GTA Online uppdaterat – patch notes

Robot
Medlem
GTA Online uppdaterat – patch notes

Den listan är inte komplett... dom har ju ändrat så att man bara får hälften så mycke på vissa uppdrag så som Base invaders samt att ibland så får hosten mer pengar än vad resten får!

Medlem

H

Skrivet av Holmann:

Den listan är inte komplett... dom har ju ändrat så att man bara får hälften så mycke på vissa uppdrag så som Base invaders samt att ibland så får hosten mer pengar än vad resten får!

Är det inte snarare så att man bara får 50% av pengarna om man har kört uppdraget innan? det var så jag förstod det åtminstone, och det är vad de har skrivit i forumet vad jag kan minnas, kan ju vara så att de har råkat sjabbla till det ändå, men ja, jag tolkade det som att man bara får 50% av pengarna om man kör om uppdragen för att folk inte ska replay-grinda lika mycket.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

H

Skrivet av Holmann:

Den listan är inte komplett... dom har ju ändrat så att man bara får hälften så mycke på vissa uppdrag så som Base invaders samt att ibland så får hosten mer pengar än vad resten får!

Är det inte snarare så att man bara får 50% av pengarna om man har kört uppdraget innan? det var så jag förstod det åtminstone, och det är vad de har skrivit i forumet vad jag kan minnas, kan ju vara så att de har råkat sjabbla till det ändå, men ja, jag tolkade det som att man bara får 50% av pengarna om man kör om uppdragen för att folk inte ska replay-grinda lika mycket.

Det är nog mycke möjligt men varför får hosten 100% utbetalt och jag endast 50% när varken han eller jag hade kört uppdraget innan?

Medlem

Kommer inte ens online idag, trodde det hade blivit stabilare serverar nu. Och molnet e ju nere titt som tätt, börjar tröttna på detta nu.


signatur

Konsol is tha shite, pc naah crap

Medlem

Den har inte sparat på hela eftermiddagen. Så tråkigt o inte tjäna något

Medlem

Bah, jag stör mig mest på att mitt crew emblen inte funkar som det ska, dyker bara upp som en gulruting fyrkant istället för det jag vill ha. (och ja, jag vet hur man gör ett emblem med genomskinlig bakgrund, så det är inte det).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av Ftmch:

H

Skrivet av Holmann:

Den listan är inte komplett... dom har ju ändrat så att man bara får hälften så mycke på vissa uppdrag så som Base invaders samt att ibland så får hosten mer pengar än vad resten får!

Är det inte snarare så att man bara får 50% av pengarna om man har kört uppdraget innan? det var så jag förstod det åtminstone, och det är vad de har skrivit i forumet vad jag kan minnas, kan ju vara så att de har råkat sjabbla till det ändå, men ja, jag tolkade det som att man bara får 50% av pengarna om man kör om uppdragen för att folk inte ska replay-grinda lika mycket.

Det är nog mycke möjligt men varför får hosten 100% utbetalt och jag endast 50% när varken han eller jag hade kört uppdraget innan?

Det låter ju skumt om det är så, kan vara värt att posta det på deras forum.

Medlem

Jag tappade spellusten ganska snabbt p.g.a. auto aim i Deathmatch och Catch Up i Race. Om jag vill bli hållen i handen när jag spelar spel köper jag inte ett spel med 18-årsgräns.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tappade spellusten ganska snabbt p.g.a. auto aim i Deathmatch och Catch Up i Race. Om jag vill bli hållen i handen när jag spelar spel köper jag inte ett spel med 18-årsgräns.

Catch up väljer ju hosten ifall det skall vara på eller inte. "auto aim"/Aim assist är det ju på alla konsolen.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Puscifer:

Jag tappade spellusten ganska snabbt p.g.a. auto aim i Deathmatch och Catch Up i Race. Om jag vill bli hållen i handen när jag spelar spel köper jag inte ett spel med 18-årsgräns.

Catch up väljer ju hosten ifall det skall vara på eller inte. "auto aim"/Aim assist är det ju på alla konsolen.

Mjo, fast jag har deltagit i ~250 Race, och Catch Up har bara varit avstängt i exakt 3 av de tillfällena. Om jag själv hostar kommer inga spelare in, oavsett hur länge jag väntar.
Auto Aim tar bort det roliga oavsett om alla spelar med det eller inte. Det tar bort en stor del av "skicklighetsfaktorn", och istället får man enbart förlita sig på reflexer och att inte bli upptäckt först.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kommer det någon recension av GTA online snart?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tappade spellusten ganska snabbt p.g.a. auto aim i Deathmatch och Catch Up i Race. Om jag vill bli hållen i handen när jag spelar spel köper jag inte ett spel med 18-årsgräns.

Ang autoaim så kan du stänga av det, detta gör även att du enbart spelar med/mot personer som med har det avstängt så vitt jag förstått. Settings-controls-targeting mode - free aim. Första jag ändrade när jag startade spelet

Medlem

Ignorera vad jag skrev, läste om ditt inlägg o såg att du prata om autoaim i dm.

Medlem

Servrarna har varit allt annat än stabila, men med lite tålampd så kunde jag ändå lira en god session med polarna.

Dock har de ännu inte fixat buggen med maskerna.
Enda sättet jag upptäckt att ta av dem är att välja solbrillor eller något som "skriver över" hjälmen,
och sedan ta bort glasögonen för att vara tillbaka i normaltillstånd.
Räcker ju aldrig bara välja "None" istället för masken. Sitter ändå kvar.
Sedan är det mest irriterande att håret försvinner. Ingen dödlig bugg men hoppas den är borta snart så man lättsamt kan cruisa med stil

Medlem

Jag frågar mig vart ski-masken är?! Inget säger väl gangster mer än den klassiska rånarluvan?

Sen får de gärna fixa så folk joinar mina games. Köpte ny router för att kunna få till alla inställningar som var blockade från Telias egna skit. Hjälpte inte ett dugg, möjligtvis snabbare loading screens men inte mer än så!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Bah, jag stör mig mest på att mitt crew emblen inte funkar som det ska, dyker bara upp som en gulruting fyrkant istället för det jag vill ha. (och ja, jag vet hur man gör ett emblem med genomskinlig bakgrund, så det är inte det).

Hade samma problem, det fixades ca. två veckor efter release. Hoppas det ordnar sig för dig med.

Medlem

Haha, jag tror inte på att lost vehicle mods är fixat =).

Jag moddade min bil för 60-70k igår, och har förlorat allt idag. Pengarna i sjön, jag har ju inte fått tillbaka dem. Cloud servers gick ner då och då, men jag försäkrade mig om att jag hade "Save Successful" innan jag gick tillbaka till story mode (som även ska trigga en save), för att sedan stänga av spelet.

Irriterande minst sagt.

1
Skriv svar