PS4 Killzone Shadow Fall bundle i Norden innan jul

Medlem
PS4 Killzone Shadow Fall bundle i Norden innan jul

Då jag var nyfiken på om PS4 kommer att säljas med Killzonepaketet, innehållandes spelet och 2 handkontroller och kameran och inte har lust att importera, så skickade jag iväg nedanstående fråga till Nordisk Film. Tog "bara" några veckor att få svar men skam den som ger sig.

Mail 1:
Hej, kommer ett liknande paket med kamera, 2 handkontroller och Killzone Shadow Fall släppas här i Norden inför releasen 29 november 2013? Länken är från franska Amazon.
[http://www.amazon.fr/Console-PS4-500-Noire-Killzone/dp/B00ET1...]

Mail 2:
Hej, något nytt om Killzonepaketet till PS4? (se nedan). Nu finns det även info om att samma paket ska släppas i Danmark.
”For et par dage siden dukkede et helt nyt PlayStation 4-bundle op på det franske Amazon-site. Pakken indeholder ud over det nye spil i Killzone-serien, Killzone: Shadow Fall også et PS4-kamera og en ekstra Dualshock 4-controller. Men indtil nu har der været usikkerhed om, hvorvidt pakken også ville komme til Danmark, og om den i så fald ville være tilgængelig allerede ved lanceringen, eller om den først ville komme til landet senere.
Men nu har Nordisk Film Interactive, som distribuerer Playstation 4 i Danmark, bekræftet over for Gameplay, at Killzone-pakken også kommer til Danmark. Præcis hvornår det bliver vil de dog ikke ud med endnu, men vil dog gerne sige, at det bliver 'inden jul'. Dermed kommer Killzone-pakken under alle omstændigheder på markedet meget tæt på den officielle lancering af selve PlayStation 4-konsollen. For der er kun 25 dage imellem lanceringen af Playstation 4 på det danske marked og juleaften”
[http://www.gameplay-online.dk/2013/09/ps4-killzone-bundle-kom...]

Nordisk Films svar:
Tack för ditt mail.
Vi kan nu bekräfta att det kommer att släppas en bundle med PlayStation 4 och Killzone Shadowfall innan jul i Norden.
Mer information än så har vi inte för tillfället.

Vänligen
Nordisk Film AB – PlayStation

Kan ju hoppas att det är paketet med 2 handkontroller och kameran och inte bara spelet

Medlem

När jag var inne hos gamestop i onsdags så sa han att "bara konsolen" var förbokad fram till februari men att om jag bokade killzone bundle så var jag garanterad den 2 veckor efter release. Bundlen kostar 4600kr och jag trodde det bara var PS4+killzone. Men efter att ha läst om detta bundle så försöker jag få tag på butiken för att fråga exakt vad som ingår återkommer.

Medlem

Ringde och hörde och de sa att de får in KZ-bundlen som nämnts tidigare två veckor efter release och den är jag garanterad. Dock så innehåller den inte extrakontroll och kamera. Så lite tråkigt att Europa får bättre bundle

Medlem

Antar att det bara är att vänta och se vad NF kommer med för ytterligare info om Killzone-bundlen.

Medlem
Skrivet av Ramkha:

Ringde och hörde och de sa att de får in KZ-bundlen som nämnts tidigare två veckor efter release och den är jag garanterad. Dock så innehåller den inte extrakontroll och kamera. Så lite tråkigt att Europa får bättre bundle

Gäller den bundlen med två handkontroller, kamera + killzone verkligen Europa +
har för mig det bara gällde USA men kanske drömt om det...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

http://blog.eu.playstation.com/2013/09/26/killzone-shadow-fal...

Killzone Shadow Fall PS4 Bundle – €499
Killzone Shadow Fall
PlayStation 4
Additional Dual Shock 4 controller
Camera

Kommer lätt köpa bundlen med extra handkontroll, kamera och Killzone.

Edit: *host* kan ju hoppas att detta gäller lilla Sverige med och att NF inte saftar på priset alltför mycket...

Medlem

Posted on 26 September, 2013 at 4:45 pm by sibbor
Wow, the bundle with Killzone: Shadow Fall, 2 x DUALSHOCK 4 and the PlayStation Camera looks awesome! Will these (or that!) bundle come to Sweden too?
Already pre-ordered my bundle, but will see if I can change to this bundle. I really hope that it’s possible.

Posted on 26 September, 2013 at 4:50 pm by Fred Dutton
Yes, this bundle is offered Europe-wide. Check with your preferred retailer in the next day or two.

[http://blog.eu.playstation.com/2013/09/26/killzone-shadow-fal...]

Medlem

Vad fräckt att den bundeln släpps här också. Jag trodde först den bara gällde Amerika när jag först såg Sony annonsera ut den. Då den dök upp ca en vecka efter att MS gått ut i USA och sagt att deras Krysslåde etta skulle släppas en vecka tidigare i USA än Sonys SpelStation fyra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Med kamera, extra handkontroll och ett spel så hamnar priset ungefär på samma som för en Xbox One.

Givet köp!
Frågan är bara NÄÄR det kommer.

Medlem

Webhallen

Hejsan,

jag hörde med vår inköpare och han låter hälsa att vi är intresserade av utgåvan, men har ännu inte fått pris eller antal bekräftade. Så fort vi fått detta bekräftat kommer vi omgående lägga upp artikeln för bokning.
Om man redan har en bokning liggande kommer man att kunna återkomma till oss om att "uppgradera" sin order, så länge som Killzone-bundlen inte är fullbokad vid det tillfället.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Medlem

Fick ett liknande svar när jag mailade Webhallen med och andra återförsäljare som Komplett och Dustin svarar ungefär likadant. Bara att hålla ögonen öppna och trycka på boka så fort något dyker upp

Medlem

Fick detta svar från Dustin idag.

"Vi kommer högst troligt att få in PS4 bundlingar men det är inget som är bekräftat i dagsläget. Du kan självklart ändra din bokning om vi skulle få upp Killzone bundlingen på webben, då är det bara att höra av dig till oss."

Sen frågade jag hur det såg ut med förbokningar och fick detta svar, så det är väl bara hålla tummarna

"Vi kan tyvärr inte garantera att man får en maskin på releasedagen eftersom vi inte vet hur många maskiner vi får in, det beror på hur det ser ut med tillgången på releasedagen. Vi har i dagsläget drygt 1000 bokningar och du ligger någonstans runt plats 700-800."


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem
Skrivet av e2zippo:

Fick detta svar från Dustin idag.

"Vi kommer högst troligt att få in PS4 bundlingar men det är inget som är bekräftat i dagsläget. Du kan självklart ändra din bokning om vi skulle få upp Killzone bundlingen på webben, då är det bara att höra av dig till oss."

Sen frågade jag hur det såg ut med förbokningar och fick detta svar, så det är väl bara hålla tummarna

"Vi kan tyvärr inte garantera att man får en maskin på releasedagen eftersom vi inte vet hur många maskiner vi får in, det beror på hur det ser ut med tillgången på releasedagen. Vi har i dagsläget drygt 1000 bokningar och du ligger någonstans runt plats 700-800."

If you'll forgive me for asking you a question in English, just wondered when you pre-ordered your PS4 from Dustin? I pre-ordered on June 29th, no idea where I am in terms of "booking position"

Medlem
Skrivet av Placebo:
Skrivet av e2zippo:

Fick detta svar från Dustin idag.

"Vi kommer högst troligt att få in PS4 bundlingar men det är inget som är bekräftat i dagsläget. Du kan självklart ändra din bokning om vi skulle få upp Killzone bundlingen på webben, då är det bara att höra av dig till oss."

Sen frågade jag hur det såg ut med förbokningar och fick detta svar, så det är väl bara hålla tummarna

"Vi kan tyvärr inte garantera att man får en maskin på releasedagen eftersom vi inte vet hur många maskiner vi får in, det beror på hur det ser ut med tillgången på releasedagen. Vi har i dagsläget drygt 1000 bokningar och du ligger någonstans runt plats 700-800."

If you'll forgive me for asking you a question in English, just wondered when you pre-ordered your PS4 from Dustin? I pre-ordered on June 29th, no idea where I am in terms of "booking position"

No worries, you're way ahead of me though, I pre-booked mine about a month ago so you should be good.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem
Skrivet av e2zippo:

No worries, you're way ahead of me though, I pre-booked mine about a month ago so you should be good.

Aha that's great thanks! I just realised today that Amazon UK are shipping PS4's to Sweden, feel foolish as never tried because they never used to ship electronics to Sweden, I also ordered the PS4 Mega Bundle from there today but no idea when I would receive it, apparently we'll find out November 4th, if it takes too long I can cancel before paying

Medlem

Killzone bundlen kan man nog glömma... på min fråga till Webhallen idag om Killzone bundeln fick jag följande goa svar....
"den nordiska distributören har valt att satsa på de "rena" basenheterna,
så Killzone-bundlen ser ej ut att inkomma i år dessvärre."

F*ck Y*u Nordisk Film! Tänker inte importera...

Fick dessutom mail om att jag inte får någon PS4 på releasen från webhallen utan tidigast i december någon gång...kanske.... Bokade iofs alldeles försent så har mig själv att skylla.

Bäste Webhallenkund,

Du får det här mailet då du har en beställning på Playstation 4.

Vi har nu fått besked av Sony om hur många exemplar de skickar till Norden. Sedan maskinen offentliggjordes i februari 2013 har det funnits en mycket stor efterfrågan, och som vid varje ny konsolgeneration är antalet väldigt begränsat. Enheterna delas ut i turordning efter bokningsdatum, vi måste därför meddela att du inte kommer att ha Playstation 4 till releasedagen.

Goda nyheter finns dock på horisonten! Ytterligare skeppningar från såväl nordiska som europeiska leverantörer kommer att anlända till centrallagret under december månad, allt för att kunna leverera så många PS4:or som möjligt.

Vi har än så länge inte fått bekräftat hur många exemplar som inkommer för våra extra december-leveranser, men du kan givetvis räkna med att Webhallen får in en mycket stor andel av leveranserna till Norden.

Eftersom Sony har svårt att möta efterfrågan på Playstation 4 rekommenderar vi att låta beställningen ligga kvar. När de inkommer delas de ut i köordning.

Om du önskar behålla din bokning behöver du inte svara på detta mail, annars ber vi dig att återkomma med ordernummer och önskad åtgärd.

Vänligen observera att vi i dagsläget inte har möjlighet att svara på följande frågor:

* När tilldelas min order en Playstation 4?
* Vilket datum i december kommer nästa leverans?
* Hur många exemplar får ni in?

Med Vänliga Hälsningar

Webhallen

Bläh... har faktiskt tappat lite av lusten till ett PS4 då det inte dyker upp alltför många bra titlar förrän 2014. Kanske bara ska avboka och vänta till värsta hysterin lagt sig. Har gott om bra spel till PS3 som jag inte hunnit spela igenom än så kanske bättre att vänta med ett köp. Nåja får se...

Medlem

De vill förmodligen tjäna lite extra på handkontrollerna.

Medlem

Well that sucks, guess I'll be buying from a non-Swedish retailer then, shame that someone outside Sweden is getting my money.

Medlem

Maila Kenneth Wiberg på Nordisk Film Distribution, de är ju de som importerar till Sverige.

Medlem

Senaste svaret från Webhallen angående decemberleveranser och Killzone bundles:

Flera leveranser inkommer i december månad, men vi har inte besked om
datum/antal än. Du kan givetvis räkna med att Webhallen får ett stort
antal av varje skeppning som Sony skickar till Norden.

Webhallen har beställt exemplar så att det skall räcka och bli över, men
Sony kan helt enkelt inte hålla samma tempo som efterfrågan. Vi får dock
en mycket stor skeppning av första leveransen till Sverige, vissa
återförsäljare får ingen skeppning över huvud taget till release.

Den nordiska distributören har valt att fokusera på de "rena"
basenheterna vid release, men vi räknar med att Killzone bundlingarna
kommer upp på siten under början av nästkommande år.

Medlem

Det blir med all sannolikhet denna bundling jag köper när det väl blir dax.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Anyone received their confirmation from Amazon or anywhere else? Only a couple of weeks away from release and still waiting to hear on my pre-orders from Amazon and Dustin

Medlem
Skrivet av Placebo:

Anyone received their confirmation from Amazon or anywhere else? Only a couple of weeks away from release and still waiting to hear on my pre-orders from Amazon and Dustin

Dustin informed me in a mail that they will inform customers when they know if and how many PS4 consoles they get.

Medlem
Medlem

Just this second got an Email from Amazon:

Citat:

Hello,

We're writing about the order you placed on October 15 2013 (Order# ). We don't have an estimated delivery date for the items below. We'll provide you with periodic updates on your delivery date, and notify you as soon as the items are ready to dispatch.

"Sony PlayStation 4 Mega Pack (PS4)"

One of Amazon's aims is to provide a convenient and efficient service; in this case, we have fallen short. Please accept our sincere apologies.

You haven't been charged for this item yet as we don't debit money from your payment card until just before your items are dispatched. We'll send you a confirmation e-mail when your items are dispatched to confirm the date, contents and method of delivery.

Warmest regards,

Customer Service Department

So in terms of release date it's not much news but does confirm me for bundle 6 (in theory) which is great news!

Medlem

Just got an email from Dustin, had pre-ordered a PS4 in June, email states they'll be able to send me one in December and it'll be 4500SEK, for 1 console and 1 controller! Hadn't realised today was the Swedish equivalent of April Fool's day!

Will stick to my Amazon bundle, for 600SEK more I get Killzone, Fifa14, extra controller and the camera.

Medlem

Har kollat runt lite nu och överallt där man kan köpa bundlen (just nu bara spelbutiken.se i Sverige) så kostar den ca 700 EUR.
Det är ca 500-1000kr mer än vad det kostar att köpa alla delarna var för sig...

jkw
Medlem

Denna tråden kan tas bort då folk redan fått KillZone-bundle i Sverige, redan på release-dagen.

Medlem
Skrivet av jkw:

Denna tråden kan tas bort då folk redan fått KillZone-bundle i Sverige, redan på release-dagen.

Varifrån kunde man köpa Killzone Bundlen med 2 handkontroller och kameran på releasedagen?

jkw
Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av jkw:

Denna tråden kan tas bort då folk redan fått KillZone-bundle i Sverige, redan på release-dagen.

Varifrån kunde man köpa Killzone Bundlen med 2 handkontroller och kameran på releasedagen?

Läste titeln bara, den är missledande.

1
Skriv svar