Om tekniken bakom Mafia II

Medlem
Om tekniken bakom Mafia II

Ser väldigt bra ut, ser fram emot det.

Medlem

Ser fram emot tisdag nästa vecka


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Kan inte fatta att det snart är här!!!

Medlem

Blir ju ändå lite ledsen i ögat då man åker utomlands på onsdag.... Dålig tajming säger jag bara, dålig tajming.

Medlem
Skrivet av znokker:

Blir ju ändå lite ledsen i ögat då man åker utomlands på onsdag.... Dålig tajming säger jag bara, dålig tajming.

Varför? Bra mycket roligare åka bort och ha de gött, det där spelet är kvar när du kommer hem...

Medlem

Det ska bli intressant med demot och känna på styrningen. Först spelet hade mer att lära in än jag orkade med(är causall med monsterdator). Jag ska prova både PC och PS3 versionen men som vanligt blir man bortskämd med grafiken på PC.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

Det ska bli intressant med demot och känna på styrningen. Först spelet hade mer att lära in än jag orkade med(är causall med monsterdator). Jag ska prova både PC och PS3 versionen men som vanligt blir man bortskämd med grafiken på PC.

Hoppas bara känslan/optimeringen på PCn inte är ett skämt som GTA4.

Medlem

Oh, oh, ooooh Smooooke Dags för nötning nästa tisdag då. YES!!!


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

förstår inte heller hur man kan prioritera spel framför en skön semester....... Fast... Det beror ju klart på vem man åker med!

Medlem

Ska bli roligt att testa... 8 år, inte illa.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av svendolph:

Det ska bli intressant med demot och känna på styrningen. Först spelet hade mer att lära in än jag orkade med(är causall med monsterdator). Jag ska prova både PC och PS3 versionen men som vanligt blir man bortskämd med grafiken på PC.

Hoppas bara känslan/optimeringen på PCn inte är ett skämt som GTA4.

Kan hålla med dig men skillnaden grafiken PC VS PS3 versionen är ju skrattretande. Rockstar tycker jag svinade ner spelet till konsol med att man fick gissa sig till vad man såg = hela spelet mörkt och suddigt. Jag spelar på samma skäm med både datorn och PS3 som numera samlar damm.

Maffia 2 saknar förresten stöd för handkontroll och multiplayer om man läser Steam:

En spelare
Steam Resultatlistor

Fast Gamreaktor skriver;
Peripherals: Keyboard and mouse or Windows compatible gamepad, så tyvärr ni som hatar konsoll-anpassade PC spel biter er nog i foten av ilska.


signatur

Det var detta...

Medlem

@ zauii89 skrev:
Det är ju rent så illa att spelet "rekommenderar" dig att använda en 360-kontroll när man ska spela det på PC via loading-screens och tutorials.
Enligt GR var det visst skönare med handkontroll också, undrar om det beror på grymt bra anpassad kontroll, eller att kontrollen är dåligt portad till PC?
Får hoppas de helt enkelt gjorde ett grymt stöd för handkontroll

Medlem

Ge mig! Jag har längtat efter uppföljaren enda sen jag satt och gapade åt sista cutscenen i 1:an, och det var ett tag sen nu.

Medlem

CANT WAIT!!

Jag är glad att det finns kontroll stöd till pc också, tps lirar man bäst med handkontroll ändå, eller det är bättre anpassad till det iaf. Jag suger med mus och tgb, kanske därför?:)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Just nu känns det jäävligt fint att sitta på en monsterdator med monster-perihperal utrustning och monsterlina - hela kittet inklusive PhysX-kort!

Räknar minuterna till Tisdag.

Medlem

Dom berättade ju ingenting om hur motorn faktiskt fungerade, bara vilka features dom har... samma som alla andra spel har..

Medlem

Mmmm och det kommer lägligt på min födelsedag dessutom!

1
Skriv svar