Robot
NBA 2K14

Trots brist på konkurrens vågar NBA 2K14 lämna mittfåran. Resulatet – basket som ibland är världens bästa sportsimulator, ibland en tur tillbaka till 2005.

#2k-sports, #ea-sports, #visual-concepts, #nba-2k13, #bioshock, #fifa-14, #nba-2k11, #nba-2k12


Medlem
NBA 2K14

Har provat de mesta inom spel men aldrig ens ägnat tanken åt att prova basket.

Medlem

UX-designer? Menar inte UI? (Sorry, läste inte allt i brist på tid)

Medlem

Blir kanske ett köp ändå, har inte spelat ett basketspel sedan NBA Live i mitten på 00-talet.

Medlem

Förut så gillade jag NBA-spelen, men nu för tiden så är det ta mig fan det tråkigaste man kan lira inom sportgenren.

Medlem

Hoppas PS4 versionen blir riktigt bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Morlizer:

Har provat de mesta inom spel men aldrig ens ägnat tanken åt att prova basket.

Spelar man sportspel bör man testa NBA2K13/14. Basket är enligt mig en av de sporter som gör sig allra bäst som spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Morlizer:

Har provat de mesta inom spel men aldrig ens ägnat tanken åt att prova basket.

Varför inte? Fullständigt ointresserad av att se eller följa basket IRL, men det lämpar sig väldigt bra som spel.

Lirar en säsong med Heat för första gången sen NBA Live 06. Jäklar vad mycket som har hänt de senaste åren, det är som att de på en tv sändning.

Måste vara de bästa animationerna ur hela spelvärlden.

Ja menar jag tror jag hade typ 40 olika animationer att välja på för en fadeaway skott med min gjorda gubbe, och det är ett hoppskott av 20 andra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Så detta spel är alltså lika bra som GTA V? Coolt, måste testa!

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Så detta spel är alltså lika bra som GTA V? Coolt, måste testa!

Sämsta kommentaren jag läst idag, och då har jag ändå surfat flashback för att leta grejer till en sammanställning.

PS. Lirar hellre NBA 2K14 än GTA 5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Någon som vet hur PC-versionen skiljer sig från konsolversionerna? FIFA är ju t.ex. numera samma spel som jag förstått det, men så var inte fallet för ett par år sedan.

Skulle vara intressant att testa, även om jag inte kan ett skvatt om basket som sport.

Medlem

Jag spelade NBA 2k12 ett tag men gillade inte alls utvecklingen av basketspelen. De var roligare när det var mer arkadkänsla, men så brinner jag inte för basketboll heller.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skrivet av Anwest:

Jag spelade NBA 2k12 ett tag men gillade inte alls utvecklingen av basketspelen. De var roligare när det var mer arkadkänsla, men så brinner jag inte för basketboll heller.

Det var enklare/roligare på ett annat sätt kan jag hålla med om när man kom fri i vartannat anfall och fick dunka. Man kunde ta den största spelaren tex David Robinsson i San Antonio Spurs och blocka 2 av deras 3 anfall

Det är vad jag kommer ihåg av Nba Live -97 roligt men overkligt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag som spelat NBA spel sen 01 med ett uppehåll vid 09-11 så blir jag ju alltid lite barnsligt otålig när ett nytt NBA är på väg att släppas. Jag hinner bygga upp sådana förväntningar att det krävs ganska mycket av spelet för att göra mig överaskad positivt. Men i år märks det verkligen att dom har lagt ner mest krut på "nästa" genarations spel och det enda dom haft användning för till den här genarationen är dom nya animationerna.. För mig är det här NBA 2k13 2.0 och det hör inte till vanligheterna för 2k sports att dom latar sig och gör ett halvdant spel, det är så att jag vill jämföra dom med EA. Har man tänkt att köpa ett PS4 eller Xboxone så rekomenderar jag verkligen er som tänkt köpa det här spelet att vänta. Om man absolut inte klarar att vänta och har en hyffsad dator och en handkontroll kanske budget alternativet är att köpa det till PC istället för att betala 599kr för ett spel som är ca 100 animationer nyare än förra årets släpp.

Hur som helst så ÄR det ett bra spel men inte många nyheter från förra året.

av mig får spelet max 3 av 5

Skrivet av ecHo!:

Jag som spelat NBA spel sen 01 med ett uppehåll vid 09-11 så blir jag ju alltid lite barnsligt otålig när ett nytt NBA är på väg att släppas. Jag hinner bygga upp sådana förväntningar att det krävs ganska mycket av spelet för att göra mig överaskad positivt. Men i år märks det verkligen att dom har lagt ner mest krut på "nästa" genarations spel och det enda dom haft användning för till den här genarationen är dom nya animationerna.. För mig är det här NBA 2k13 2.0 och det hör inte till vanligheterna för 2k sports att dom latar sig och gör ett halvdant spel, det är så att jag vill jämföra dom med EA. Har man tänkt att köpa ett PS4 eller Xboxone så rekomenderar jag verkligen er som tänkt köpa det här spelet att vänta. Om man absolut inte klarar att vänta och har en hyffsad dator och en handkontroll kanske budget alternativet är att köpa det till PC istället för att betala 599kr för ett spel som är ca 100 animationer nyare än förra årets släpp.

Hur som helst så ÄR det ett bra spel men inte många nyheter från förra året.

av mig får spelet max 3 av 5

Kan hålla med i ditt resonemang, men jag tycker dels att styrningen tagit ett steg framåt, att försvaret blivit bättre - och att Euroleages medverkan höjer det till en fyra för mej. Utan Euroleague kan jag hålla med om att det även för mig skulle bli snubblande nära en trea, typ gränslandet mellan väldigt stark trea och väldigt svag fyra

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Anwest:

Jag spelade NBA 2k12 ett tag men gillade inte alls utvecklingen av basketspelen. De var roligare när det var mer arkadkänsla, men så brinner jag inte för basketboll heller.

Det var enklare/roligare på ett annat sätt kan jag hålla med om när man kom fri i vartannat anfall och fick dunka. Man kunde ta den största spelaren tex David Robinsson i San Antonio Spurs och blocka 2 av deras 3 anfall

Det är vad jag kommer ihåg av Nba Live -97 roligt men overkligt

Det var ju lite så en bra bit in på 00-talet, när matcherna slutade så där 165-159 och sånt. En bra guard och en stor center var allt som behövdes - och sen gjorde man kanske 30 alley oops på en match. Saknar det också faktiskt

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Så detta spel är alltså lika bra som GTA V? Coolt, måste testa!

hur menar du? för att de fick samma betyg? det är ju helt olika spel! Gilllar du inte basket lär du väl inte gilla detta precis som någon som inte gillar gta inte kommer gilla det.

håller med bjosarn. meningslös kommentar


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ni som klagar på kommentaren om att det är lika bra som GTA V borde tänka på att det kanske inte alls är avsett som ironisk kritik över att båda spelen får samma betyg utan istället ren och skär entusiasm över att ett basketspel (som personen bakom kommentaren kanske inte hade några förväntningar på alls) fått ett så pass högt betyg.

Alla kanske inte tänker i lika många steg när de kommenterar, men för det behöver man inte totalt dissa vad de säger. Skulle ni häva ur er "totalt meningslös kommentar!" till en främling vid busshållplatsen för att denne sa något ogenomtänkt eller dumt? Den här attityden är så typisk nätet, och rätt tröttsam också. Den går liksom endast ut på att hävda sig själv och sin egen överlägsenhet. Huruvida kommentaren var meningslös, dum eller sämst är egentligen inte så viktigt, man behöver inte gå på så hårt för det. Tänk på att en del som besöker FZ kanske går på högstadiet eller mellanstadiet till och med. Ska inte de få säga vad de tycker utan att bli så hårt angripna varje gång? Vad leder det i förlängningen till? Att endast de som är skickligast på att uttrycka sig och skriver mest genomtänkt kommenterar? Blir rätt tråkigt så. Ingen mångfald. Och tröskeln för att vara med och skriva och diskutera här på sidan blir för hög, det skrämmer bort de som gärna hade skrivit något men som kanske ej vågar och därför avstår.

Medlem
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av ecHo!:

Jag som spelat NBA spel sen 01 med ett uppehåll vid 09-11 så blir jag ju alltid lite barnsligt otålig när ett nytt NBA är på väg att släppas. Jag hinner bygga upp sådana förväntningar att det krävs ganska mycket av spelet för att göra mig överaskad positivt. Men i år märks det verkligen att dom har lagt ner mest krut på "nästa" genarations spel och det enda dom haft användning för till den här genarationen är dom nya animationerna.. För mig är det här NBA 2k13 2.0 och det hör inte till vanligheterna för 2k sports att dom latar sig och gör ett halvdant spel, det är så att jag vill jämföra dom med EA. Har man tänkt att köpa ett PS4 eller Xboxone så rekomenderar jag verkligen er som tänkt köpa det här spelet att vänta. Om man absolut inte klarar att vänta och har en hyffsad dator och en handkontroll kanske budget alternativet är att köpa det till PC istället för att betala 599kr för ett spel som är ca 100 animationer nyare än förra årets släpp.

Hur som helst så ÄR det ett bra spel men inte många nyheter från förra året.

av mig får spelet max 3 av 5

Kan hålla med i ditt resonemang, men jag tycker dels att styrningen tagit ett steg framåt, att försvaret blivit bättre - och att Euroleages medverkan höjer det till en fyra för mej. Utan Euroleague kan jag hålla med om att det även för mig skulle bli snubblande nära en trea, typ gränslandet mellan väldigt stark trea och väldigt svag fyra

Fungerar spelet med spakarna bäst i anfall eller försvar? Kan man spela "som vanligt" också? Och hur fungerar det om man spelar och vill byta spelare, byter man ofta till "fel" spelare av misstag? Det problemet har ju många sportspel, det händer ju någon gång emellanåt i stort sett i alla spel som bygger på lagsporter (utom Beach Volleyboll kanske ) men hur vanligt är det?

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av ecHo!:

Jag som spelat NBA spel sen 01 med ett uppehåll vid 09-11 så blir jag ju alltid lite barnsligt otålig när ett nytt NBA är på väg att släppas. Jag hinner bygga upp sådana förväntningar att det krävs ganska mycket av spelet för att göra mig överaskad positivt. Men i år märks det verkligen att dom har lagt ner mest krut på "nästa" genarations spel och det enda dom haft användning för till den här genarationen är dom nya animationerna.. För mig är det här NBA 2k13 2.0 och det hör inte till vanligheterna för 2k sports att dom latar sig och gör ett halvdant spel, det är så att jag vill jämföra dom med EA. Har man tänkt att köpa ett PS4 eller Xboxone så rekomenderar jag verkligen er som tänkt köpa det här spelet att vänta. Om man absolut inte klarar att vänta och har en hyffsad dator och en handkontroll kanske budget alternativet är att köpa det till PC istället för att betala 599kr för ett spel som är ca 100 animationer nyare än förra årets släpp.

Hur som helst så ÄR det ett bra spel men inte många nyheter från förra året.

av mig får spelet max 3 av 5

Kan hålla med i ditt resonemang, men jag tycker dels att styrningen tagit ett steg framåt, att försvaret blivit bättre - och att Euroleages medverkan höjer det till en fyra för mej. Utan Euroleague kan jag hålla med om att det även för mig skulle bli snubblande nära en trea, typ gränslandet mellan väldigt stark trea och väldigt svag fyra

Fungerar spelet med spakarna bäst i anfall eller försvar? Kan man spela "som vanligt" också? Och hur fungerar det om man spelar och vill byta spelare, byter man ofta till "fel" spelare av misstag? Det problemet har ju många sportspel, det händer ju någon gång emellanåt i stort sett i alla spel som bygger på lagsporter (utom Beach Volleyboll kanske ) men hur vanligt är det?

I försvaret används inte höger styrspak så ofta och i anfallet använder man den hela tiden, klart du kan ju helt skippa att använda den men eftersom det är den man gör olika dribblingar med så måste man nästan lära sig att använda den. Det finns ett alternativ iaf på PC att man kan ha dom "gamla" kontrollerna från 2k13 men då kan man inte använda sig av alley-op passningar eller "snygga" passningar. Man byter i stort sett aldrig till fel spelare så det är inget problem i 2k14. Man har även alternativet att byta till den spelare man vill då man trycker på RB (xbox kontroll) och sen A, B, X, Y eller LT.. Kan ha något fel på någon knapp men du förstår själva idéen.

Inaktiv

Köpte detta till PS4 för ett par veckor sedan, det är riktigt skoj. Och då var jag inte ens insatt i basket sedan tidigare. Kommer troligen bli årligt köp framöver tillsammans med FIFA.

1
Skriv svar