Ta hand om dig själv i How to Survive

Robot
Medlem
Ta hand om dig själv i How to Survive

Kan bli kul om det inte är för lätt.

Medlem

varför skriver ni "release dec 2013", när videon säger "coming 23rd october"?

Medlem

Tycker det varit ett skralt utbud på zombiespel den senaste tiden.

Medlem

Play with a friend offline through the story mode or go online and play with a friend through 8 demanding challenges


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

har väntat länge på ett survivor zombie spel som är värt att spela. Kan detta vara det?

Medlem

Shit! Förväntade mig en helt annorlunda trailer.

Medlem

Alltid velat fiska i ett spel detta verkar lovande.

Medlem

Tröttnar folk aldrig på sånt?

Medlem

Släng in stor frihet att bygga så är det MineCraft fast bättre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

varför inte survival horror med amazon kvinnor istället?

Medlem

Synd att det bara är story Co-op om man spelar på samma maskin annars hade jag lätt köpt det på steam.

Medlem

Detta såg ju faktiskt rätt mysigt ut ändå, i jämförelse med nästintill alla andra zombiespel som släppts som är FPS eller 3PS. Var lite variation med isometriskt. Och faktumet att det i princip snart är färdigt.

För en gångs skull inte någon early access skit som är ofullständigt, med 30% rea på steam som varar framtills den 31:a, så det finns möjlighet att antingen prova ett demo (om de tillhandahåller detta) eller ladda ner på valfri torrentsajt för att prova på det. Därefter förhoppningsvis köpa det om det visar sig vara ett roligt spel.

Inaktiv

För alla som gillar detta bör även ta en titt på Don´t Starve, , ganska så svårt också, permadeth, ingen manual, popups eller annat. Bra mysfaktor också. Permadeth som skapar nerdrage, vad mer kan man önska sig?

ELF
Medlem

Nja, tyckte inte det såg ut som något att hänga i plastgranen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Helvete vad korkat det här verkar. Iallfall trailern, med sin översaturerade, migränloopade porrfilms-metal och sina enormt krystade "badass one-liners".

Eller är jag helt ute och cyklar? Och trailern var - rent tematiskt - en uppenbar parodi på någon slags blandning av Duke Nukem Forever och Ride To Hell: Retribution?

Från början till slut såg det här spelet helt kefft ut. Tråkiga, orealistiska, förutsägbara "talents". Ett stats-system och UI som ser ut att höra hemma i ett arkadigt racingspel á la Death Rally. Allt som verkade saknas var en Nitro-mätare (ifall du blir hörnad).

Spelet ska handla om överlevnad - det heter ju How to Survive och innehåller bl.a vildmarksfiske - och utvecklaren (eller iallfall trailerproducenten) har därför förståeligen lagt allt krut på att skapa precis rätt stämning och inlevelse. Alltså, den typ av stämning som för tankarna mot Tractor Pulling på Tierp Arena, alltihopa satt till noterna av ett tribute-band till Mustasch.

Det semi-isometriska perspektivet har jag absolut inget emot, men jag ogillar när animationerna är knackigare än de som våldgästade Gothic III under förra årtiondet. Sen lägg på det, crafting som är lika övertygande som ett lösskägg från Buttericks.

Verkar vara ett förstoppat amalgam av dåliga zombiefilmer, kryddat med keff gameplay och en störig attityd. Ett enda stort ögonrullande "it's been done to death", som dessutom är mindre värt än summan av dess komponenter.

Jag, som hade hoppats på en värdig utmanare till The Walking Dead eller The Long Dark, är väl kanske ändå inte det här spelets målgrupp.

Men vad vet jag. Kanske var allt trailerns fel?

Medlem

Lite OT men hur går det med day Z, är det på g?. Länge sen man hörde något om det nu.

Medlem

Något vi inte är vana vid ? Jag äter mat och dricker vatten rätt ofta i dayz, eller ja, när man spelade det. Väntar mest på standalone nu.... börjar ta lite lång tid. ;P

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Alltid velat fiska i ett spel detta verkar lovande.

Om du inte kan vänta ber jag dig att testa Zelda Ocarina of Time. :]


signatur

Nämen!

Medlem

Kul ide, men fasligt fult. Rekomenderar nog dont starv ist, samma ide men mycket snyggare. Eller jag ska säga att det är mycket mer väl utfört, hur snyggt det är varierar väl på åskådare.

KoP
Medlem

Ännu ett zombie survival spel. Jippi! Ärligt talat så hade dom kunnat gjort detta intressantare genom att använda lite fantasi och introducerat valfri världsomspännande katastrof förutom just zombies.

Känns lite billigt och som en lätt väg att gå om man nu skulle få för sig att göra ett survival spel.

KoP
Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Gameboy:

Alltid velat fiska i ett spel detta verkar lovande.

Om du inte kan vänta ber jag dig att testa Zelda Ocarina of Time. :]

Eller Fable. Eller Minecraft. Eller WoW. Eller The Sims.

Medlem
Skrivet av karbon:

Lite OT men hur går det med day Z, är det på g?. Länge sen man hörde något om det nu.

De jobbar för fullt på nätarkitekturen så att de kan släppa alphan så snart som möjligt

Medlem
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av karbon:

Lite OT men hur går det med day Z, är det på g?. Länge sen man hörde något om det nu.

De jobbar för fullt på nätarkitekturen så att de kan släppa alphan så snart som möjligt

Det var ett bra tag sedan deras blog uppdaterades. Personligen tror jag, tyvärr, att de tog sig vatten över huvudet.
Rockets visioner blev helt enkelt för svåra att implementera och ingen drog i handbromsen och sa "enough is enough".
Vad jag har sett på olika gameplaysnuttar så har de fortfarande oerhörda problem med prestandan. Det hackar något alldeles förbannat framför allt när du är i bebyggda område. Och vi kan ju förvänta oss att de inte kör demona på någon Webbhallen ekonomidator.

Någon sa att de hade tolkat den sista videon som att de skall släppa det på Guy Fawkes day (eftersom han hade en Fawkesmask på sig..). Vi kan väll alltid hoppas?

Själv har jag lagt Arma3 på hyllan för ett tag och gått tillbaka till DayZ Epoch.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar