går att starta en diskussion om då man inte ens ställer en fråga kring ämnet. (Vilket är hela poängen med att skapa trådar) Därför kan du lika gärna skriva en blogg. Och enligt mig får bloggar minst lika mycket uppmärksamhet som forumtrådar så länge man gör en intressant rubrik och ett innehåll (kort som långt) uttrycker vad man känner. Förlåt men ärligt talat tror jag bara du är lat.

Tänk dig om varenda medlem här som ville skriva något de tyckte om något utan att göra en stor diskussion kring det skulle göra en forumstråd. Det skulle bli tusen miljarder olika trådar som inte startar upp något av "great importance", det skulle helt plötsligt bli rena Facebook! Det är därför det finns bloggar.

Men ditt irrelevanta "jag föreslår att du skaffar en blogg" var ju ett väldigt meningsfullt inlägg. Du förklarade ju verkligen vad du menade.

Att du ens postar här är ju ett uppenbart rop på uppmärksamhet. Eller så vill du bara ha så många inlägg som möjligt och spammar bullshit överallt, som diverse lowlives på det här forumet.. Tybalt, etc.

Skrivet av Arkaith:

Men ditt irrelevanta "jag föreslår att du skaffar en blogg" var ju ett väldigt meningsfullt inlägg. Du förklarade ju verkligen vad du menade.

Att du ens postar här är ju ett uppenbart rop på uppmärksamhet. Eller så vill du bara ha så många inlägg som möjligt och spammar bullshit överallt, som diverse lowlives på det här forumet.. Tybalt, etc.

Vilken tråkig attityd.

Det Banditen skriver om tycker jag passar in väldigt bra på en blogg. Det är väl inget konstigt med det? Det var ju heller ingen som tvingade Banditen till att skaffa en blogg; det var bara ett förslag...

En blogg är ett väldigt bra sätt att sprida sina egna tankar och åsikter om ett ämne, utan att nödvändigtvis skapa en diskussion.

För övrigt så ja, fuskare är irriterande och jag hade gärna sett att det var nolltolerans på det hela. Kan man inte spela spel under samma förutsättningar som alla andra så kan man spela offline där det inte "skadar" någon. Men med det sagt så vet jag inte riktigt vad mer det finns att säga för att föra diskussionen framåt. Jag tror inte att någon uppskattar fuskare, om de nu inte själva fuskar. Fast då kanske man inte heller gillar när andra fuskar tillbaka. Då blir det ju under samma förutsättningar och det är ju inte roligt för fuskare.

Vad tycker ni, ska det vara nolltolerans när det gäller användande av fusk i online-sammanhang? Eller ska fuskare få ett par chanser att visa att de faktiskt kan spela utan fusk också? Varför tror ni att folk börjar fuska överhuvudtaget? För att de själva varit utsatt för någon som använt fusk? Eller är det helt enkelt för att de inte lyckas bli tillräckligt bra på ett spel?

Det går ju att diskutera om ämnet helt klart.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Banditen:

jag tror du har blivit nedröstad

Huh?

Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Banditen:

vad fyller då ett forum för funktion om jag behöver skapa en blogg för att utrycka mitt missnöje. jag vill ju dela med mig det till den stora massan. och då tycker jag att ett forum är ypperligt att kräma ur sig på. vem fan hade läst min blog om fuskare? nä tar man fuskares parti så kan man dra åt helvete tycker jag. fuskare hör inte hemma på en spelserver,, så enkelt är det.

jag tycker det säger rätt mycket om en människa som fuskar i tex spel. hans/hennes personlighet och värderingar återspeglas rätt självklart i både spel och i verkliga livet. Fuskar man i spel så fuskar man troligtvis på något sätt i verkliga livet med.

Startar jag en tråd där jag skriver kortfattat: "Jag tycker inte om mördare för det är synd om den som blir mördad." Så konstaterar jag något som är ganska uppenbart och som inte direkt går att starta en diskussion om då man inte ens ställer en fråga kring ämnet. (Vilket är hela poängen med att skapa trådar) Därför kan du lika gärna skriva en blogg. Och enligt mig får bloggar minst lika mycket uppmärksamhet som forumtrådar så länge man gör en intressant rubrik och ett innehåll (kort som långt) uttrycker vad man känner. Förlåt men ärligt talat tror jag bara du är lat.

Tänk dig om varenda medlem här som ville skriva något de tyckte om något utan att göra en stor diskussion kring det skulle göra en forumstråd. Det skulle bli tusen miljarder olika trådar som inte startar upp något av "great importance", det skulle helt plötsligt bli rena Facebook! Det är därför det finns bloggar.

Men ditt irrelevanta "jag föreslår att du skaffar en blogg" var ju ett väldigt meningsfullt inlägg. Du förklarade ju verkligen vad du menade.

Att du ens postar här är ju ett uppenbart rop på uppmärksamhet. Eller så vill du bara ha så många inlägg som möjligt och spammar bullshit överallt, som diverse lowlives på det här forumet.. Tybalt, etc.

Tja, jag skrev det så för att jag inte ville att det skulle låta allt för seriöst. Jag trodde inte att folk skulle bli upprörda. Jag ursäktar om du tog åt dig. Förövrigt tycker jag du ska lägga av med din attityd. Det är inget roligt att läsa.

Skrivet av TheShadyShader:

Vad tycker ni, ska det vara nolltolerans när det gäller användande av fusk i online-sammanhang? Eller ska fuskare få ett par chanser att visa att de faktiskt kan spela utan fusk också? Varför tror ni att folk börjar fuska överhuvudtaget? För att de själva varit utsatt för någon som använt fusk? Eller är det helt enkelt för att de inte lyckas bli tillräckligt bra på ett spel?

Det går ju att diskutera om ämnet helt klart.

(Så ska det låta!)

Personligen tycker jag det ska vara nolltolerans. Finns ingen anledning att ge fuskare mer än en chans. De är ju helt medvetna om vad de gör. Och de är helt medvetna om att det förstör för alla andra. Sen så tror jag att folk fuskar för att de helt enkelt inte bryr sig. De tar inte vad de än nu spelar seriöst. Man tycker det är roligt att förstöra för andra helt enkelt. Att vara "busig". Det beror ju dock lite på vad för spel man spelar med. Vissa är ju ute efter att ha bra "Stats" men de verkar inte bry sig om hur de gör för att få det. Ett litet exempel på detta, som kanske inte direkt kan kallas fusk är ju i Dota 2. I Dota 2 finns det något som heter commendations. En sorts poäng man kan ge till en annan spelare för att man tyckte de var bra spelare, bra ledare, snälla osv. Detta visas upp i spelarens profil så att andra kan se att "whoaw!" "Det här verkar vara en schysst snubbe!" Problemet är bara att många spelare byter med varandra. Så att de får ett stort antal commendations, fast att de inte nödvändigtvis förtjänat dem. De tycker helt enkelt det ser snyggt ut på profilen.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

-Dubbelpost-


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Min attityd är helt okay.

Det är väl nolltolerans på fuskare? Blir det inte en permban från dom flesta onlinespel nuförtiden när du använder 3PP's eller överabusar exploits. Och, ja, det borde vara nolltolerans. Finns ingen anledning till att någon/några ska kunna förstöra ett spel/en spelupplevelse för andra och komma undan med det.

Jag tog inte åt mig alls, jag skrev ett inlägg på samma dumma sätt som den jag citerade.

Medlem

Ja fuskare är väl inte någon höjdare. Men jag tycker ändå att fusket är förhållandvis litet på kosnoller jämfört mot PC där man kan köra med allt för enkla medel att komma undan.
Något som dock verkar ha ökat är lagswitching. Och detta är oerhört svårt för utvecklare att komma till rätta med.
Dock så kan man vara uppmärksam på om man misstänker att någon faktiskt pysslar med det, då det ofta märks, och anmäler.
Har sett vid några tillfällen där människor som kört mkt killzone online och använt sig av denna metod har blivit av med alla sina stats ex. hehe.

Men personligen förstår jag inte varför man väljer att fuska, man kan ju ändå inte glädjas åt eventuell rankning man är med i då man ändå inte spelat till sig där man ligger på ärlig väg.
En sak att är använda sig av glitchar osv. i spel för vissa saker, det ser jag inte direkt som fusk i sig. Men jag brukar själv rapportera glitchar om jag finner några online, för i online läge tycker jag man bör hålla sig ifrån all form av sådant. Så alla spelar på lika villkor, det blir roligare då.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Banditen:

vad fyller då ett forum för funktion om jag behöver skapa en blogg för att utrycka mitt missnöje. jag vill ju dela med mig det till den stora massan. och då tycker jag att ett forum är ypperligt att kräma ur sig på. vem fan hade läst min blog om fuskare? nä tar man fuskares parti så kan man dra åt helvete tycker jag. fuskare hör inte hemma på en spelserver,, så enkelt är det.

Inte för att vara sån, men om ingen skulle läst din blogg om fuskare, varför skulle någon vilja läsa det på ett forum? Ha det bra / Jocce


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem
Skrivet av Jocce:
Skrivet av Banditen:

vad fyller då ett forum för funktion om jag behöver skapa en blogg för att utrycka mitt missnöje. jag vill ju dela med mig det till den stora massan. och då tycker jag att ett forum är ypperligt att kräma ur sig på. vem fan hade läst min blog om fuskare? nä tar man fuskares parti så kan man dra åt helvete tycker jag. fuskare hör inte hemma på en spelserver,, så enkelt är det.

Inte för att vara sån, men om ingen skulle läst din blogg om fuskare, varför skulle någon vilja läsa det på ett forum? Ha det bra / Jocce

Personligen tycker jag det är en helt okej sak att prata om, varför bry sig om att svara i en tråd om man inte har intresse om det som trådskaparen skriver om ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar