Ta hand om dig själv i How to Survive
Detta såg ju faktiskt rätt mysigt ut ändå, i jämförelse med nästintill alla andra zombiespel som släppts som är FPS eller 3PS. Var lite variation med isometriskt. Och faktumet att det i princip snart är färdigt.
För en gångs skull inte någon early access skit som är ofullständigt, med 30% rea på steam som varar framtills den 31:a, så det finns möjlighet att antingen prova ett demo (om de tillhandahåller detta) eller ladda ner på valfri torrentsajt för att prova på det. Därefter förhoppningsvis köpa det om det visar sig vara ett roligt spel.
Nja, tyckte inte det såg ut som något att hänga i plastgranen.
Helvete vad korkat det här verkar. Iallfall trailern, med sin översaturerade, migränloopade porrfilms-metal och sina enormt krystade "badass one-liners".
Eller är jag helt ute och cyklar? Och trailern var - rent tematiskt - en uppenbar parodi på någon slags blandning av Duke Nukem Forever och Ride To Hell: Retribution?
Från början till slut såg det här spelet helt kefft ut. Tråkiga, orealistiska, förutsägbara "talents". Ett stats-system och UI som ser ut att höra hemma i ett arkadigt racingspel á la Death Rally. Allt som verkade saknas var en Nitro-mätare (ifall du blir hörnad).
Spelet ska handla om överlevnad - det heter ju How to Survive och innehåller bl.a vildmarksfiske - och utvecklaren (eller iallfall trailerproducenten) har därför förståeligen lagt allt krut på att skapa precis rätt stämning och inlevelse. Alltså, den typ av stämning som för tankarna mot Tractor Pulling på Tierp Arena, alltihopa satt till noterna av ett tribute-band till Mustasch.
Det semi-isometriska perspektivet har jag absolut inget emot, men jag ogillar när animationerna är knackigare än de som våldgästade Gothic III under förra årtiondet. Sen lägg på det, crafting som är lika övertygande som ett lösskägg från Buttericks.
Verkar vara ett förstoppat amalgam av dåliga zombiefilmer, kryddat med keff gameplay och en störig attityd. Ett enda stort ögonrullande "it's been done to death", som dessutom är mindre värt än summan av dess komponenter.
Jag, som hade hoppats på en värdig utmanare till The Walking Dead eller The Long Dark, är väl kanske ändå inte det här spelets målgrupp.
Men vad vet jag. Kanske var allt trailerns fel?
Ännu ett zombie survival spel. Jippi! Ärligt talat så hade dom kunnat gjort detta intressantare genom att använda lite fantasi och introducerat valfri världsomspännande katastrof förutom just zombies.
Känns lite billigt och som en lätt väg att gå om man nu skulle få för sig att göra ett survival spel.
Lite OT men hur går det med day Z, är det på g?. Länge sen man hörde något om det nu.
De jobbar för fullt på nätarkitekturen så att de kan släppa alphan så snart som möjligt
Det var ett bra tag sedan deras blog uppdaterades. Personligen tror jag, tyvärr, att de tog sig vatten över huvudet.
Rockets visioner blev helt enkelt för svåra att implementera och ingen drog i handbromsen och sa "enough is enough".
Vad jag har sett på olika gameplaysnuttar så har de fortfarande oerhörda problem med prestandan. Det hackar något alldeles förbannat framför allt när du är i bebyggda område. Och vi kan ju förvänta oss att de inte kör demona på någon Webbhallen ekonomidator.
Någon sa att de hade tolkat den sista videon som att de skall släppa det på Guy Fawkes day (eftersom han hade en Fawkesmask på sig..). Vi kan väll alltid hoppas?
Själv har jag lagt Arma3 på hyllan för ett tag och gått tillbaka till DayZ Epoch.
I came here to ruin your day. God sent me.