Här är problemen Dice hittade i Battlefield 4-betan

Medlem

Ja bra att de fixar Legacy på kontrollen. Blev oerhört irriterad på de nya kontrollerna, vilka kändes väldigt ogenomtänkta.

Snipers finns det alltid för mycket av. De är ju lätt räknade på ena handens fingrar de snipers som hjälper till att kappa baser. Sen sätter de ut en spawnbeacon i deployment!? Hur tänker dem? Nej just det de tänker inte, det är därför de är snipers...

Engineers däremot de gör ju lite nytta. Titta bara på mig. Sveriges bästa engineer på Xbox 360.

Caspian border har då jag inte haft problem på med helikoptrar mer än två ggr. under mer än 1000 timmar BF. Problemet var att de flög på alldeles för hög höjd för att jag skulle kunna låsa på dem, men det innebar ju att de inte kunde skjuta med någon större träffsäkerhet heller.

Sa jag att jag är Sveriges bästa engineer? Down they go...

Tillbaks till BF4. Tja i ärlighetens namn känner jag mig inte riktigt lika het på det som jag var på BF3. 3Stingers på en helikopter, nej tack.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Satakarnak:
Skrivet av Kane:

Ska bli intressant att se om de löst problem som BF3 drogs med. Helis kunde stå och skjuta på tags och eftersom de låg så högt så kunde du inte låsa på helin oavsett var du befann dig. Mycket vanligt på Caspian eftersom hilltop drog till sig mycket folk.

Det är då flyget kommer in

I den bästa av världar är det så men för många flygare skiter i andra flyg och rostar marken lika mycket själva, som en tyst överenskommelse... Det var inte speciellt ovanligt tyvärr.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

The prolems Dice found were this!

BF4 "BETA"

Give me BF 5 instead!

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av chopper:

Tråkigt att många verkar ha problem. Jag testade på asus första p6 m.kort med en 920 oklockad prolle 12 MB ram 3 chanel och ett nvidia 570 gtx kort och BF3 samt Bf4 betan rullar hur bra som helst. Så hårdvarumässigt gamla saker och det bara funkar utan lagg. Valde id3 Europa servrar inte någon seg US server.

Trevligt att spelet börjar bli färdigt

12MB ram!

Skulle bara se om ni var vakna. Du var vaken och vet vad jag menade


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av stormarn:

tycker det är riktigt synd att dom inte bara gör hissen till en riktig hiss, istället för att bara TPa runt folk. annars så tycker jag listan ser vettig och bra ut.

Jag håller med, det skulle kunna bli ganska kul när man trycker ner hissen och den är full av fiendesoldater när dörrarna öppnas. Om inte detta går att fixa så tycker jag iaf att dörrarna ska vara stängda som default, nu ser man att det kommer folk när dörrarna stängs och det är lite synd.

Medlem
Skrivet av Styggve:

Increased the damage of the Stinger and IGLA to 3 hits to kill attack choppers (was 25%, now 35%).
Sen skriver dom:
RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced.
Om man nu strävar efter mer realism varför i H*lvete ska en attackheli tåla 3 träffar av Stinger och IGLA??? Där försvann realismen direkt!!!

Plus att det sitter 2 engineers och reparerar transporthelikoptern så i praktiken är det mkt svårt att skjuta ner en sån. Jag tycker att man borde få lov att landa för att kunna reparera.

Medlem
Skrivet av Idono:

Och ändå så har dom valt att inte fixa problemen som förföljer större delen av grund spel mekaniken.
T.ex. att fastna på små kanter, inte kunna hoppa över dom små kanterna eller sprängda väggar. Vapen som skjuter i marken när man ligger ner oavsett om man skjuter rakt upp. Etc. Tyvärr så är spelet lika bugg infekterat med BF3s dag 1 buggar som BF3 va dag ett.

Applåder till DICE dom har gjort ett underpart jobb med att copy pasta dålig kod.

Håller med om de där kanterna, det har hängt med sen dag 1 i BF3 med Vet inte hur många ggr man dött när man ska fly från något och så är det en liten tegelsten/grässtrå/kvist som är 5 cm hög som stoppar en, när man väl har tryckt space så är man död för länge sen. Men det är väl realistiskt, tränade soldater har alltid haft svårt för så pass höga hinder


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

När de ändå håller på så kan ju skadan från RPG:s minskas, varken tanks eller helikoptrar var något särskilt stort hot i betan. Dessutom ser ju dammet horribelt ut i Shanghai, ser ut som något till PS2 (på PC!).

Medlem

Lockar rpgs eller inte? Förvirrande....

Medlem

Hissproblem de borde lösa:
* Utslängda ammo eller healthpack TP'as inte. Det försvinner "magiskt" i tomma luften när spelaren TP'as.

*Hissen befinner sig på alla våningar samtidigt, vilket gör att folk kan gå in på två olika våningar och "åka om" varandra.
Hissen borde bara befinna sig på en våning åt gången. Just nu har det varit tillfällen då man sett en lagkamrat åka ned i hissen bara för att plötsligt bli överraskad och skjuten av en fiende som åkt upp i hissen samtidigt. -_-

*Hissen borde ta längre tid på sig att åka beroende på hur hög huset är. Sen är hissen även för snabb, att åka 50 våningar upp tar inte bara några sekunder, såvitt det inte är framtidsteknologi där hissåkarna inte påverkas av G-krafter.

Medlem
Skrivet av stormarn:

tycker det är riktigt synd att dom inte bara gör hissen till en riktig hiss, istället för att bara TPa runt folk. annars så tycker jag listan ser vettig och bra ut.

Problemet är att det är väldigt vanligt att det är väldigt svårt att göra en fungerande hiss i fysikbaserade spelmotorer. Det är faktiskt inte helt ovanligt att man fortfarande idag hellre flyttar hela banan upp eller ner istället för att själva hissen rör sig.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Lockar rpgs eller inte? Förvirrande....

Om en sniper låser på ett fordon med sin Laser Designator så kan RPG låsa på fordonet. Så var det i betan, men nu säger DICE att de tänker ändra så att RPG/SMAW inte låser på fordon vid releasen av spelet.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Kane:

Blir i alla fall färre snipers i retail. Snipercancern är för random och med en commander kommer i alla fall nån sorts helvete rasa ner över dessa horder...

Jag hoppas att det blir fler snipers! Tänk på att laget med minst antal snipers alltid vinner.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Lockar rpgs eller inte? Förvirrande....

Om en sniper låser på ett fordon med sin Laser Designator så kan RPG låsa på fordonet. Så var det i betan, men nu säger DICE att de tänker ändra så att RPG/SMAW inte låser på fordon vid releasen av spelet.

återigen har folk antagligen gråtit sig till döds om detta, därför nerfar dice detta.. även om d inte står så i texten dom skrivit!


signatur

//Peace out

Medlem

Inget märkvärdigt förutom buggigt , ser nästan ut som bf3, bara att det är lite nya effekter med vind våger mm, får vänta tills nästa FB motor.. ,

Medlem
Skrivet av Styggve:

Increased the damage of the Stinger and IGLA to 3 hits to kill attack choppers (was 25%, now 35%).
Sen skriver dom:
RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced.
Om man nu strävar efter mer realism varför i H*lvete ska en attackheli tåla 3 träffar av Stinger och IGLA??? Där försvann realismen direkt!!!

Den som kör normal mode i battlefield 3 eller 4 och jagar realism kan slänga sig i väggen, kör hardcore istället, damage % lär vara helt annorlunda där, var så i battlefield 3 iaf.

Medlem

Jaga realism i ett BF-spel? Vänta nu...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar