Gabe Newell diktar om Half-Life 2: Episode Three

Medlem

Ep3 "läckan" igen för dom som missat.

Spoiler:

/src/game/server/ep3/weapon_icegun.cpp
/src/game/server/ep3/weaponizer_concrete.cpp
/src/game/server/ep3/weaponizer_liquid.cpp
/src/game/server/ep3/weaponizer_metal.cpp
/src/game/server/ep3/weapon_flamethrower.cpp


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av nasum:

Sjukt märkligt hur Valve hanterar sin "fan base" i detta fall. Man lovar tre episoder för att avsluta Freemans äventyr, sedan så släpper man två och sedan lägger man locket på... i år!
Det finns en gräns för hur länge man orkar vänta och hålla intresset uppe innan man helt enkelt blir "anti". Underskatta aldrig makten hos konsumenterna. Hur länge är vi egentligen intresserade. Ja, HL 2 och dess episoder var bra, men mitt ha-begär ligger just nu på noll gällande en fortsättning, detta medan Valve hellre lägger tid och energi på att tjäna pengar på Steam!

När har Valve någonsin sagt att de kommer avsluta Freemans äventyr med Episode 3?

Medlem
Skrivet av Friberg:

När har Valve någonsin sagt att de kommer avsluta Freemans äventyr med Episode 3?

+1 på detta. Det jag läst och hört i interview är precis motsatsen; HL-serien är defintivt inte över efter nästa titel som släpps, oavsett om det är EP3 eller HL3.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Medlem

Historiens mest överskattade spelserie. Ge oss Portal 3 istället!

Medlem

Hoppas jävligt hårt på en tredje episod!

Skrivet av nasum:

Sjukt märkligt hur Valve hanterar sin "fan base" i detta fall. Man lovar tre episoder för att avsluta Freemans äventyr, sedan så släpper man två och sedan lägger man locket på... i år!
Det finns en gräns för hur länge man orkar vänta och hålla intresset uppe innan man helt enkelt blir "anti". Underskatta aldrig makten hos konsumenterna. Hur länge är vi egentligen intresserade. Ja, HL 2 och dess episoder var bra, men mitt ha-begär ligger just nu på noll gällande en fortsättning, detta medan Valve hellre lägger tid och energi på att tjäna pengar på Steam!

Just nu bryr jag mig inte om HL3, eller fler episoder släpps eller inte, känns inte som om de har något att komma med i vilket fall som helst. Gordons story är inte intressant längre, den "tysta" hjältetypen är tämligen trist, och vad skulle en ny motor åstadkomma, snyggare kofot?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

och vad skulle en ny motor åstadkomma, snyggare kofot?

Du funderade inte på att stanna upp och reflektera en sekund medan du skrev din kommentar?
T.ex. fråga dig själv vad skillnaderna var mellan HL1 och HL2.

Gjorde du det och sedan kom fram till att det nog endast var kofoten som var snyggare så har du inte så mycket att komma med i en speldiskussion här i verkligheten utanför ditt huvud.
Gjorde du inte det så har du definitivt inget att komma med i en speldiskussion.

Medlem
Skrivet av refuse:

Historiens mest överskattade spelserie.

Ja, lika överskattad som Zelda, Final Fantasy, Metal Gear, Castlevania, Monkey Island, Grim Fandango, Baldur's Gate, Full Throttle, Deus Ex och Knights of the old Republic.
Eller vänta, visst var det en trolltävling vi skulle ha här eller? Har jag missförstått?

Medlem

fuck ep3. efter denna väntan så förväntar jag mig världens fetaste grafikmotor, galet innovativt gameplay... och en titel som heter Half Life 3

Medlem

Inte för att vara tråkig eller nå', men någon ny motor kommer det inte på ett bra tag. Dessutom så skulle en ny motor bara betyda extra jobb, och inte att spelet blir det vackraste i världen - det mesta hänger på grafikerna, och vad de kan göra med den nuvarande motorn istället. Valve borde blicka ut över till communityn istället, det finns några riktiga jäklar på det där med level-design och what-not.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tycker att Valve har ett rätt trist fokus just nu. Först Portal 2, som enligt mig inte är något man "plockar" upp igen, jag tappade intresset för det spelet ca. 4 timmar in. Portal 1 var något nytt, men Portal 2 är inget nytt. Sedan Dota 2. Var Valve tvungna att göra det? Sen Steam, känns inte som att det händer överdrivet mycket där. Visst, lite nya features då och då, men hela spelskaparpersonalen sitter väl knappast och knackar Steam-kod?

Half-Life borde få mer uppmärksamhet, jag är övertygad om att fler HL-fans än mig inte kunde bry sig mindre om Portal och Dota...

Medlem
Skrivet av Yukki:

Önskar mig en box som The Orange Box.

HL2:EP3/HL3
Dota 2
CS:GO

Dota 2 = gratis ?

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Yukki:

Önskar mig en box som The Orange Box.

HL2:EP3/HL3
Dota 2
CS:GO

Dota 2 = gratis ?

Är du seriös som svarar på en två år gammal tråd?

Medlem
Skrivet av Yukki:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Yukki:

Önskar mig en box som The Orange Box.

HL2:EP3/HL3
Dota 2
CS:GO

Dota 2 = gratis ?

Är du seriös som svarar på en två år gammal tråd?

haha hade ingen aning, vet inte varför den dykte upp på förstasidan

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Yukki:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Yukki:

Önskar mig en box som The Orange Box.

HL2:EP3/HL3
Dota 2
CS:GO

Dota 2 = gratis ?

Är du seriös som svarar på en två år gammal tråd?

haha hade ingen aning, vet inte varför den dykte upp på förstasidan

Hehe, det är lugnt ^^

Medlem

2 år senare fortfarande inget hopp så långt ögat kan nå... Verkar som det är enorma kompliserade arbeten med den där source 2 motorn.

12
Skriv svar