CastAR - augmented reality i ett par glasögon

Robot
CastAR - augmented reality i ett par glasögon

Om bilder direkt på näthinnan låter läbbigt kanske två framåtvända miniprojektorer låter mer säkert.


Medlem
CastAR - augmented reality i ett par glasögon

En fluga...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kändes coolt som fan men lite för invecklat/för mycket prylar för att det skall kicka igång på riktigt troligtvis.

Medlem

Hämtar popcorn....och kastAR mig i soffan

Medlem

Detta är något jag siat lite om, tror definitivt AR kommer bli en norm inom samhället relativt snart. Börjar som glasögon, vidare med linser och kanske i framtiden som implantat.

Föreställer mig hur man går runt på stan och ser animerade 3D reklampelare och skyltar som loopar sina reklammeddelanden.

Känns mer och mer som en självklarhet, frågan är när?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Detta är något jag siat lite om, tror definitivt AR kommer bli en norm inom samhället relativt snart. Börjar som glasögon, vidare med linser och kanske i framtiden som implantat.

Föreställer mig hur man går runt på stan och ser animerade 3D reklampelare och skyltar som loopar sina reklammeddelanden.

Känns mer och mer som en självklarhet, frågan är när?

När google vill...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

coolt, men varför detta intetsägande namn?

Medlem

Tabletop Dungeons and Dragons blev precis intressant


signatur

Rwa?

Medlem

Kändes väldigt B.

Inaktiv

dom har totalt misslyckats med kickstarter videon. Herregud vad B Detta såg ut :S

Medlem

Blev mest intresserad av spel-snacket på slutet. Vilka spel? Låter som man kan köra vad som helst och styra med huvudet, fast på ett bättre sätt en vi sett tidigare..


signatur

K9
:.:

Skägg.
10 Chambers

Tydligen var detta ett Valve-projekt, som de fick ta med sig när de blev uppsagda i februari.


signatur
Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar