Dice: Jämför inte Battlefield 4 till konsol med pc

Medlem

Folk och deras jämförelser alltid något att klaga på.

Medlem

För en gång skull håller jag med honom då det är tämligen meningslöst att jämföra 8 år gammal hårdvara med dagens och utbrista i att fysik, grafik, ljud etc skiljer sig. Captain Obvious


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Ska bli!

Grafik:
Ganska jämlika. Battlefield 4 tycker jag har sneppet bättre, inte så att det står ut oerhört från Battlefield 3 men det är vissa mindre detaljer. Gillar dock detaljrikedommen mer i Battlefield 4(trots att det var en enda karta under Betan).

Ljud:
Kan direkt säga att jag föredrar Battlefield 4 oerhört här. Battlefield Bad Company 2 och Battlefield 3 hade så mycket väsen att jag eventuellt fick huvudvärk. Visst att krig låter mycket men det var ett störande ljud. BF4 tycks ha rättat till detta utan att dämpa ljudeffekterna på något vis, det är mycket action hela tiden men inte irriterande. Dessutom mycket bättre ljudeffekter rent allmänt, det jag la märke till som mest var när jag blev beskjuten i en helikopter(passagerare där baktill i en transporthelikopter).

Balansering:
Mycket bättre om jag får säga det själv. Recons har nu ett syfte och fordon känns bättre balanserade. Gillar att det tar sån tid att få mer ammunition. Visst, finns saker och ting som behöver putsas men det är förväntat.

Kartan:
Tja, fanns trots allt bara en i Betan. Jag gillar den! Visst, det är inte samma destruktion som i Bad Company 2 men det behövs inte tycker jag. Levolution är inte där för en "Wow-factor", utan för att ändra hur kartan känns och hur striderna påverkas - vilket det gör. Hela kartan fylls med smuts, det blir betydligt svårare att se osv. Ska bli intressant att se vad fler kartor har att erbjuda, hoppas på drastiska förändringar!

(Märkte även små detaljer, som där du kan spränga hål i marken som en alternativ ingång, eller vid basen närmst Kinas startpunkt. Du kan spränga bort en pelare för att öppna upp fler vägar upp på andra våningen etc.)

Sen finns det ju funktioner som inte vi fick ta del utav i Betan:
Commander, fordon, kartor, unlocks osv...

Så jämfört med Battlefield 3 - Oerhört mycket bättre. Detta är vad BF3 borde ha varit från första början, glad att de lärt sig av BF3.

Låter som saker som kunde ingå i en patch tycker jag.

Det är säkert lätt att säga från kundens perspektiv. Det är en hel del kodande, Frostbite 3 är inte Frostbite 2, det är mycket vi inte ser direkt i självaste spelet. Battlefield 3 har sin upplevelse, och Battlefield 4 har en annan, förbättrad enligt de flesta. Det är värt att helt enkelt släppa en ny, förbättrad titel. (Jag talar bara från gissningar här, vad som finns under huven?)

Så pass mycket utvecklarna lagt ner på det hela behöver de få något tillbaka mer än folkets kärlek - förhoppningsvis håller de sig nu till Battlefield 4 och jobbar på att förbättra vad vi har. Vi har trots allt det vi önskade skulle finnas i Battlefield 3.

Om de väljer att mjölka ut Battlefield 5 på lika kort tid DÅ kommer jag ställa mig skeptisk.

Medlem
Skrivet av matte851:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Om du inte anser att något har förändrats har du uppenbarligen inte spelat BF4-betan. Det är en helt annan känsla i fyran. Snälla sluta whina över detta någon gång..

Jag spelade betan och nästan det enda jag märkte var att klasserna var ombalanserade och att man kunde rasera en skyskrapa.

Då kan du bara ha spelat betan i 10 sek... eller så var du otroligt lat

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Om du inte anser att något har förändrats har du uppenbarligen inte spelat BF4-betan. Det är en helt annan känsla i fyran. Snälla sluta whina över detta någon gång..

Jag började spela BF4 betan med den inställningen att det va BF3.5

Men efter någon timme så insåg man att spelet va en klar förbättring på nästan alla punkter och jag måste vara en av de få som älskade guided RPG som krävde teamwork för att det ska funka!

Läste dock detta i en changelogg på deras blogg tidigare idag:

"-RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced."

Medlem

bara det kommer ett banbyggarverktyg till pc och dedikerad serverprogramvara så man kan dra igång servern i (garderoben) igen så är jag nöjd


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

bara det kommer ett banbyggarverktyg till pc och dedikerad serverprogramvara så man kan dra igång servern i (garderoben) igen så är jag nöjd

Ja det ska bli kul och höra Dice ursäckt denna gång till varför de inte släpper några mod verktyg.
sist var det att Frostbite var aldeles för svår att arbeta i se de trodde inte ett mod comunety skulle klara av det.
Nu senast har de ju skrytit om hur lätt använd deras spel editor har blivit och hur enkelt det blivit att skapa i frostbite 3 för en map maker.

Medlem

Kan ju bero på att hårdvaran i deras konsoller är typ 8 år gammal. Med tanke på att datorkraft mer eller mindre dubblas var 18e månad (moores lag) så har en modern PCs kraft dublerats 5 gånger sedan Xbox 360 släpptes...

Kan ju också vara värt att nämna att när denna generationens konsoller släptes så körde PC maskinerna single core Pentium 4 så dom ska vara rätt glada att grafiken ser så bra ut som den gör med tanke på vilken hårdvara som fanns när maskinerna utvecklades. De kan ju prova att köra BF4 på en PC med ett GTX 7800 och en P4 och se hur bra det går

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Enligt min erfarenhet så är det inte konsollspelarna som kommer med jämförelserna, riktigt. Jag förstår att de är mest PC-spelare här men gå på Youtube t.ex. (jaa inte de smartaste stället) så ser man inte konsollspelare som är missnöjd med att de inte matchar PC-versionen utan de är PC-spelare som nedvärderar konsoller just pga deras hårdvara.

De jag känner så är relativt nöjd med sina konsollspel. Jag säger nu inget dåligt till er här men det är ofta man blir trött på att höra av PC-spelare att spelet man ser fram emot är skit för de ser skit ut på min 'gamla' konsoll till skillnad va de gör på en grym dator som de inte ens har.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Enligt min erfarenhet så är det inte konsollspelarna som kommer med jämförelserna, riktigt. Jag förstår att de är mest PC-spelare här men gå på Youtube t.ex. (jaa inte de smartaste stället) så ser man inte konsollspelare som är missnöjd med att de inte matchar PC-versionen utan de är PC-spelare som nedvärderar konsoller just pga deras hårdvara.

De jag känner så är relativt nöjd med sina konsollspel. Jag säger nu inget dåligt till er här men det är ofta man blir trött på att höra av PC-spelare att spelet man ser fram emot är skit för de ser skit ut på min 'gamla' konsoll till skillnad va de gör på en grym dator som de inte ens har.

Det har med att de som har mest tid att spendera på nätet är i 14 års ålder och har ett starkt behov att skapa sig en egen person och därav dessa starka åsikter som bara finns i tonåren.
Samma personer 10-15 år senare kommer inte slänga ur sig dessa vulgära ord och kunna se verkligheten framför fördommarna.
Det är ett naturligt fenomen i människors utveckling vissa blir bullies andra beservisrar några klarar sig egenom tonåren utan att bete sig illa men tar oftast igen det sen i en 25-30 års kris.

Låt dem skrika de tröttnar med åldern.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Du tänker nog på Battlefield: Bad Company 2 nu.
BF3 utvecklades mer för PC än för konsol.

I Bad Company 2 däremot så var hela spelet konsolifierat deluxe. Där var kartorna mycket mindre än de är i BF3. Där klagades det en hel del. Men folk klagar ju på allt dock. . .

Efter BC2 så fick DICE en massa kritik över just konsolifieringen. Så de var extra noga med att ge PC extra kärlek inför BF3. Något de ändå gjorde. BF3 på PC är i princip ett helt annat spel gentemot den mycket sämre (uppenbarligen..) konsolversionen.

BF4 på X1 och PS4 blir nog iaf bra mycket mer likt PC-upplevelsen, vilket såklart är bra.

Inaktiv

Ska man göra en RÄTTVIS jämnförelse så ska man titta på Xbox360-Battlefield3 eller Playstation3-Battlefield3.PC är en helt annan klass[tungviktare]för sig själv som konsolerna INTE ska jämnföra sig mot.

12
Skriv svar