Thief skippar erfarenhetspoäng

Robot
Thief skippar erfarenhetspoäng

Eidos lyssnar på kritiken och skrotar xp-mekaniken.


Medlem
Thief skippar erfarenhetspoäng

Bara spelet inte blir som en karusell med quick-time events under 90% av speltiden...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Rätt beslut.

Medlem

Jag verkligen hoppas att de inte kommer att satsa för mycket på strider, men med tanke på dagens otåliga ungdom som behöver döda någon var tredje minut så lär väl inte det hända...

Medlem

Eidos har väl alltid varit rätt sjyssta? Jag har iaf fått den känslan. Tvivlar på att Ubisoft hade gjort samma.

sen gillar jag xp...en kul morot. Men jag förstår de som vill ha bort det i ett sånt här spe.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ser nog hellre ett nytt Deus Ex än detta, kommer nog säkert att bli ett reskinnat Dishonored innan det är färdigt.

Medlem

Nu plockade de lite pluspoäng! Dock fortfarande mycket osäkert om det blir ett köp.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ser nog hellre ett nytt Deus Ex än detta, kommer nog säkert att bli ett reskinnat Dishonored innan det är färdigt.

Jag har aldrig varit något stort Thief-fan men ser som dig hellre ett nytt next-gen Deus Ex, alt. ett nytt Dishonored.

Thief känns lite för inträngt i sin egen historik. Känns smått omöjligt att skapa en kompetent uppföljare och göra ett roligt spel för massorna (vilket ändå är vad de är ute efter). Å andra sidan var det väl nästan ingen som trodde det skulle bli något av Deus Ex:HR.

Medlem

Bra! Om de nu bara kunde ordna Stephen Russell som Garrett.

Medlem

Alltså ett guldmynt = en xp är ju gammalt hederligt papper och penna rpg tänk.

Medlem

TACK! Erfarenhetspoäng hör inte hemma i Thief. Känner att de gör mer och mer rätt och gör ett bättre spel när dom lyssnar på ordinära människor istället för att ge oss det dom "tror" vi vill ha.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Hur kan erfarenhetspoäng och karaktärsutveckling inte höra hemma i något spel? Är ju bara en sak som ger mer djup och innehåll i spelet?

Detta var en tråkig nyhet för mig.

Medlem

Samla guld=samla exp

Medlem

va korkat.. lyssna på gnällspikar och göra spelet sämre då va smart val...

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hur kan erfarenhetspoäng och karaktärsutveckling inte höra hemma i något spel? Är ju bara en sak som ger mer djup och innehåll i spelet?

Detta var en tråkig nyhet för mig.

Det ena utesluter ju inte det andra, thief handlar om att stjäla saker, gäena osedd, inte mörda folk.
Ett exp system brukar (tyvärr) belöna folk för att görs just det sistnämnda, eller iaf knocka dem (deus ex:hr) för att maximera poängen.
Personligen hoppas jag på ett system där du köper färdigheter/utrustning med de "pengar" du får av att stjäla daker, men att om du blir upptäkt eller börjar knocka folk i mängder så blir stölden mer uppmärksammad/du mer igenkänd/bytet hetare, svårare att sälja och du får en mindre belöning på kuppen.
Var smidig, som en tjuv, och du hinner sälja saken till ett bra pris innan den ens saknas, och det går inte heller att spåra stölden till dig

Medlem

Förstår inte riktigt varför man ändrar från xp till guld. Vad löser detta i slutändan?

Lättare vore ju att balansera allt rätt med att ge 5 xp för en kill och 50 xp för något man stjäl.

Känns lite mera logiskt än att gå till en försäljare och sedan "köpa" sig bättre för guld.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Blir mer overkligt men.. exp vs köpa är ändå sak samma när man inte vill ha med karaktärs-utvecklingen överhuvudtaget i Thief.
Men det är ändå förstört innan ändå så.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Karaktärsutveckling är så uttjatat, alla spel använder det nästa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hur kan erfarenhetspoäng och karaktärsutveckling inte höra hemma i något spel? Är ju bara en sak som ger mer djup och innehåll i spelet?

Detta var en tråkig nyhet för mig.

Garrett är ju en redan utvecklad och väletablerad karaktär och Thief har aldrig varit ett RPG. Även om det här spelet vill uppfinna Thief på nytt på något sätt så finns det gränser för vad fansen tolererar.

Medlem

Bäst vore ju om du kan sälja grejerna du stjäler och köpa uppgraderingar för pengar.

Medlem

Med Hitman Absolution ändrade det spelet till att bli ett Splinter Cell (iaf baserat på vad jag sett från det) och med Tomb Raider verkar de ha ändrat det till ett spel mer i stil med Uncharted. Thief verkar av allt att döma bli ett spel som har mer gemensamt med Dishonored än föregångarna. Kommer säkerligen bli ett bra spel men jag tvivlar på att det kommer bli ett spel som Thief "veteraner" kommer gilla.

Inaktiv

Spelar ingen roll vad de gör med spelet. Alla kommer gnälla när det släpps ändå, precis som vid varje ny uppföljare på ett gammalt spel. Gammalt är alltid bäst, right?

Medlem
Medlem

Bra.
Men jag förstår inte varför det blev idag ska vara så svårt att göra etr bra spel. Skit i xp, belöningar, låsa upp div saker, div medaljer osv.. skit i sån skit å gör ett bra spel!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

va korkat.. lyssna på gnällspikar och göra spelet sämre då va smart val...

Varför vill du få massa bonusar för att mörda folk när ditt mål är att sno grejer, inte att ta livet av människor? Finns massa andra spel om det är det du söker.

Inaktiv

Det här var ju bra att höra, nu hoppas jag bara att spelet utmanar min kreativitet när det kommer till att lösa uppdragen.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Samla guld=samla exp

Nej.

Xp = uppgradera Garrett
Pengar = uppgrader utrustning

Medlem
Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MutatedElk:

Samla guld=samla exp

Nej.

Xp = uppgradera Garrett
Pengar = uppgrader utrustning

Nej, Din skill på att spela spelet = garret
pengar = utrustning

Så det ska va

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MutatedElk:

Samla guld=samla exp

Nej.

Xp = uppgradera Garrett
Pengar = uppgrader utrustning

Nej, Din skill på att spela spelet = garret
pengar = utrustning

Så det ska va

Självklart. Men så hade det sannolikt inte varit med XP poäng.

12
Skriv svar